La carretera C-31 neix al terme municipal del Vendrell, al Baix Penedès, i discorre per la costa creuant les comarques del Garraf i el Baix Llobregat fins a arribar a Barcelona. Al seu pas pel Garraf, aquesta via transcorre per una àrea d'especial interès natural i paisatgístic corresponent al Parc Natural del Garraf.
En aquesta zona, la particularitat del terreny del massís del Garraf, amb penya-segats vora la costa i muntanyes rocoses, fa que aquesta via presenti un traçat molt característic, amb revolts pronunciats en diversos trams.
Per tal de millorar la seguretat en aquesta via, el DPTOP ha impulsat ara l'execució d'obres a la C-31 al seu pas pel terme municipal de Sitges, per minimitzar les afectacions als conductors en cas d'accident. Així, ha iniciat ara la licitació dels treballs amb un pressupost de 5,3 MEUR. Es preveu que les obres es puguin adjudicar el proper mes de desembre per tal que s'iniciïn durant el primer trimestre de l'any vinent, amb un termini de 12 mesos.
Noves barreres de seguretat
L'actuació que ara s'impulsa abasta un tram de prop de 12 quilòmetres de la carretera del Garraf, corresponent al terme municipal de Sitges. El projecte inclou l'adequació dels sistemes de contenció, amb l'objectiu de millorar la seguretat dels conductors, tant de vehicles com de motocicletes.
Així, els treballs comportaran la substitució de les barreres de seguretat existents al llarg d'aquest tram de la C-31, tenint en compte les necessitats de protecció especial d'acord amb la singularitat del traçat d'aquesta via i l'orografia del terreny.
En aquest sentit, es col·locaran noves barreres de seguretat de formigó a les zones amb més desnivell amb el mar i als trams propers a la via fèrria, per tal de reforçar la seguretat en aquests punts. Així, aquesta actuació permetrà augmentar la seguretat viària tant de vehicles com de motocicletes.
A més, per tal d'integrar plenament aquesta estructura en l'entorn del Parc Natural del Garraf, la nova barrera de formigó tindrà un color ocre-groguenc, d'acord amb la tonalitat característica de la roca calcària del massís del Garraf.
Millora del ferm
Finalment, el projecte es completarà amb la renovació del paviment de la carretera, mitjançant l'estesa d'una capa drenant que millora la capacitat antilliscant del ferm i les condicions per a la conducció en cas de pluja, per tal d'augmentar la seguretat viària. A més, es renovarà la senyalització horitzontal i vertical i es millorarà el drenatge.
1