Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Els cursos PROFIT de restauració es dupliquen el primer semestre del 2009 respecte al mateix període de l'any 2008

La Generalitat ha informat a Girona dels resultats del Programa PROFIT en el sector restauració en el transcurs d'un acte on també s'han lliurat els diplomes als participants en el Programa adreçat al sector de la fleca i pastisseria. El cursos ocupacionals del Programa PROFIT en el sector de fleca i pastisseria s'adrecen a persones nouvingudes que estiguin a l'atur i que vulguin accedir a un lloc de treball com a dependents/es d'aquest sector. El Programa Orientat a la Formació Integral dels Treballadors (PROFIT), coordinat per la Secretaria de Comerç i Turisme del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, compta també amb la participació de Vicepresidència i d'Acció Social i Ciutadania, i el suport de Treball
Diplomes Profit
Diplomes Profit
Dimecres, 29 de juliol de 2009.- Durant el primer semestre de 2009, el programa PROFIT ha realitzat a tot Catalunya 72 edicions del curs de millora de la qualitat en el servei a la restauració. Això representa que s’han més que duplicat el nombre de cursos respecte el mateix període de l’any 2008. Es tracta de cursos que s’han iniciat des de l’1 de gener de 2009 orientats a la formació i reciclatge de personal en el sector de la restauració per tal d’atendre i satisfer millor les necessitats de la clientela.
 
La Generalitat ha informat a Girona dels resultats del Programa PROFIT en el sector restauració en el transcurs d’un acte on també s’han lliurat els diplomes als participants en el Programa PROFIT del sector fleca i pastisseria. El delegat del Govern a Girona, Jordi Martinoy; el director dels serveis territorials del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa a Girona, David Mascort; el director dels serveis territorials del Departament d’Acció Social i Ciutadania, Josep Viñas, i el president del Gremi de Flequers de les comarques gironines, Robert Figueras, han participat en l’acte.
 
Els 72 cursos que s’han fet durant el primer semestre han comptat amb la col·laboració de 120 restaurants participants. El nombre total d’alumnes inscrits ha estat de 627, i el percentatge d’alumnes que han superat els cursos ha estat del 93,46% (586).
 
Localització dels cursos 
 
A les comarques gironines s’han dut a terme un total de 14 cursos que han aplegat 144 alumnes. Els cursos s’han distribuït de la següent manera:
 
>Lloret de Mar (La Selva): 10 cursos i 109 alumnes
>Olot (La Garrotxa): 2 cursos i 21 alumnes
>Girona ciutat (Gironès): 1 curs i 7 alumnes
>Figueres (Alt Empordà): 1 curs 7 alumnes
 
 
A Barcelona i comarques s’han dut a terme un total de 31 cursos que han aplegat 258 alumnes:
 
>Barcelona ciutat i l’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès): 13 cursos i 98 alumnes
>Calella, Malgrat de Mar, Santa Susanna, Pineda de Mar (Maresme): 14 cursos i 128 alumnes
>Montcada i Reixac (Vallès Occidental): 1 curs i 12 alumnes
> Gavà, Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat): 2 cursos i 13 alumnes
>Llinars del Vallès (Vallès Oriental): 1 curs i 7 alumnes
 
 
A la Catalunya Centrals’han dut a terme un total de 6 cursos que han aplegat 44 alumnes:
 
>Manresa (Bages): 4 cursos i 27 alumnes
>Solsona (El Solsonès): 1 curs i 11 alumnes
>Vic (Osona): 1 curs i 6 alumnes
 
 
Al Camp de Tarragona s’han dut a terme un total de 20 cursos que han aplegat 168 alumnes:
 
>Tarragona, Roda de Barà, Torredembarra, Salou (Tarragonès): 13 cursos i 107 alumnes
>Calafell i El Vendrell (Baix Penedès): 2 cursos i 22 alumnes
>Reus i Montbrió del Camp (Baix Camp): 5 cursos i 39 alumnes
 
A Terres de l’Ebre s’ha dut a terme un curs a l’Ametlla de Mar (Baix Ebre) que ha aplegat 13 alumnes.
 
Procedència de l’alumnat
 
Per origen, un 47,21% de l’alumnat procedeix d’Europa Occidental; un 24,88% de Centre i Sud Amèrica; un 13,24% d’Europa de l’Est; i un 9,25% de l’Àfrica; i un 5,42% d’Àsia..
 
Per nacionalitats, el col·lectiu més nombrós correspon al procedent de l’Estat espanyol (42,90%); seguit de Romania (8,45%); El Marroc (7,81%); Colòmbia (4,78%); Argentina (4,31%); Perú (3,83%); la Xina (3,19%); i l’Equador (2,71%).
 
 
Els cursos PROFIT del sector fleca i pastisseria
D’altra banda, la Generalitat ha lliurat avui els diplomes als alumnes del Programa PROFIT de fleca i pastisseria a les comarques gironines. El cursos ocupacionals del Programa PROFIT en el sector de fleca i pastisseria s’adrecen a persones nouvingudes que estiguin a l’atur i que vulguin accedir a un lloc de treball com a dependents/es de fleques o pastisseries. L’objectiu és que, un cop finalitzats els cursos, puguin atendre amb professionalitat i en català els clients d’aquests establiments.
Dades sobre el sector fleca a Catalunya
 
A Catalunya hi ha actualment prop de 8.000 dependents i dependentes en aquest tipus d’establiments. D’altra banda, un 35% dels contractes que es realitzen a les empreses d’aquest sector són a personal estranger. Aquestes dades mostren que de les 8.000 persones que treballen al sector com a dependents, al voltant de 2.800 procedeixen de la nova immigració que són potencials alumnes del curs de formació contínua.
 
Contingut del programa PROFIT de fleca i pastisseria
 
El Programa per Orientat a la Formació Integral dels Treballadors (PROFIT) es planteja com un curs de formació amb l’objectiu d’aconseguir una participació i assistència màxima de l’alumnat i una implicació en la practicitat i aplicabilitat dels coneixements total.
 
La finalitat del curs és formar futurs o actuals treballadors/ores de les fleques i pastisseries per tal que adquireixin i assimilin les tècniques de servei específiques de l’ofici. Aquest aprenentatge té com a punt important l’apartat d’atenció a la clientela, on s’inclouen tots els aspectes relacionats amb la llengua catalana: l’aprenentatge de vocabulari de l’ofici i les actituds i els recursos lingüístics.
 
El temari del curs consta de set mòduls tècnics que inclouen el vocabulari específic de l’ofici: espai i utensilis de treball; manipulació dels aliments; assortiment; l’establiment; atenció a la clientela: les tècniques de servei; atenció a la clientela: el procés de venda; el servei de degustació.
La part tècnica del curs es reforça amb els mòduls pràctics sobre actituds i recursos lingüístics on es treballen les situacions comunicatives més habituals a l’hora d’atendre la clientela: salutacions (arribada i comiat), consultes i explicacions sobre els productes, etc.
Les matèries del curs s’han distribuït de manera equitativa per tal que en cadascuna de les sessions es tractin tant les tècniques de servei i la teoria professional, com tots els punts inclosos dins de l’apartat d’atenció a la clientela i les tècniques de venda, amb dinàmiques de grup i simulacions de servei. A la vegada, es fan les observacions i les correccions necessàries per valorar l’aprenentatge i fer els ajustaments que calguin. En els cursos es fomenta la participació dels assistents i es resolen els dubtes que puguin sorgir.
 
Característiques del curs
 
El curs adreçat a persones a l’atur consta de 70 hores lectives, 30 de les quals són de llengua catalana; 20 dedicades a qualitat de servei, i 20 més a tècniques de venda i atenció a la clientela amb pràctiques de situacions comunicatives. D’altra banda, el curs per a reciclatge de treballadors/es en actiu consta de 20 hores.
 
El nombre d’alumnes per curs no superarà en cap cas les 20 persones i el mínim establert serà de 10, tret del cas que 6 treballadors d’una mateixa empresa sol·licitin fer el curs. La superació del curs donarà dret a la certificació de les competències assolides per part del Departament.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia