Reforçament de ferm a la C-12, a Maials
El DPTOP ha conclòs les obres per tal de millorar l'estat del ferm i la seguretat viària a la C-12, en el tram comprès entre l'accés a Maials i el límit del Segrià amb la comarca de la Ribera d'Ebre. Els treballs, que han suposat una inversió de 2,2 MEUR, han abastat una longitud de 10,6 quilòmetres.
Les principals tasques que s'han dut a terme en aquesta actuació són les següents:
- Renovació del paviment de la carretera
- Millora de la senyalització vertical i horitzontal
- Millora de l'abalisament
- Col·locació de noves barreres de seguretat
- Neteja de cunetes i obres de drenatge
Altres actuacions
El DPTOP ha impulsat enguany diverses actuacions per tal de millorar el nivell de servei de la C-12; en aquest sentit, aquest any s'ha dut a terme la renovació del ferm del tram situat entre Flix i el límit amb el Segrià, amb un pressupost de 1,6 MEUR. D'altra banda, el DPTOP té actualment en fase avançada d'execució la millora del ferm entre Torrebesses i Alcanó, que compta amb un pressupost de 2,6 MEUR, i ha iniciat recentment la construcció d'un enllaç a diferent nivell a Alcanó, que suposarà una inversió de 3,3 MEUR.
Millora de la T-204 entre Montferri i Vilardida
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha finalitzat els treballs de millora de la carretera T-204 entre Montferri i el nucli de Vilardida, que han permès l'eixamplament de la via al llarg d'1,2 quilòmetres, així com l'eliminació de revolts.
Les obres, que van començar el febrer passat, han suposat una inversió de 841.000 euros, i s'afegeixen a les realitzades aquest any en el tram entre el la variant de Montferri i el nucli urbà de Salomó. El tram on s'ha actuat ara comprèn des del final de la variant de Montferri fins poc abans de la intersecció actual amb la carretera C-51, al nucli de Vilardida.
L'actuació ha comportat l'eixamplament de la calçada, dels 5,5 metres d'amplada als 8 metres actuals, amb dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres.
Els treballs han comportat també la millora de dos revolts existents en aquest tram, així com el condicionament general de la via. En aquest sentit, s'ha renovat el paviment de la carretera i s'ha millorat la xarxa de drenatge, amb la construcció de cunetes de formigó trepitjables.
Finalment, l'actuació s'ha completat amb la renovació de la senyalització horitzontal i vertical, la instal·lació de barreres de seguretat i l'enjardinament dels talussos de l'obra.
Eixamplament de la T-223 a Vallmoll
El DPTOP ha finalitzat les obres de millora de la carretera T-223 a Vallmoll, que ha comptat amb un pressupost de 480.000 euros. Aquesta actuació ha consistit principalment en l'eixamplament de la via en els seus 700 metres inicials, propers a l'N-240, i el canvi del traçat en aquest tram per tal de millorar la seguretat viària.
Així, la calçada ha passat dels 5,5 metres d'amplada que tenia anteriorment als 7 metres actuals -amb dos carrils de 3,5 metres d'amplada cadascun. D'altra banda, s'ha modificat el traçat de la carretera per a suavitzar revolts i millorar la visibilitat en un canvi de rasant.
Aquesta actuació ha inclòs el canvi d'ubicació de l'accés a la urbanització Bogatell, que s'ha desplaçat uns 40 metres. Així, s'ha format una intersecció en "T", amb carrils d'acceleració i d'alentiment d'uns 50 metres de longitud cadascun.
D'altra banda, s'ha millorat l'accés al camí dels Morts, que connecta amb un vial de la zona industrial existent. Finalment, les obres han comportat també la millora del drenatge i la senyalització i la col·locació de noves barreres de seguretat.Nova rotonda a Vallromanes
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha posat en servei una nova rotonda a la intersecció entre les carreteres BP-5002 i BV- 5157, al terme municipal de Vallromanes. L'actuació, que permet millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit en aquest encreuament, ha comptat amb un pressupost de 300.000 euros.
La nova rotonda substitueix l'anterior carril central de gir, amb l'objectiu de reordenar el flux de vehicles i millorar la fluïdesa i seguretat del trànsit. El giratori té un diàmetre de 40 metres, amb dos carrils de circulació de 4 metres d'amplada cadascun, vorals interiors de 0,5 metres i interiors d'1,5 metres.
D'altra banda, les calçades de la BP-5002 i la BV-5157 s'han eixamplat; la secció de la BP-5002 és de dos carrils de 3,5 metres d'amplada i vorals d'1 metre, amb una zona central zebrejada d'amplada variable. La BV-5157, també de dos carrils de 3,5 metres d'amplada, compta amb dos voral de 0,5 metres i 1,5 metres, respectivament.
Els treballs han inclòs els elements de drenatge i senyalització vertical i horitzontal, així com la instal·lació de barreres de seguretat. Un cop s'ha posat en servei la nova rotonda, en els pròxims dies se'n completarà l'enllumenat i l'enjardinament.
1