Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Treball presenta el nou Pla de suport a les persones aturades

Amb un pressupost inicial de 88 milions d'euros, el Departament de Treball, mitjançant el SOC, posa en marxa 1.800 accions formatives
Mar Serna i Jordi Hereu inauguren una Oficina de Treball de la Generalitat a Barcelona
La consellera de Treball, Mar Serna, i el director del Servei d`Ocupació de Catalunya, Joan Josep Berbel, han presentat avui en roda de premsa un nou Pla integral de suport a les persones aturades  que inclou un conjunt d’accions per a la millora de la qualificació dels treballadors/es en situació d’atur, programes de formació laboral per aquest col·lectiu en sector emergents i accions d’intensificació i modernització dels serveis als ciutadans/es oferts pel SOC.
 
Amb un pressupost de 88 milions d’euros, les persones en situació d’atur podran beneficiar-se de les 1.800 accions formatives impulsades pel Departament de Treball amb l’objectiu de facilitar l’adquisició de competències professionals per a l’exercici d’una ocupació.
 
La consellera de Treball ha destacat que el Departament de Treball posa en marxa aquest Pla ja que “la formació és l’element clau perquè les persones no es quedin sense feina i millorin la seva ocupabilitat”.
 
Mar Serna ha afegit que el Departament de Treball implementa aquest Pla “perquè les oficines de Treball de la Generalitat redueixin els tràmits administratius i augmentin les funcions d’informació i i orientació a les persones que busquen feina i de serveis a les empreses que necessiten contractar persones treballadores”.
 
En aquest sentit, la consellera de Treball, Mar Serna, ha dit que al voltant de tres milions de còpies de contractes aportades físicament per les empreses i registrades per les Oficines de Treball de la Generalitat es poden fer de manera telemàtica amb la millora de les Oficines de Treball de la Generalitat.
  
ACCIONS FORMATIVES PER A LA MILLORA DE LA QUALIFICACIÓ
 
 
1) Nou Programa: Formació=Feina=Futur
 
El Pla Integral inclou, com a novetat, un nou programa, anomenat Formació=Feina=Futur, amb accions prioritàries per cobrir les necessitats formatives de diferents sectors amb activitats emergents, noves demandes socials, dependència, serveis lligats a l’educació i a la salut, noves tecnologies i gestió respectuosa del medi ambient, de tal manera que s’afavoreix la formació de les persones en atur en sectors i especialitats que generen llocs de treball i necessiten personal qualificat.
 
El programa Formació=Feina=Futur, dotat amb 53 milions d’euros pel període 2008-2009, s’adreça als treballadors/es en situació d’atur. Tindran prioritat les persones majors de 45 anys, dones en oficis on estan subrepresentades, aturats/aturades de llarga durada, discapacitats/es, persones en risc d’exclusió social i joves en recerca de la primera ocupació.
 
Per incrementar la qualificació professional de les persones en atur en determinats sectors econòmics emergents que requereixen treballadors/es, el Departament de Treball, mitjançant el Servei d’Ocupació de Catalunya, indicarà a les entitats interessades en impartir la formació (centres col·laboradors) quines són les especialitats formatives prioritàries, amb la finalitat de donar resposta a les necessitats empresarials del mercat de treball. Al voltant de 680 centres col·laboradors estan preparats per fer formació inclosa en el programa “Formació=Feina=Futur”.
 
Entre les especialitats formatives, es troben la de treballador/a familiar, cuidador/ higiènic-sanitari de persones amb discapacitat, educador/a social per a gent gran, treballador/a en serveis assistencials per persones amb malalties mentals, drogodependents i alcohòliques, mediador/a familiar i social per la infància, adolescència i violència de gènere, treballador/a en l’àmbit de la immigració, estrangeria i asil, treballador/a en igualtat d’oportunitats i polítiques de gènere.
 
També es troben accions formatives d’operador/a de carretons elevats, gestor/a de la diversitat i la no discriminació a l’empresa, plans d’igualtat, assessor/a sociolaboral, sistemes de gestió mediambiental a l’empresa, auditories mediambientals, i comunicacions informàtiques, entre d’altres.
 
 
ESPECIALITATS FORMATIVES PER IMPULSAR NOVES OCUPACIONS RELACIONADES AMB ACTIVITATS EMERGENTS
 
ESPECIALITAT
Cuidador/a higiènic-sanitari de persones amb discapacitat
Educador/a social per a gent gran
Especialista en serveis assistencials. Malalties mentals, drogodependència i alcoholisme
Mediador/a familiar i social: infància, adolescència, violència de gènere
Especialista de l’àmbit de la immigració, estrangeria i asil
Especialista en igualtat d’oportunitats i polítiques de gènere
Treballador/a familiar
Operador/a de carretons elevats
Resolució de conflictes i presa de decisions
Gestor/a de la diversitat i la no discriminació a l’empresa
Plans d’igualtat
Assessor/a sociolaboral
Mediambient, PRL i Qualitat. Sistemes integrats
Sistema de gestió mediambiental a l’empresa
Auditories mediambientals ISO 14001
Fotografia digital d’alta qualitat
Linux
Administrador/a xarxes Cisco
Administrador/a de base de dades amb oracle 9i
Programació de Java i Java distribuïda
CAD 3D
Comunicacions informàtiques: administració de xarxes wireless
 
 
Una altra part de les accions estan directament vinculades a aquelles especialitats formatives que constitueixen necessitats del mercat de treball a Catalunya, i que es fonamenten en una anàlisi de les ocupacions de difícil cobertura en el mercat de treball, del Catàleg de Qualificacions Professionals de Catalunya i de les necessitats expressades per les pròpies empreses catalanes.
 
En aquest grup es troben accions formatives en activitats físiques i esportives; administració i gestió; arts gràfiques; anàlisi de sòls i plantes, auxiliar de jardineria i manipulador/a de productes fitosanitaris; comerç i màrqueting.
 
També es troben accions formativesper instal·lador/a de gas, calefacció, aigua, fontaneria, operador/a de maquinària, instal·lador/a de línies de baixa tensió per a maquinària elèctrica, d’energies renovables en edificis, d’equips informàtics, de control i vigilància industrial, instal·lador de sistemes fotovoltaics i eòlics, d’energia solar tèrmica, instal·lador/a de climatització i instal·lador/a d’ascensors.
 
Així mateix, n’hi ha accions formatives en fabricació mecànica, fusta, moble i suro, hostaleria i turisme, informàtica i comunicacions, tècnic/a d’organització de laboratori d’anàlisi, atenció especialitzada per malalts d’Alzheimer, auxiliar d’infermeria en geriatria, salut mental i toxicomanies, ajudant de tècnic/a de prevenció d’incendis en el medi rural, i transport i manteniment de vehicles (auxiliar de vol, conductor/a de vehicles articulats, d’autobusos, agent de planificació del transport).
  
2) Formació als centres d’innovació i formació ocupacional (CIFO)
 
Aquest any, prop de 4.200 persones en situació d’atur rebran formació especialitzada a la xarxa pública de 8 Centres d’Innovació i Formació Ocupacional (CIFO) existent a Catalunya, amb un pressupost de 5.300.000 euros.
 
Per a la programació d’enguany, destaquen especialment les següents àrees de referència:
 
Informàtica i comunicacions (CIFO La Violeta, Barcelona)
Construcció i àrees afins (CIFO Santa Coloma de Gramenet)
Energies renovables (CIFO Santa Coloma i CIFO Lleida)
Fred industrial (CIFO Lleida)
Fabricació i construccions metàl·liques (CIFO Salt, CIFO Lleida, CIFO Sabadell)
Indústries alimentàries (CIFO Salt, Girona)
Muntatge i instal·lació (CIFO Sabadell)
Indústria química (CIFO Tarragona)
Fabricació mecànica (CIFO Sant Feliu de Llobregat)
Imatge i so i Accions d’experimentació de nous programes formatius/ àrees de disseny (CIFO L’Hospitalet)
  
3) Forma i Contracta
 
Amb prop de 5 milions d’euros ampliables de pressupost, el Departament de Treball formarà a les persones en atur a mida de les necessitats de les empreses que vulguin instal·lar-se o ampliar plantilla
 
Les accions de formació professional en empreses amb compromís de contractació tenen com a objectiu la realització d’una formació adreçada a la capacitació professional de les persones treballadores en situació d’atur per al desenvolupament d’una ocupació concreta, de la qual l’empresa té necessitat de contractació.
 
Aquestes accions es porten a terme mitjançant una metodologia teòrica i pràctica, adreçada a l’adquisició de les competències necessàries per al desenvolupament del lloc de treball que l’empresa precisa cobrir. En finalitzar l’acció formativa, al menys el 60% de les persones que han aprovat la realització del curs han de ser contractades per ocupar el lloc de treball corresponent a la formació rebuda.
 
 
 
 
4) Programa “Treball als Barris”
 
El programa “Treball als Barris” beneficiarà a més de 4.000 persones residents a 55 barris de 48 localitats catalanes acollides a les diferents convocatòries de la Llei de Barris aprovades pel Govern.
 
Aquest programa, amb un pressupost de 15.000.000 d’euros, facilita als ajuntaments eines per planificar l’estratègia i implementar les accions; promou projectes i impulsa la posada en marxa d’accions de desenvolupament econòmic, social i econòmic en benefici de les persones i dels barris.
 
D’aquesta manera, el Departament de Treball, mitjançant el Servei d’Ocupació de Catalunya, enforteix la relació amb els ajuntaments amb l’objectiu de millorar la cohesió social dels barris i la situació laboral, ocupacional i formativa de les persones
 
Les línies d’actuació de “Treball als Barris” ajudaran als ajuntaments acollits a millorar les condicions de vida dels col·lectius considerats prioritaris pel Departament de Treball com, per exemple, les persones aturades en situació de risc d’exclusió social, les persones discapacitades o derivades de serveis socials municipals, els joves amb fracàs escolar, les persones aturades de llarga durada i/o majors de 45 anys, dones amb baixa qualificació professional i les persones immigrades.
 
“Treball als Barris” és, per tant, un programa que vol satisfer una part important de l’objectiu de la Llei de Barris com és la millora de la formació, la situació laboral i econòmica, és a dir, de les condicions de vida de les persones que resideixen als barris de municipis de Catalunya. La millora de la situació ocupacional dels veïns és la garantia de que la cohesió social que busca la Llei de Barris sigui duradora en el temps.
 
 
 
 
ACCIONS PER A LA MODERNITZACIÓ DELS SERVEIS
 
 
El Departament de Treball inverteix més d’11.400.000 euros en accions destinades a la transformació de les 70 oficines de treball de la Generalitat en centres de referència dirigits a l’orientació professional i la recerca de l’ocupació al servei de les persones i de les empreses de Catalunya.
 
Els objectius són modernitzar la xarxa d’oficines de treball per convertir-les en un instrument de servei d’informació i orientació professional per a les persones que busquen feina, i per a les empreses que necessiten contractar treballadors/es.
  
1) Millores a les oficines de Treball
 
El Departament de Treball  ha engegat un Pla per l’acondicionament i millora estructural dels espais de servei de les Oficines de Treball de la Generalitat, el que implica un pla de manteniment integral, l’harmonització de la imatge externa i interna de les oficines, la millora de la distribució funcional dels espais, la reducció de barreres arquitectòniques i la millora de la comunicació dels serveis.
 
Des del començament del Pla de Millora de les Oficines de Treball l’any 2007, les Oficines de Treball de la Generalitat que ja s’han renovat integralment són les de Barcelona-Sant Andreu, Gavà,Vilafranca del Penedès, Ripoll, Reus, Solsona i Vielha e Mijaran.
 
Avui dimecres, s’inaugura la renovació de l’Oficina de Treball de la Generalitat de Barcelona-Sepúlveda; demà dijous, la de Tàrrega; i als propers mesos les Oficines de Treball de la Generalitat d’El Prat de Llobregat, i El Vendrell.
  
2) Gestor de fluxos d’usuaris
 
Un nou sistema d’atenció a les persones permetrà reduir el temps d’espera en les oficines i millorar la planificació i gestió de les visites.
  
3) Punts d’autogestió
 
Les persones que vagin a les Oficines de Treball de la Generalitat podran fer tràmits en les noves pantalles tàctils que s’hi instal·lin per evitar cues i esperes en els tràmits. Entre altres coses, podran consultar ofertes de treball i demanar certificats.
  
4) Plataforma web d’ofertes i demandes de feina
 
Amb aquest nou servei, que s’implementarà al llarg de l’any, es facilitarà i agilitarà la introducció d’ofertes per part de les empreses i facilitarà la cerca de feines i la possible contractació de les persones que en demanen, de tal manera que el WEB podrà cassar l’oferta i la demanda.
 
5) Digitalització i tramitació d’informes i certificats del SOC mitjançant la plataforma d’interoperabilitat (PICA)
 
Aquest nou servei permetrà a les persones estalviar-se tràmits burocràtics – al voltants de 200.000 certificats a l’any, per exemple- i, per tant, es millorarà l’atenció a les persones i a les entitats col·laboradores del Servei d’Ocupació de Catalunya.
1
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia