Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Educació posa en marxa el programari lliure Linkat en ordinadors ultralleugers a l'IES Miquel Tarradell de Barcelona

El conseller d'Educació en el lliurament dels ordinadors als alumnes de l'IES Miquel Tarradell
El conseller d'Educació en el lliurament dels ordinadors als alumnes de l'IES Miquel Tarradell
  • 22 alumnes d’aquest centre rebran en préstec fins a final de curs aquests ordinadors són especialment adients per a l’ús escolar gràcies a la combinació de solidesa i simplicitat
  • El Departament d’Educació i l’empresa Diode han col·laborat per adaptar aquests equipaments al programari Linkat
  • L’IES Miquel Tarradell començarà a utilitzar aquests ordinadors ultralleugers amb els alumnes de Batxillerat, que tenen una àmplia experiència en l’ús de les noves tecnologies com a eina d’aprenentatge
L’Institut d’Educació Secundària Miquel Tarradell de Barcelona serà el primer que treballarà amb els ordinadors ultralleugers de baix cost per a cada alumne i el sistema operatiu Linkat de programari lliure com a material bàsic de classe. El conseller d’Educació, Ernest Maragall, ha presidit avui l’acte de lliurament d’aquest material, cedit per l’empresa Diade España.
 
Els ordinadors ultralleugers que funcionen amb el sistema operatiu Linkat de programari lliure en català permetran que els 22 estudiants de segon de Batxillerat estudiïn i rebin les classes a partir dels materials digitals en comptes dels llibres de text i la pissarra. Aquesta tipologia d’equipaments és la prevista en el projecte “One Laptop per Child”, impulsat per Nicholas Negroponte des del Massachusetts Institute of Technology (MIT) i és especialment indicada per a usos escolar gràcies a la seva combinació de robustesa i simplicitat.
 
A Catalunya, el Departament d’Educació ha col·laborat amb l’empresa Diode per adaptar aquests ordinadors lleugers al programari Linkat de programari lliure. La introducció d’aquests ordinadors a l’IES Miquel Tarradell és la prova pilot que posarà en funcionament aquest tipus d’ordinadors amb el programari Linkat.
 
 
Llarga experiència en noves tecnologies
 
L’IES Miquel Tarradell es va fundar el curs 1996-1997. Actualment compta amb dues línies ( dues classes per curs) d’ESO, una de Batxillerat i tres cicles formatius: el CFGM d’Atenció Sociosanitària, el CFGS d’Integració Social i el CFGS d’Educació Infantil. Els seus alumnes provenen de vint països diferents.
 
Aquest centre educatiu va rebre el Premi Catalunya Educació de l’any 2005 per posar en marxa experiències d’innovació pedagògica per resoldre amb èxit la integració de l’alumnat nouvingut.
 
Va ser, a més, un dels 20 primers centres educatius que van fer servir el programa Linkat, al febrer de 2006. I de fet, els alumnes que ara cursen segon de Batxillerat tenen una àmplia experiència en l’ús de les noves tecnologies basades en el programari lliure en català com a part de les eines d’aprenentatge.
 
Des de tercer curs d’ESO van estudiar seguint un projecte propi del centre en què s’utilitzaven com a eix vertebrador les produccions audiovisuals, els mitjans de comunicació, el treball cooperatiu i els materials elaborats pels mateixos professors.
 
Amb aquestes eines, l’aprenentatge es basava en assolir unes determinades competències a través d’activitats que combinessin allò que s’havia d’aprendre en les diferents assignatures.
 
4 de febrer de 2009
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia