Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Tots els jutjats d'instrucció de Barcelona estan operatius a la Ciutat de la Justícia

Jutjat d'Instrucció núm. 15 acabat d'arribar a la Ciutat de la Justícia
Jutjat d'Instrucció núm. 15 acabat d'arribar a la Ciutat de la Justícia
Els 33 jutjats d’instrucció de Barcelona treballen al nou emplaçament des d’ahir dijous, 18 de juny, dia en què es va completar el trasllat d’aquesta jurisdicció
 
El proper dilluns arriben al macrocomplex el Servei de Notificacions i Embargament Penal, l’Equip d’Assessorament Tècnic Penal d’Adults, el Servei de Mediació Penal i el Servei de Mesures Penals Alternatives
 
 
Els jutjats d’instrucció de Barcelona s’han traslladat a la Ciutat de la Justícia en una operació que ha tingut diverses fases. El trasllat es va iniciar el passat dimarts, 9 de juny, i cada dia, fins al dimecres, 17 de juny, s’hi han traslladat quatre jutjats. Ahir, 18 de juny, van arribar a la Ciutat de la Justícia els cinc últims jutjats d’instrucció, amb la qual cosa ha finalitzat el trasllat d’aquesta jurisdicció. A hores d’ara tots aquests jutjats ja han fet també la seva primera guàrdia a la Ciutat de la Justícia.
 
En total, han arribat a la Ciutat de la Justícia 396 funcionaris d’aquests jutjats, procedents del passeig Lluís Companys, 1-5, que s’han situat a les plantes 7, 8, 9 i 10 de l’edifici I (instrucció).
 
Així mateix, el passat dia 10 de juny es van traslladar l’Oficina de Registre de Peces de Convicció, situada a la planta baixa de l’edifici P (penal), i l’endemà van arribar al nou emplaçament el Registre de la Guàrdia, a la planta 0 del mateix edifici I; l’Oficina de Presentacions, a la planta 0 de l’edifici P, i els col·lectius de pèrits judicials i traductors de l’Administració de justícia, a la planta 14 de l’edifici I, amb una plantilla total de 39 persones.
 
Pel que fa a la documentació judicial, el trasllat dels jutjats d’instrucció de Barcelona ha comportat, entre els dies 9 i 18 de juny, un moviment a la Ciutat de la Justícia de 21.878 caixes, de les quals, 5.940 contenen documentació en tràmit, 13.055 són de l’arxiu de gestió i 2.883 contenen documentació destinada a l’Arxiu Central.
 
Seguint el mateix procediment que en el trasllat dels anteriors òrgans judicials, tan bon punt han arribat al seu lloc de treball, els funcionaris han trobat al costat de la taula les seves caixes personals, les caixes amb material d’oficina i les caixes amb documentació en tràmit; durant el matí n’han anat extraient i endreçant el contingut i han organitzat els expedients en tràmit.
 
Així mateix, l’equip multidisciplinari ha rebut els treballadors nouvinguts per ajudar-los a situar-se al nou entorn de treball, resoldre’ls dubtes sobre el funcionament del seu jutjat, així com de la resta de l’edifici, i solucionar-los petites incidències.
Propers trasllats
 
El proper dilluns, 22 de juny, arribaran a la Ciutat de la Justícia el Servei de Notificacions i Embargament Penal, l’Equip d’Assessorament Tècnic Penal d’Adults, el Servei de Mediació Penal i el Servei de Mesures Penals Alternatives.
 
El dilluns següent, 29 de juny, finalitzen els trasllats d’aquest mes amb la incorporació de 83 nous treballadors procedents del passeig Picasso, 6, que formen part del Deganat Governatiu i de l’Oficina de Registre i Repartiment.
 
En acabar aquest mes de juny, treballaran a la Ciutat de la Justícia 1.420 funcionaris, pràcticament la meitat de la plantilla total, als quals s'afegirà la resta de personal que desenvolupa tasques de seguretat, neteja, serveis, etc., que s’anirà incrementant a mesura que s’hi incorporin els nous òrgans judicials.
 
 
Nou servei de restaurant cafeteria
 
D’altra banda, ahir dijous va obrir les seves portes el restaurant cafeteria, situat a l’interior de la Ciutat de la Justícia, a la planta soterrània 1, al costat d’on properament es posarà en funcionament l’auditori, amb capacitat per a 500 persones. L’entrada es troba davant l’Oficina d’Atenció al Ciutadà i s’hi pot accedir a través de les escales o d’un ascensor.
 
Aquest equipament, amb 500 m2, 17 m de barra i 50 taules, té capacitat per atendre 200 persones alhora, entre funcionaris i públic en general. L’horari d’atenció al públic és de 8 a 17 h, de dilluns a divendres. S’hi poden trobar ofertes per esmorzar fins a les 10.30 h i, per dinar, menús de diferents preus, alguns de més elaborats amb encàrrec previ. Entre altres detalls, destaca la bona qualitat de molts productes, com per exemple el pa, que és d’elaboració pròpia.
 
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia