El secretari de Comerç i Turisme, Emili Valdero, ha inaugurat aquest matí el showroom del projecte Bressol, ubicat en un espai de 270 metres quadrats a la Rambla del Prat, al barri de Gràcia, i que acollirà fins el 26 de setembre les col·leccions dels 10 creadors emergents del projecte.
Valdero ha recordat que el projecte Bressol és “la primera incubadora de talent del sector de la moda i el disseny d’arreu de l’Estat” i s’ha mostrat confiat que aquesta iniciativa “sigui la pedrera de les futures marques catalanes internacionals”.
El projecte Bressol ofereix una plataforma de suport integrals als creadors emergents que durant tres anys, rebran assessorament i formació en tres àmbits: formació i assessorament; espais i recursos, i networking. L’objectiu és promoure un nou concepte de dissenyador emergent versàtil que combini els vessants empresarial, professional i creatiu.
Valdero ha recordat que el projecte Bressol és “la primera incubadora de talent del sector de la moda i el disseny d’arreu de l’Estat” i s’ha mostrat confiat que aquesta iniciativa “sigui la pedrera de les futures marques catalanes internacionals”.
El projecte Bressol ofereix una plataforma de suport integrals als creadors emergents que durant tres anys, rebran assessorament i formació en tres àmbits: formació i assessorament; espais i recursos, i networking. L’objectiu és promoure un nou concepte de dissenyador emergent versàtil que combini els vessants empresarial, professional i creatiu.

El secretari de Comerç i Turisme, Emili Valdero, ha inaugurat aquest matí el showroom del projecte Bressol, ubicat en un espai de 270 metres quadrats a la Casa Capell, al barri de Gràcia, i que acollirà fins el 26 de setembre les col·leccions dels 10 creadors emergents del projecte. Valdero —acompanyat del gerent del projecte, Jordi Puig— ha recordat que el projecte Bressol és “la primera incubadora de talent del sector de la moda i el disseny d’arreu de l’Estat” i s’ha mostrat confiat que les “sigui la pedrerar de les futures marques catalanes internacionals”.
El projecte Bressol ofereix una plataforma de suport integrals als creadors emergents que durant tres anys, rebran assessorament i formació en tres àmbits: formació i assessorament; espais i recursos, i networking. L’objectiu és promoure un nou concepte de dissenyador emergent versàtil que combini els vessants empresarial, professional i creatiu.
El showroom del Bressol
Després de l’experiència comercial de la darrera edició de la B&B, al juliol —on van instal·lar un showroom— i més recentment, del 080 —on els creadors del Bressol van participar tant en els calendari de desfilades com en el showroom—, els dissenyadors del projecte Bressol comencen ara la campanya comercial i ho fan en un marc d’excepció, el Showroom Bressol, un espai on podran convocar als clients potencials per veure les col·leccions completes.
Es tracta d’un espai diàfan de 270 metres quadrats, situat a la Casa Capell, al barri de Gràcia, una finca modernista de principis del segle XX catalogada per la Direcció General de Patrimoni Cultural. L’espai s’estructura en una zona corporativa i en deu espais individuals que acullen les col·leccions de cadascun dels 10 dissenyadors. Cada dissenyador compta amb un espai de treball individual, d’aproximadament 10m2, on pot exposar la col·lecció, rebre els clients i fer comandes. La iniciativa compta com a espónsor amb la firma Vins i Caves Vallformosa. El showrrom del Bressol estarà obert fins el proper 26 de setembre de 14:30 a 22:00 hores.
El marc: el Projecte Bressol
El Projecte Bressol neix al juliol de 2007 com un dels projectes de moda més ambiciosos portats a terme per la Generalitat de Catalunya, i s’emmarca en el Pla de Dinamització de la Moda 2007-2010, impulsat pel Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, a través de la Secretaria de Comerç i Turisme.
La seva missió és dinamitzar el sector tèxtil i de la moda a través del suport al talent emergent amb la creació del el primer “viver d’empreses” de moda i disseny d’arreu de l’Estat. Es tracta d’una iniciativa que pretén preparar, al llarg de tres anys, als dissenyadors novells per al món empresarial, incidint en tres àmbits: formació i assessorament; espais i recursos, i networking. El dissenyador-emprenedor pertanyent a aquest projecte tindrà el Segell Bressol, un segell de garantia de moda innovadora, col·leccions comercials, producte de qualitat, capacitat productiva, solvència i compliment de terminis de lliurament.
Els dissenyadors
La primera promoció del Projecte Bressol està integrada per un total de 10 dissenyadors emergents, escollits a través del Premi Catalunya de Dissenyadors Emergents 2007. Els creadors, de diverses procedències, personalitzen el caràcter internacional del projecte. Els deu dissenyadors són:
KRIZIA ROBUSTELLA (Holanda, 1984): va estudiar disseny de moda a l’escola Felicidad Duce. Pel que fa a la seva experiència professional, ha col·laborat amb les firmes Norma Littel i Konrad Muhr en diferents tasques. Ha participat en vàries edicions del MerkaFAD, ha estat seleccionada per participar al 2007 en la passarel·la “Ego de Cibeles” i participarà aquest divendres a la passarel·la Cibeles.
LOLA CUELLO (València, 1979) ha realitzat stages de formació a firmes com Josep Font, al 2006 i Gori de Palma, al 2007, i ha treballat per a la marca juvenil Pimkie. Ha estat seleccionada per participar aquesta setmana en la passarel·la “Ego de Cibeles”
ANDREA LLOSA (Perú, 1979): va cursar estudis universitaris a Lima i va completar la seva formació a l’escola de disseny Felicidad Duce. Ha treballat com a estilista per a Rita Clips i la revista Glamour i ha col·laborat com a dissenyadora per firmes com Sita Murt i Comentrigo. Ha estat premiada, al 2008, amb el BBB Young Talented Prize. Al 2007, va obtenir el segon premi en la “graduation catwalk” de la Bread&Butter. Ha desfilat a la darrera passarel·la 080.
CRISTIANA LAPI (Itàlia) Ha cursat estudis de disseny de moda a l’institut professional L. Tornabouni-C.de Medici, de Florència, i a l’escola Felicidad Duce. Ha treballat per Armand Basi i ha participat en l’edició de la Bread&Butter de juliol de 2007. Així mateix, ha estat distingida amb el primer premi del Hempel Award China International Young Fashion Designer i amb el premi Murcia Joven, al 2006.
CROMMORC (Carolina CAralt i Rosa Tharrats): Carolina Caralt (Barcelona, 1983), ha cursat estudis a la Central Saint Martins College of Arts&Design de Londres, i posteriorment, a Barcelona, a l’escola Llotja i al taller tèxtil Teranyina. Ha participat, amb la seva sòcia, Rosa Tharrats, en la producció del llibre La Gula, i en el primer festival de llibres il·lustrats de Barcelona. Ha col·laborat amb la dissenyadora Txell Miras. Rosa Tharrats (Barcelona, 1983). Ha estudiat disseny gràfic a l’escola Elisava i disseny de moda a l’Insituto Europeo di Design.
GUILLÉN DOZ. Arturo Guillén (Osca, 1977) i (Miriam Guillén, Osca,1981) Aquests germans van començar la seva formació en moda en l’estudi “A.Quedo” de Saragossa. Pel que fa a l’experiència professional, han treballat per firmes com Ailanto, Josep Font i Spastor. Actualment, i paral·lelament a la seva tasca creativa, Arturo és professor a Felidicad Duce i Miriam treballa com a estilista per a cinema i televisió.
IMMA VALLVERDÚ (Barcelona, 1981): Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, la seva formació es complementa amb estudis de grau superior en Disseny de Moda i Estilisme de la Indumentària alhora que ha realitzat estudis de disseny a l’Escola Massana de Barcelona. Ha estat finalista en Creamoda Bilbao 2007 i també finalista en Murcia Joven 2007.
