
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha finalitzat el document previ ambiental del futur eix Badalona-Mollet del Vallès per la Conreria (B-500) i l’ha enviat al Departament de Medi Ambient i Habitatge per tal de sotmetre’l a consulta ambiental. El nou corredor tindrà 10 quilòmetres de longitud i quatre carrils de circulació i permetrà millorar la mobilitat entre el Barcelonès i el Vallès i entre el Vallès i el Maresme, així com descongestionar els accessos a Barcelona. La construcció d’aquest eix comportarà una inversió estimada en 350 MEUR.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha conclòs l’estudi previ ambiental del futur eix de la Conreria (B-500) entre Badalona i Mollet del Vallès i l’ha remès al Departament de Medi Ambient i Habitatge per tal d’impulsar les consultes que determinin l’abast de l’estudi d’impacte ambiental. Aquest document, a més de recollir les principals característiques de la infraestructura, dibuixa els possibles corredors de traçat i analitza les repercussions mediambientals del projecte, que permetrà millorar la mobilitat entre el Barcelonès i el Vallès, així com descongestionar els accessos a Barcelona.
Així, el Departament de Medi Ambient i Habitatge publicarà pròximament el document al seu web perquè administracions, entitats i particulars facin les propostes que considerin oportunes. Les aportacions rebudes durant aquest procés de consulta ambiental es tindran en compte en l’estudi d’impacte ambiental que el DPTOP està redactant i que, juntament amb l’estudi informatiu, se sotmetrà a informació pública a partir del segon trimestre de 2010.
El nou eix Badalona – Mollet del Vallès
El nou eix Badalona – Mollet del Vallès permetrà perllongar la C-59 des de l’autopista C-33 fins a la B-20, a partir d’un nou corredor; abastarà els termes municipals de Badalona, Tiana, la Llagosta, Mollet del Vallès, Sant Fost de Campsentelles i Santa Perpètua de Mogoda. Tindrà 10 quilòmetres de longitud i quatre carrils –dos per sentit de la circulació.
En el projecte del nou eix, es poden distingir dos trams:
- Adequació de l’actual C-59. Entre la B-30 i el creuament sobre l’autopista C-33, es preveu el condicionament de la C-59 i una reordenació dels enllaços i accessos. Aquest tram té una longitud d’uns 2,5 quilòmetres
- Perllongament de la C-59: Aquest tram és de nou traçat i tindrà una longitud aproximada de 7,5 quilòmetres; correspon al perllongament de la C-59 des de la C-33 fins a Badalona. En el traçat, es plantegen dos corredors principals: un, situat més al nord i que la Generalitat estudia com a preferent, s’inicia a la cruïlla entre la B-20 i l’actual B-500 i, un altre, al sud, s’inicia a la intersecció entre la B-20 i la carretera de Pomar.
Repercussions en el medi ambient
El document que se sotmetrà a consulta ambiental assenyala els possibles impactes en l’entorn de la futura infraestructura, que discorre per una topografia accidentada i afectada per la conca del Besòs i les vessants del Maresme. En general, analitza els següents aspectes:
- Efectes sobre l’atmosfera de la incorporació de la nova carretera en relació a la redistribució del trànsit de la xarxa viària més propera
- Efectes sobre els espais naturals existents, així com sobre els hàbitats i les espècies, tant vegetals com faunístiques
- Impactes potencials sobre el patrimoni cultural
- Possibles conseqüències sobre els aqüífers, fonts i mines d’aigua existents
- Efectes sobre el territori: ocupació de sòls, impacte acústic, recursos naturals, entre altres
Més informació sobre l'actualitat del DPTOP a http://blocs.gencat.cat/ptop/



