oEl conseller d'Educació ha inaugurat l'acte del veredicte del concurs que s'ha retransmès per Internet i que han seguit els 258 centres participants
oEls guanyadors han estat 48 centres que han aconseguit cadascun un premi de 1.200 euros
Promoure entre els més joves el coneixement dels mitjans audiovisuals, fomentar que n’utilitzin el seu llenguatge com a eina d’aprenentatge i estimular el seu sentit crític respecte els mitjans de comunicació. Aquestes són algunes de les característiques de la Mostra de Produccions Audiovisuals, uns premis que organitza el Departament d’Educació i que va adreçat als centres i alumnat d’arreu del país.
En la Mostra d’enguany han participat 258 centres educatius, que han presentat en total 639 treballs en algunes de les tres modalitats: fotografia, vídeo i televisió, i ràdio. Les categories poden ser o bé educació infantil i primària, o bé secundària i batxillerat.
Segons el conseller d’Educació, Ernest Maragall, “el jurat ha tingut molta feina perquè ha treballat sobre molta i prou bona producció en les tres modalitats. Esteu creant llenguatge, esteu demostrant des del punt de vista de competències bàsiques de comunicació que sou capaços de crear nous motllos, de donar contingut a través de la xarxa”.
El conseller Maragall també ha afegit que “volem que aquesta capacitat de comunicació que esteu demostrant s’apliqui especialment a les àrees lingüístiques, que es vagi estenent i que sigui capaç d’expressar-se didàcticament des d’un punt de vista d’innovació tecnològica, de noves àrees i noves matèries curriculars”.
Els centres guanyadors han estat 48 en total, que rebran cadascun d’ells un premi de 1.200 euros. Aquest és el llistat dels centres premiats segons la modalitat:
Vídeo i televisió escolar | Ràdio escolar | Fotografia escolar |
CEIP Antoni Gaudí (Sant Boi de Llobregat) | CEIP El Castell (Cabacés) | CEIP Dr. Arruga (Begur) |
CEIP Circell (Moja-Olèrdola) | CEIP Barceló i Matas (Palafrugell) | CEIP Marinada (Montornès del Vallès) |
CEIP Comtes de Torragrossa (Alcarràs) | CEIP Montserrat (Sarrià de Ter) | CEIP Miquel Martí i Pol (Sabadell) |
CEIP d’Alfésç (Alfés) | CEIP Matagalls (Santa M. de Palautordera) | CEIP Pegaso (Barcelona) |
CEIP Benviure (Sant Boi de Llobregat) | CEIP Can Vidalet (Esplugues de Llobregat) | CEIP Rosella (Viladecavalls) |
CEIP Daniel Mangrané i Escardó (EMD Jesús Tortosa) | CEIP Can Parera (Montornès del Vallès) | CEIP Enric Casassas (Sabadell) |
CEIP Dr. Alberich i Casas (Reus) | CEIP Ms. Albert Vives (La Seu d’Urgell) | CEIP Vallgarriga (Sant Miquel de Fluvià) |
CEIP Els Horts (Barcelona) | CEIP Les Pruneres (Martorelles) | CEIP Puig d’Arques (Cassà de la Selva) |
CEIP Josep Boada (Riudarenes) | CEIP Antoni Vilanova (Falset) | CEIP Escola Espiga (Lleida) |
CEIP Pere Vila (Barcelona) | CEIP Mestre Marcel·lí Domingo (Roquetes) | CEIP l’Estació (Sant Feliu de Guíxols) |
CEIP Torres Jonama (Palafrugell) | CEIP Sant Feliu (Els Guiamets) | Escola Marinada (Palau-Solità i Plegamans) |
IES-SEP La Garrotxa (Olot) | CEIP Dr. Piñol i Aguadé (Cornudella de Montsant) | CEE Les Aigües (Mataró) |
Escola Vedruna (Ripoll) | IES les Corts (Barcelona) | IES Camps Blancs (Sant Boi de Llobregat) |
Coop. Institució Montserrat (Barcelona) | IES Priorat (Falset) | IES Torre del Palau (Terrassa) |
IES Maragall (Barcelona) | IES Gabriel Ferrater i Soler (Reus) | IES Escola del Treball (Lleida) |
IES Antoni de Martí i Franquès (Tarragona) | IES Deltebre (Deltebre) | IES Montsacopa (Olot) |
Les dades dels treballs presentats segons els tipus de centre i la modalitat són les següents:
Vídeo i televisió escolar | Ràdio escolar | Fotografia escolar | |
CEIP | 241 treballs | 119 treballs | 83 treballs |
IES | 144 treballs | 26 treballs | 26 treballs |
Total centres | 385 treballs | 145 treballs | 109 treballs |
L’objectiu fonamental és aconseguir que l’alumnat es familiaritzi amb unes eines comunicatives que cada cop tenen més incidència a la nostra societat, i que les utilitzin per a mostrar la seva visió del món a través d’uns treballs. La temàtica del concurs ha estat lliure i, en el cas de televisió i ràdio, poden comptar si s’escau amb la col·laboració de les televisions i ràdios locals dels municipis de cada centre.
Un cop presentats els treballs, un jurat expert n’ha valorat un seguit d’aspectes com ara la qualitat pedagògica, el llenguatge audiovisual, el tractament de l’estètica, la creativitat i l’ús d’aquests mitjans com a eina d’innovació educativa. Els membres del jurat, a més, han tingut especialment en compte aquells treballs que han incidit en la realitat de cada centre i el seu entorn i que fan servir els mitjans audiovisuals com a eina de cohesió social i recerca educativa.



