La cultura i la gastronomia han estat els eixos de l'oferta turística representada per la seixantena d'empreses catalanes que han participat en la trobada al Palau de Congressos de Girona.
La macrojornada comercial organitzada per Turisme de Catalunya avui al Palau de Congressos de Girona ha generat més 850 entrevistes entre la seixantena de representants del sector turístic català i la cinquantena d’operadors europeus. El workshop ha posicionat l’oferta cultural i gastronòmica entre la turoperació internacional.
Una jornada d’aquestes característiques comporta un gran valor per al sector perquè permet a l’empresa catalana reunir-se a Catalunya i en un mateix dia amb els intermediaris de diferents països europeus. Turisme de Catalunya, amb accions d’aquestes característiques, dóna suport a les empreses catalanes en moments de certa incertesa sobre quin serà l’abast de la crisi econòmica en l’activitat turística. Per aquest motiu el subdirector de Turisme de Catalunya, Patrick Torrent, ha volgut remarcar que “aquesta acció de suport a la comercialització posa el focus en dos dels productes que van adreçats als segments de mercat que poden ser menys sensibles al cicle econòmic com són el turisme cultural i el gastronòmic”.
A banda de la jornada comercial d’avui, els operadors arribats de diferents mercats internacionals han participat en fins a cinc programes de visites per familiaritzar-se amb el producte turístic català. Conscients que l’especialització i la identitat del producte turístic són claus en la diferenciació de l’oferta Turisme de Catalunya ha centrat els viatges de familiarització en: el Turisme religiós i les rutes dels Pirineus; El Romànic, patrimoni de la humanitat; City breaks culturals i Rutes del cava; Terres de l’Ebre, la intersecció medieval de tres cultures, la cristiana, la jueva i la musulmana; i El triangle dalinià.
S’adjunta una fotografia d’una de les sales de l’Auditori-Palau de Congressos de Girona amb les taules de reunió d’operadors i sector turístic català.