MANUEL BOLAÑO (Barcelona, 1984) D’origen gallec, Bolaño està format en estudis de moda a l'Escola Superior de Disseny i Moda Felicidad Duce. Després de la seva estada a l’equip de disseny de Mango, Manuel Bolaño ha aconseguit ser seleccionat per participar a la passarel·la Abierta de Murcia. A més, ha estat premiat a l'edició Bread&Butter 2007, al Certamen Jóvenes creadores de Madrid i al Noovo festival de Santiago de Compostel·la. Acaba de presentar la seva col·lecció a la passarel·la 080.
NEREA LURGAIN (Sant Sebastià, 1977) Formada a l’Instituto Superior of Design, ha participat en diverses mostres col·lectives a Donosti, Madrid i Barcelona i ha col·laborat amb la il·lustradora Julia Pelletier. Així mateix, ha col·laborat en el BAC06 art festival de Barcelona, al 2006. Ha desfilar recentment a la passarel·la del 080.
STEFANIA BORRÁS (Palma de Mallorca, 1982) Borrás va estudiar a Palma, a l’escola de disseny de moda EDA i després, va completar la seva formació a Barcelona, a l’escola superior de disseny ESDI. Ha treballat durant dos anys com a dissenyadora per a Marité et François Girbaud Espanya, i com a “merchandiser” de la firma Burberry, a més col·laborar amb el dissenyador Jose Miró.
Les col·leccions
Les propostes dels dissenyadors per a la co·lecció Promavera-Estiu 2009 —que es podran veure al showroom— són les següents:
ANDREA LLOSA - “LA PUERTA DE BERLÍN”: Andrea Llosa proposa una nova comunitat de dissenys de caràcter neo-artesanal que conjuguen la identitat de matèries primes i formes de treball de diverses comunitats amb la vida urbana. El seu objectiu: unir el disseny modern, l’artesania tradicional i la vida ciutadana, per a trobar l’equilibri i la simbiosi entre el treball artístic i l’estil de la ciutat. Una proposta on les combinacions més creatives en són la clau i el punt de partida. Més informació: www.projectebressol.com / www.andreallosa.com
CRISTIANA LAPI – “XXY”: La col·lecció està composta per asimetries entre el masculí i el femení. Una lluita interna entre gèneres que emergeix a l’exterior en forma de creacions marcades per jocs de contrastos i la superposicions. La senzillesa no és benvinguda en un món interpretat en blanc cru i negre, on el femení és masculí i el masculí és femení. Avui, les combinacions genètiques XX i XY ja no són vàlides. Ambdues es desprenen de tòpics i estereotips per a crear formes noves i sorprenents on XXY en resulta la combinació guanyadora. Més informació: www.projectebressol.com / www.cristianalapi.com
CROMMORC – “KALEIDOSCOPI”: Crommorc proposa contemplar a través d’un kaleidoscopi la deformació de la realitat quotidiana per a convertir-la en quelcom nou i singular. La moda del nou ciutadà nòmada i neo-rural que cerca en la comoditat de la roba l’alliberació del seu ésser més natural. La deformació i reinterpretació de les siluetes. Teixits naturals com el cotó i el bambú, i colors que, en homenatge a la ciutat, es presenten en una àmplia gamma de grisos amb accents deliberats de rosa clar i vermell. La intensitat dels dissenys neix a la textura dels estampats. Més informació: www.projectebressol.com / www.crommorc.com
GUILLÉN DOZ – “GEOMETRIC LANDSCAPES”
Un viatge a través d’un paisatge imaginari, una mirada sense parpelles per a abstreure la completa essència de la naturalesa. Sobrietat y sofisticació natural formada per la combinació de línees geomètriques, volums y colors. Estampats digitals i reminiscències a les dècades dels 50 i els 90 que es tradueixen en cintures altes molt marcades, i camises i abrics oversize. Una col·lecció sofisticada i femenina, amb tocs arquitectònics, on aquests dos dissenyadors aragonesos expressen el seu particular sentit de la moda. Més informació: www.projectebressol.com / www.guillendoz.com
IMMA VALLVERDÚ - “NINESDOLLS”
Una col·lecció molt personal inspirada en la pròpia experiència i en la necessitat de la dona de fer-se escoltar en un món d’homes, que ens parla dels diferents rols que la dona desenvolupa com a nina al llarg de la seva vida. Un joc amb si mateixa basat en interpretar un doble paper. El masculí, que adoptarà en la seva lluita constant per a ser contemplada i tractada igual que l’altre sexe. I l’ultra femení, en el desig de sentir-se plena en la seva condició de dona. Ambigüitat necessària per a ser qui és. Més informació: www.projectebressol.com / www.immavallverdu.com
KRIZIA ROBUSTELLA – “LOVE ME AND LOVE MY DOG”: Autodefinida com “Sport Deluxe”, Robustella parteix de les peces esportives de les últimes dècades per a crear un univers propi on la comoditat es fon amb el luxe i el luxe passa per formes i teixits fins ara relegats a l’escala de lo formal. La marca de la gent arriscada, excèntrica i inconformista de la nit i el dia, que sent la necessitat de veure’s diferent i observada durant el dia, sense perdre l’elegància i el glamour que acompanyen les nits de les grans ciutats. Més informació: www.projectebressol.com / www.kriziarobustella.com
LOLA CUELLO – “YUMEJI’S”: Col·lecció on regnen les formes senzilles i els colors plans, sense textures ni estampats. Colors austers que van de la sobrietat del blanc trencat a l’elegància del negre més pur, passant per una àmplia gamma de tons grisencs i deixant enrere els colors tradicionalment estiuencs. El joc intemporal d’uns dissenys amb caràcter propi. El protagonisme el marca el treball deconstruït del punt tricot, juntament amb altres teixits com sedes, gavardina, popelín i el punt llis circular. El toc dramàtic el posen les pedres brodades i les cadenes metàl·liques que complementen el look. Més informació: www.projectebressol.com / www.lolacuello.com
MANUEL BOLAÑO – “VIUDAS”: Una aposta sòbria i dramàtica plena de força i emoció continguda, inspirada en el silenci etern freturós de moviment, on el negre porta la batuta com a mestre d’una cerimònia en la qual els plors i el dolor de les dones és sinònim de bellesa i elegància. Sedes i cotons que creen peces oversize, evocant el mínim i el màxim, i acostant-nos a la roba heretada. Les textures: punt de mitja, ganxet i randes que es barregen amb plomes de perdiu, brodats de cristall, atzabeges i ònix, amb l’únic fi de ser la més bella davant la mirada atenta de qualsevol. Més informació: www.projectebressol.com / www.manuelbolano.com
NEREA LURGAIN – “SOUND GALLERY”: Original i curiosa combinació de colors i estampats, inspirats en els ritmes i sons dels instruments de vent i de corda, els teclats i els sintetitzadors electrònics. Una original recerca que desemboca en peces intemporals i coloristes que beuen del bagatge artístic de la dissenyadora. Volums que es redueixen amb llaços, cordons i cintes de goma elàstica que afinen els contorns. Siluetes naturals i còmodes per a no perdre el ritme. Més informació: www.projectebressol.com
STEFANIA BORRÁS – “PROTECT ME WITH COCKAIGNE”: Evoca un món utòpic on la naturalesa conquista la ciutat. Un concepte de col·lecció del qual neixen dissenys únics que posen en contacte natura i pell, a través de patrons que alliberen el cos, teixits naturals com sedes i cotons, i colors com el rosa pètal o el groc llima pàl·lid. Un món imaginari anomenat Cockaigne, com a sinònim d’utopia. Una línia sofisticada, sensual i molt femenina, però a la vegada còmode i pràctica que acosta la naturalesa a la vida urbana de cada dia. Més informació: www.projectebressol.com



