Sala de premsa

event_note Nota de premsa

El DPTOP aprova el traçat de la variant nord-oest de la C-12 a Balaguer

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat els estudis de la variant nord-oest de la C-12 a Balaguer. Aquesta variant, de 2 quilòmetres de longitud, permetrà evitar el pas per l'interior del nucli urbà als vehicles que, des de Lleida o des d'Alfarràs, es dirigeixin cap a poblacions com Castelló de Farfanya, les Avellanes o Àger, i donarà continuïtat a l'actual variant sud de Balaguer. Es preveu que aquesta actuació suposi una inversió de 3,6 MEUR.
Millora de la mobilitat
 
A l’àmbit de Ponent, la carretera C-12 uneix les poblacions de Lleida, Balaguer i Àger i finalitza a l’encreuarment amb la C-13 (a la zona de la passarel·la). L’any 2005, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va posar en servei una variant de la C-12 al seu pas per Balaguer (variant sud), que enllaça el sud d’aquesta població i la C-26, via que comunica amb Alfarràs.
 
Per tal de facilitar una connexió més directa en direcció a Àger tant als conductors procedents de Lleida i municipis com Menàrguens i Corbins per la C-12, com als procedents d’Algerri, d’Alfarràs o de l’Aragó per la C-26, el DPTOP ha impulsat la construcció de la variant nord-oest de Balaguer.
 
Aquesta nova via, que donarà continuïtat a la variant sud ja construïda, permetrà a aquests vehicles evitar el pas pel nucli urbà i, d’aquesta manera, millorar la seguretat viària i la mobilitat en aquest àmbit. 
 
Ara, el DPTOP ha aprovat l’estudi informatiu i l’estudi ambiental d’aquesta nova variant i ha impulsat la redacció del projecte constructiu corresponent.
 
La futura variant
 
La futura variant tindrà dos quilòmetres de longitud; el seu traçat s’inicia al final de l’actual variant sud de Balaguer, discorre per l’oest del nucli i enllaça novament amb la C-12, amb un tram que el DPTOP ja va condicionar l’any 2007.
 
La carretera projectada té una amplada de 10 metres i està formada per dos carrils per a la circulació de 3,5 metres d’amplada i vorals d’1,5 metres cadascun. En el seu recorregut, la variant compta amb dos enllaços: l’enllaç inicial, ja construït en el marc de la variant sud, format per una rotonda a diferent nivell respecte del tronc de la C-26; i un enllaç final sobre l’actual C-12, que estarà format per una rotonda a nivell de 46 metres de diàmetre exterior.
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia