Sala de premsa

event_note Nota de premsa

La Generalitat adjudica les obres de la variant de les Borges del Camp i el projecte constructiu de la variant d'Alcover

Traçat de la variant de les Borges del Camp
L’empresa pública GISA ha adjudicat les obres de la variant de les Borges del Camp (C-242) per 6 MEUR i la redacció del projecte constructiu de la variant d’Alcover per 58.000 euros.

Variant de les Borges del Camp (6 MEUR)
 
DPTOP, a través de l’empresa pública GISA, ha adjudicat les obres de construcció de la variant de les Borges del Camp per un valor de 6 MEUR.  La futura variant, permetrà evitar el pas de vehicles per l’actual travessera de la C-242 per l’interior de les Borges del Camp i connectarà directament amb la carretera N-420. Es preveu que els treballs que avui s’adjudiquen comencin abans de l’estiu vinent, amb un termini d’execució de 12 mesos.
 
La C-242 és una carretera de la xarxa comarcal que uneix  l’N-420 a les Borges del Camp, Alforja, Ulldemolins, la Granadella i Torrebesses. En el tram entre Alforja i les Borges del Camp, la C-242 registra un trànsit d’uns 4.700 vehicles diaris, de mitjana, amb un 5% de vehicles pesants.
 
El traçat
 
La variant que ara s’adjudica té una longitud de 2,1 quilòmetres i discorre per l’oest del nucli urbà de les Borges del Camp. La via projectada està formada per dos carrils de 3,5 metres d’amplada i vorals d’1 metre d’amplada cadascun.
 
El traçat s’inicia a l’ N-420, sobre la qual es preveu una rotonda de grans dimensions –100 metres de diàmetre exterior. Aquesta rotonda donarà servei en el futur a la variant de Riudecols que construirà el Ministeri de Foment.
 
A  partir de la rotonda,  es construirà  un ramal de connexió sensiblement paral·lel a l’N-420 en direcció cap a Riudecols, que tindrà uns 600 metres de longitud.
 
Els primers 300 metres de la variant abasten el terme municipal de Botarell i se superposen a un camí ja existent. A continuació, la variant entra al terme de les Borges del Camp i discorre per l’oest, entre el nucli urbà i la zona muntanyosa  de les Costes (Cim de la Bruguera).
 
En el seu recorregut, la variant dóna continuïtat a diversos camins mitjançant passos a diferent nivell, com és el cas del camí d’accés a la urbanització els Domenges. D’altra banda, la via projectada creua la riera d’Alforja amb un viaducte de 100 metres de longitud. La variant finalitza a l’actual C-242, al nord del nucli urbà de les Borges del Camp, amb la qual enllaça mitjançant una rotonda de 50 metres de diàmetre exterior.
 
L’actuació que s’impulsa es complementa amb l’enllumenat de les rotondes, els elements per a facilitar el drenatge de la carretera i la senyalització vertical i horitzontal.
 
Condicionament de la C-242
 
L'any passat es van executar les obres de condicionalment de la C-242 entre les Borges del Camp i Alforja, amb una inversió de 2,7 MEUR. Actualment, estan en execució les obres de condicionament d’una part d’aquest  tram de  la carretera C-242, que correspon a la variant de Mas Potau (entre els termes municipals de les Borges del Camp i Alforja). Les obres tenen un pressupost d’1,5 MEUR i es preveu que concloguin aquest hivern.
 
D’altra banda, el condicionament de la resta de la carretera C-242, dividit en dos trams, Alforja – Ulldemolins i Ulldemolins i la Granadella.
 
Projecte constructiu de la variant d’ Alcover (C-14)                      
 
L’estiu passat el DPTOP va acabar les obres del desdoblament de la carretera C-14 entre Reus i Alcover, que ha servit per millorar el nivell de servei i la capacitat de la via, així com la mobilitat en aquest àmbit. Aquestes obres van comptar amb un pressupost de 57 MEUR.
 
Ara, per evitar que els vehicles hagin de passar pel casc urbà d’Alcover per connectar amb la nova autovia, s’ha previst la construcció d’una nova variant. Aquesta permetrà connectar amb l’autovia Reus- Alcover, als vehicles que accedeixen a Alcover per la Carretera TV-7041 (carretera de Mont-ral). La nova variant beneficiarà sobretot als camions que actualement han de travessar tot el nucli urbà d’Alcover per arribar a les seves destinacions.
 
 L’estudi  informatiu  d’aquesta variant ja va sortir a informació  pública a principis de l’any 2007 i va ser aprovat definitivament el passat mes de juny. Ara s’ha adjudicat el projecte constructiu per 58.000 euros.
 
Traçat de la variant
 
La variant d’Alcover s’iniciarà a prop de la línia del ferrocarril, a l’alçada del punt final del desdoblament de l’autovia Reus-Alcover, és a dir, al punt on comunica amb la C-37 en direcció a Valls.
 
A l’inici de la variant es construirà una rotonda de 40 metres de diàmetre que connectarà amb la T-724. A continuació, la variant es desplaçarà cap al nord del nucli urbà d’Alcover fins arribar a la carretera C-240a, amb la que també es connectarà mitjançant una altra rotonda de 35 metres de diàmetre. Tot seguit, la variant continuarà el seu recorregut pel nordoest del nucli d’Alcover fins a acabar a la carretera TV-7041, amb la qual connectarà amb una intersecció del tipus “T”, que se situarà a prop del torrent d’Alcover.
 
La variant farà uns 900 metres de longitud i estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1 metre. El cost previst per la seva construcció és d’1,9 MEUR.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia