Sala de premsa

event_note Nota de premsa

El sector turístic català comença a treballar conjuntament amb els principis de l'Agència Catalana de Turisme

Conseller Josep Huguet destaca l'esforç de col·laboració entre l'administració i el sector per tirar endavant les accions de promoció turística de Catalunya
Aquest matí, presidit pel conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, s’han reunit els membres del sector turístic català representants en el Comitè Executiu i Consell General de Turisme de Catalunya, màxim òrgan de govern de l’organisme. La reunió ha servit per aprovar el pressupost de l’exercici i el Pla d’Accions i Objectius 2009 que implementarà l’entitat de promoció.
Tal i com es va comprometre el conseller Huguet durant el III Congrés de Turisme de Catalunya celebrat el passat mes de novembre, l’Agència Catalana de Turisme es posa en marxa aquest mes de gener pel que fa a la filosofia de treball. En aquest sentit, el conseller ha recordat que “tot i que la tramitació del reglament de desplegament de l’Agència està en marxa i encara trigarà un temps en la seva aprovació, vaig donar les indicacions perquè les decisions i actuacions en matèria de promoció es prenguin en total diàleg i implicació amb el sector turístic català”.
Els representats del sector públic i privat membres dels òrgans de govern de Turisme de Catalunya han participat en l’elaboració del Pla d’Accions. L’hoteler Joan Gaspart ha declarat que “el pla és una aposta valenta per fer front a la crisi actual”.

Un Pla d’Accions i Objectius 2009 compromès
El pressupost aprovat pel 2009 per a la promoció turística és de 21,4 milions d’euros. Aquesta partida es destinarà a fer realitat un Pla d’Accions (PAO’09) pensat per a un context de crisi.
Es preveuen més de 300 accions promocionals que contemplen activitats tradicionals com fires d’àmbit català, estatal i internacional o l’organització de viatges de familiarització amb operadors turístics i premsa. Però també aposta per les accions que aporten valor especial a les empreses del sector com són l’organització de viatges empresarials i workshops comercials.
 
Pensant en la situació real del turisme el PAO’09 posa l’accent en els mercats de proximitat, responsables de bona part dels turistes que arriben a Catalunya. La consolidació d’aquest mercats de proximitat són una petició del sector per aquest exercici. També es mantindrà l’esforç sobre mercats on Catalunya ha experimentat uns increments significatius els darrers anys i que han permès equilibrar la balança turística.
 
 
 
1
Imatges
Imatges
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia