Cinc companyies aèries potenciaran les connexions entre Barcelona i els EEUU, Canadà, la Xina, Turquia i Suècia a partir de demà, tant en el transport de passatgers com de mercaderies. L'objectiu és mantenir a l'hivern les rutes obertes durant la temporada d'estiu i impulsar-ne de noves per donar sortida a l'important demanda existent de vols directes transoceànics.

L'aeroport del Prat de Barcelona reforçarà durant la temporada d'hivern les rutes directes per connectar la ciutat amb Nord-amèrica, l'Àsia i Europa. Les companyies aèries Delta Airlines, Air Transat, Turkish Airlines, SAS i Cargolux han anunciat que incrementaran la seva presència a Barcelona a partir de demà, mantenint alguns vols directes operatius durant l'estiu, oferint-ne de nous i incrementant les freqüències setmanals, així com la capacitat dels seus vols. L'objectiu és donar resposta a la demanda de vols directes intercontinentals existent, tant pel que fa al transport de passatgers com de mercaderies.

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) valora molt positivament l'augment de freqüències, capacitat, i noves rutes que aquestes aerolínies estan projectant des de l'aeroport de Barcelona

Vols directes a Atlanta durant tot l'any

La companyia Delta Airlines, que connecta Barcelona amb Atlanta només durant els mesos d'estiu, mantindrà per primer cop aquesta ruta operativa durant la temporada d'hivern, que comprèn de l'1 de novembre al 31 de març, amb 4 vols a la setmana.

Un avió Boeing 767 realitzarà aquesta ruta els dilluns, dimecres, divendres i diumenges, amb 209 seients en cada vol, la qual cosa representa una oferta total de 836 places setmanals.

A més, Delta Airlines mantindrà també els 6 vols setmanals amb Nova York que opera actualment, amb 1.254 places cada setmana.

Vol diari a Istanbul i nova ruta a Göteborg

L'aerolínia Turkish Airlines reforçarà la seva presència a Barcelona i passarà dels 4 vols setmanals amb Istanbul a oferir-ne 7. D'aquesta manera, durant l'hivern comptarà amb un vol diari entre Barcelona i Istanbul.

D'altra banda, la companyia SAS unirà Barcelona amb Göteborg a partir del proper 2 de novembre, amb dues sortides setmanals, els divendres i diumenges. Aquesta és la única companyia que ofereix vols directes entre Barcelona  i la segona ciutat més gran de Suècia, amb un avió MD80 de 150 places.

Igualment, des del 25 d'octubre, l'aerolínia ha incorporat una nova ruta per connectar Barcelona i Estocolm, amb dues freqüències setmanals, els dijous i diumenges, per tal de donar resposta a l'important increment de la demanda existent entre aquestes dues ciutats. Un Boeing 737 amb 150 places operarà aquesta ruta. D'aquesta manera, SAS disposarà d'un total de 9 vols setmanals operatius, comptant els 7 vols setmanals que ja ofereix en col·laboració amb Spanair.

Nou vol de càrrega a Hong Kong

Pel que fa al transport aeri de mercaderies, la companyia de càrrega aèria luxemburguesa Cargolux ha augmentat des del 29 d'octubre la ruta que enllaça l'aeroport de Barcelona amb Hong Kong. Així, passarà de les 2 sortides setmanals actuals a operar-ne 3 amb un Boeing 747, "jumbo" dedicat en exclusiva al transport de mercaderies.

Precisament, el CDRA va organitzar a mitjans d'octubre un seminari de càrrega aèria a Hong Kong, on van participar diferents representants de la Generalitat de Catalunya, la Cambra de Comerç de Barcelona i el Centre de Càrrega Aèria (CLASA), així com una àmplia representació de la comunitat de càrrega de Hong Kong, per tal de consolidar i ampliar els intercanvis de mercaderies entre el sud de la Xina i l'aeroport de Barcelona.

Objectius del CDRA

El CDRA és un instrument per a la promoció i consolidació d'enllaços aeris de passatgers i mercaderies impulsat pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç de Barcelona, i AENA.

Des de la seva constitució, el gener de 2005, aquest organisme ha contribuït a impulsar deu rutes intercontinentals a l'aeroport de Barcelona, amb ciutats com ara Filadèlfia, Nova York, Newark, Atlanta, Buenos Aires, Bogotà i Singapur, així com Dubai, Shenzhen i Hong Kong en quant a vols de càrrega. Tot plegat ha permès generar més de 170.000 nous  passatgers intercontinentals durant el 2006. A més, el CDRA també ha impulsat noves rutes a Europa i el Mediterrani.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 67