El gruix dels procés d'integració es concentrarà al segon trimestre de l'any, en què també obrirà l'oficina d'atenció ciutadana (OAC)
El Govern impulsa la creació de l'Àrea de Serveis Comuns, adscrita a la Delegació del Govern, que coordinarà el servei de règim interior i l'OAC
El Govern impulsa la creació de l'Àrea de Serveis Comuns, adscrita a la Delegació del Govern, que coordinarà el servei de règim interior i l'OAC
La delegació del Govern a Girona està ultimant tots els preparatius perquè la nova seu institucional estigui operativa durant el primers mesos dels proper any i perquè aquest trasllat es produeixi amb totes les garanties de manteniment del servei a la ciutadania. De fet, aquest gener la Generalitat farà la recepció de l’obra i gestionarà a partir d’ara l’edifici, un cop ha acabat el període de proves.
La Delegació ha optat per un model de ràpida ocupació de l’edifici per tal de rendibilitzar-lo, un fet poc habitual en equipaments d’aquesta dimensió i que pot comportar que el trasllat comenci quan encara no hagi acabat la fase d’equipament. Així, a principis de febrer es posaran en funcionament la Llibreria de la Generalitat i l’Oficina de Turisme, dos serveis previstos en el nou edifici i que estaran situats al carrer Joan Maragall. Paral·lelament, s’inicia tota la fase d’equipament de l’edifici i, partir del mes d’abril, comença el procés de trasllat de tots els departaments, un procés que acabarà a finals de juny. Està previst que durant el mes de maig obri també les seves portes l’Oficina d’Atenció Ciutadana, acabant així el procés de transició de 29 oficines especialitzades de què disposa la Generalitat a una sola, moment a partir del qual els ciutadans hi podran fer totes les seves gestions.
Els primers departaments a traslladar-se seran la pròpia Delegació i tots els serveis que depenen de Presidència i Vicepresidència, i, posteriorment, s’aniran integrant la resta de departaments i unitats de forma setmanal. L’ordre previst de trasllat dels diversos serveis respon a una lògica: s’ocupa en primer lloc l’edifici històric i posteriorment es va omplint el nou edifici, que dóna al carrer Joan Maragall; d’aquesta manera tot el trasllat de mobiliari i serveis no entorpirà els serveis que ja estiguin operatius. El procés que desenvoluparan totes les unitats per integrar-se preveu un període de tres setmanes, en què hi haurà la preparació logística del trasllat, l’acolliment al nou edifici i, finalment, l’estabilització i la resolució d’incidències.
L’Oficina d’Atenció Ciutadana
Paral·lelament a tot el procés, el Govern impulsa la creació de l’Àrea de Serveis Comuns, adscrita a la Delegació del Govern, que és l’òrgan responsable d’assegurar una política de racionalització i optimització dels recursos, ja sigui econòmics, humans i materials. Aquesta àrea, que representa l’eix vertebrador del nou model que implanta la Generalitat a Girona, coordinarà dues grans unitats: en primer lloc, el servei de règim interior, és a dir, tot el personal comú i tot l’edifici, ja sigui la seva gestió i manteniment com també la gestió del patrimoni, dels serveis informàtics i tots els serveis comuns. D’aquesta manera, serveis que fins ara estaven adscrits a cada departament passaran a formar part d’una única unitat, permetent així un estalvi considerable en el dia a dia. En segon lloc, coordinarà l’Oficina d’Atenció Ciutadana, és a dir, de tot el personal i de tots els processos de gestió que permetin un servei a la ciutadania eficaç i eficient. De fet, esdevindrà l’única oficina de la Generalitat a Girona, que atendrà qualsevol tipus de consulta de l’administració.
Formació als treballadors i treballadores
Durant aquest any i l’anterior, la Delegació del Govern ha organitzat jornades informatives i de formació per tal de donar a conèixer a tot el personal de la Generalitat a Girona el nou edifici, el model funcional i els diversos espais que ocuparan. El novembre de 2008 es van organitzar 12 jornades informatives que incloïen una explicació del model funcional i organitzatiu i una visita a l’edifici, una jornada que s’ha repetit durant l’octubre d’enguany amb 51 sessions de grups més reduïts. En formació, s’han organitzat 34 sessions del taller El Canvi: parlem-ne! i també 3 sessions per la formació directiva. En totes aquestes jornades hi ha participat d’entre un 80% i 90% del personal de l’Administració, que també ha rebut 5 butlletins electrònics Infoseu per informar-los de totes les novetats.



