Sala de premsa

event_note Nota de premsa

L'Agència Catalana del Consum (ACC) concentrarà els seus esforços en set actuacions clau per a la defensa dels drets dels consumidors

L'Agència Catalana del Consum (ACC), organisme adscrit al Departament d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya, iniciarà enguany una nova estratègia consistent a coordinar les actuacions dels diferents serveis (informació, formació, comunicació, inspecció i control del mercat, ...) per actuar amb més eficàcia en la defensa dels drets dels consumidors.
Com a novetat, enguany s’han programat set campanyes de difusió que s'afegeixen a les recomanacions habituals de l'ACC (vacances, rebaixes, campanya de Nadal....).La garantia dels productes, els productes d’agricultura ecològica, la telefonia, els preus, l’arbitratge de consum, l’habitatge i la seguretat de les joguines són els set grans temes al voltant dels quals pivotarà bona part l’acció de l’Agència Catalana del Consum durant aquest any. Les queixes i reclamacions dels consumidors, i la pròpia activitat de la mateixa Agència, permeten identificar que aquests temes són els que poden ocasionar una major indefensió entre els consumidors.
 
Més de 2.000 controls de productes i aliments
 
Les campanyes d’inspecció continuen en la mateixa línea, tot i que el 2008 centraran els seus esforços en els camps de l'etiquetatge i la seguretat dels productes, amb més de 2.000 controls entre productes  (joguines, encenedors, material elèctric, etc...) i aliments. També s’ha previst campanyes d’inspecció en matèria de publicitat en la venda d'habitatges, dels serveis de lloguer de vehicles, dels missatges SMS i d’altres serveis telefònics, així com una amplia campanya sobre la informació dels preus en els productes a la venda en establiments i en catàlegs.
 
La primera temàtica que mereixerà una atenció especial per part de l’ACC és la de la garantia dels productes. La campanya de difusió començarà a mitjans d’abril i té per objectiu clarificar els drets i els deures del consumidor, així com pal·liar el desconeixement existent entre la garantia legal i la garantia comercial. Amb l’eslògan “Si tens la factura, tens la garantia”, es vol donar un missatge clar sobre la importància de conservar el tiquet de compra o la factura durant dos anys, que és el termini establert per la llei, i aprofitar les condicions més avantatjoses pel consumidor durant els sis primers mesos.
 
A la pàgina principal del web de l’ACC www.consum.cat es destacarà l’inici de cada campanya, remetent a la legislació vigent, a les recomanacions i a les preguntes més freqüents per a cada tema. Des de la mateixa pàgina, els usuaris poden fer consultes i reclamacions, si s’escau.
 
 
Calendari de les campanyes de difusió de l’ACC:
 
Abril: la garantia dels productes
 
Maig: productes d’agricultura ecològica
 
Maig: la telefonia
 
Juny: els preus
 
Setembre: l’arbitratge de consum
 
Octubre: l’habitatge
 
Novembre: la seguretat de les joguines
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia