Sala de premsa

event_note Nota de premsa

El conseller Maragall confirma que la LEC contemplarà l'educació en el lleure

·         Ho ha dit en l’entrega de la quarta edició dels Premis Educació en el Lleure que atorga la Fundació Lluís Carulla
 
·         Els premis volen promoure projectes i reconèixer experiències relacionades amb l’àmbit del lleure
 
·         La Federació d’Escoltisme Valencià, la Granja Escola Riera d’Agres, la Fundació Autisme Mas Casadevall, l’Associació Educativa Integral del Raval i El Vendrell Educació i Lleure, els premiats
 
El conseller d’Educació, Ernest Maragall, ha assistit aquest vespre al lliurament de la quarta edició dels Premis d’Educació en el Lleure que atorga la Fundació Lluís Carulla. L’entrega l’ha presidit el President del Parlament de Catalunya, Ernest Benach. Els guardons, que tenen el suport de la Secretaria General de Joventut i del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya, volen reconèixer i difondre aquelles trajectòries de caràcter educatiu relacionades amb l’educació social i el lleure.
 
En el marc del lliurament, el conseller d’educació ha confirmat que la Llei d’Educació de Catalunya contemplarà l’educació en el lleure com a part important de l’educació del país. “Jo crec que estem en el millor moment per aclarir, delimitar i posar ordre, segurament no en exclusiva. Però sí que tenim un indret per fer-ho i d’una manera molt clara: la Llei d’Educació de Catalunya”. El conseller ha dit que “l’educació en el lleure serà present a la LEC perquè estem convençuts que hi ha de ser. I hi serà perquè tenim treball fet i perquè hem estat rebent aportacions en aquest terreny”.
 
Ernest Maragall ha afegit que l’educació en el lleure permet que l’educació estigui present fora de l’escola “fugint de la síndrome de Penèlope que fa que alguns professionals de l’escola entenguin que allò que es construeix en valors i coneixements dins de l’escola, es deconstrueixi fora d’ella”. El conseller d’Educació ha dit que l’educació en el lleure serveix per consolidar l’educació formal, per a la integració de l’alumnat nouvingut i “especialment per fomentar l’ús social de la llengua. Perquè a l’escola és on la llengua catalana té el seu principal actiu”.
 
IV edició dels Premis de l’educació en el lleure
 
El certamen premia a cinc entitats i projectes en tres categories: un premi és per a la trajectòria d’una entitat, dos són per a nous projectes i dos més per a experiències ja realitzades. Per tots els guanyadors hi ha un guardó de 4.000 euros cadascun.
 
Guardonats IV Premis Educació en el Leure
 
En la categoria de Trajectòria, el premiat és la Federació d’Escoltisme Valencià (València). Aquesta entitat, nascuda l’any 1997, aplega algunes de les principals entitats escoltes del País Valencià. La Federació ha suposat crear un espai que ha donat resposta als reptes i necessitats de l’escoltisme valencià des d’una identitat pròpia. A partir de l’escoltisme, la joventut que hi ha format part ha après valors socials com la justícia i la solidaritat.
 
En l’àmbit d’Experiències, un dels guardons és pel Centre d’Educació Ambiental-Granja Escola Riera d’Agres (Agres). Aquesta granja-escola és un bon exemple de com des de l’educació en el lleure es pot promoure l’entesa cultural entre entre catalanoparlants i castellanoparlants del País Valencià. L’experiència es valora pel fet que fomenta la llengua com a vehicle d’ús quotidià i per promoure l’educació en el medi natural.
 
L’altre guardonat és la Fundació Autisme Mas Casadevall (Serinyà) a través de les Colònies a Esponellà. El jurat ha valorat en aquest cas la dimensió social i innovadora que ha permès que trenta-sis persones afectades d’autisme puguin gaudir de les activitats de lleure tot i les dificultats.
 
Finalment, en la categoria de Projectes, el primer guardonat és la Colla La Ballaruga-El Vendrell Educació i Lleure (El Vendrell). Es tracta d’un projecte que vol promoure que les famílies nouvingudes coneguin la ciutat a través d’un material audiovisual que es compòn d’un llibre i un documental televisiu. En aquest cas també s’ha destacat la bona coordinació entre una entitat de lleure i els centres educatius públics del municipi.
 
L’altre premi en aquest àmbit és per a l’Associació Educativa Integral del Raval (Barcelona) amb el seu projecte “Els racons de petits i la importància del joc en l’educació dels infants”. El jurat ha decidit en aquest cas que el projecte fomenta l’educació de l’infant a partir del joc lliure i espontani. Els infants, procedents majoritàriament de la immigració i en situació de risc, aprenen a desenvolupar la seva personalitat coneixent alhora l’entorn i fomentant la creativitat.
 
Fundació Lluís Carulla
 
La Fundació Lluís Carulla, organitzadora dels premis, destaca per la seva tasca cultural i educativa a favor de la cultura, i en especial, la llengua catalana. L’entitat va néixer el 1973 de la mà de Lluís Carulla, en una època on el franquisme i la seva repressió imposaven un gran silenci sobre la cultura i llengua del nostre país. Els objectius de la Fundació són, entre d’altres, promocionar desinteressadament qualsevol activitat de la cultura catalana i especialment de la llengua catalana i del seuús social.
 
En les anteriors edicions, els guardonats han estat els següents projectes i entitats:
 
Any
Projectes premiats
2007
 Centre Obert La Salut Alta-Fundació Privada La Salut Alta, Badalona
Joves Constructors de realitats. Pla Comunitari de Trinitat Nova (Ass. de Veïns Trinitat Nova, Barcelona)
Joves, participació i país. Fundació Esplai Girona-Coordinació de Centres d’Esplai, Girona
Palíndroms amb xocolata. Agrupament Escolta Perot Guinarda, Barcelona
Casal de Joves Marianao. Fundació Marianao, Sant Boi de Lobregat
 
2006
Projecte de dinamització infantil a El Desván (AVV Trinitat Nova) Barcelona
Xarxa. Fundació Privada catalana Akwaba, l’Hospitalet de Llobregat
La colla d’Amics d’Astrid. Fundació Síndrome de Down de Girona i Comarques-Astrid 21, Girona
El Racó de la infància i l’adolescència. Fundació Social del Raval, Barcelona
La Murga, pel dret a un habitatge digne. Escoltes Catalans
 
2005
La Garrotxa: conèixer-la per respectar-la. Esplais de la Garrotxa, Olot
En Grup: la comunitat virtual per als educadors en el lleure. Moviment de Centres d’Esplais Cristians-Fundació Pere Tarrés, Barcelona
Centre Obert Preju-Unión. Associació Grupo Unión, Sant Adrià de Besós
Activitats d’educació en el lleure per a infants de la Vall del Corb. Associació per al Desenvolupament Integral de la Vall del Corb, Rocafort de Vallbona
Activitats alternatives d’oci nocturn. Associació de Lleure Baobab, l’Escala
 
 
10 de març de 2008
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia