- Impulsat per ACC1Ó, l’ICEX i les Cambres Oficials de Comerç de Catalunya, aquest programa afavoreix la iniciació a l’exportació de les petites i mitjanes empreses (pimes) mitjançant serveis d’assessorament especialitzat.
- En els últims anys, les empreses catalanes han augmentat la seva demanda per acollir-se a aquest programa, fet que evidencia el interès creixent per sortir a l’exterior. Des que està en marxa el programa, han participat 1.150 empreses catalanes.
Durant el primer semestre de 2009, un total de 120 empreses catalanes s’han adscrit al programa NEX-PIPE, impulsat per ACC1Ó CIDEM|COPCA, l’ICEX i les Cambres Oficials de Comerç de Catalunya, amb l’objectiu d’ajudar les petites i mitjanes empreses (pimes) catalanes a obrir nous mercats per als seus productes i serveis arreu del món.
Aquesta iniciativa ofereix serveis de formació i assessorament dirigits a petites i mitjanes empreses que es volen iniciar o consolidar en mercats exteriors, ajudant-los a impulsar la promoció internacional dels seus productes en les primeres etapes de penetració en aquests mercats internacionals.
Actualment, a Catalunya hi ha prop de 14.000 empreses que exporten de forma regular. En els últims anys, les empreses catalanes han incrementat el seu interès per participar en aquest programa, fet que evidencia que la internacionalització es posiciona com una via per guanyar competitivitat.
Assessorament i suport en diferents àmbits
El programa consta de tres fases diferenciades que abasten des de l’estudi de les possibilitats d’internacionalització fins al disseny d’un pla personalitzat que permeti als participants iniciar les seves vendes a l’exterior. Al llarg del programa l’empresa compta amb el suport tècnic dels assessors especialitzats i, puntualment, s’ofereix suport econòmic per dur a terme les activitats a l’exterior proposades pels assessors.
Amb una duració de dos anys, el programa s’inicia amb la fase de diagnòstic, mitjançant la qual s’analitza la posició competitiva i el potencial d’internacionalització de les empreses participants.
Tot seguit, s’elabora un document estratègic que concreta el pla de promoció internacional de les empreses participants, en funció dels seus objectius i dels recursos de que disposen, per passar a la tercera fase consistent en la posada en marxa de les actuacions definides en aquest pla.
Al llarg de les diferents edicions, aquest programa ha afavorit la internacionalització de 1.150 empreses catalanes.



