Es tracta del primer dels projectes turístics internacionals que l’Organització Mundial del Turisme (OMT) ha encarregat a Turisme de Catalunya. L’OMT ha confiat en l’ens de promoció turística de la Generalitat de Catalunya perquè expliciti el seu model i know-how en altres destinacions no madures. Aquest encàrrec de l’organització coincideix amb la posada en marxa del Pla d’Internacionalització de Turisme de Catalunya, que contempla l’obertura a l’exterior de l’activitat turística catalana, buscant noves fórmules de negoci en el camp internacional, així com el suport a la implantació exterior de les empreses catalanes.
L’Organització Mundial del Turisme (OMT) ha escollit Turisme de Catalunya com a entitat assessora en el desenvolupament de projectes turístics internacionals. En aquest sentit, el primer projecte que durà a terme Turisme de Catalunya serà elaborar un estudi d’avaluació que estimi el potencial i les condicions del turisme urbà a Kazajstan. L’estudi es focalitza en les dues ciutats principals del país, Astana i Almaty.
L’OMT és un organisme que depèn de les Nacions Unides i que compta amb programes de suport al desenvolupament econòmic. El projecte que realitzarà Turisme de Catalunya s’emmarca en un d’aquets programes.
Catalunya i la ciutat de Barcelona són referència internacional a nivell turístic i l’OMT ha confiat en Turisme de Catalunya perquè expliciti el seu model i know-How en altres destinacions no madures. En aquest cas, l’objectiu és difondre els models turístics urbans catalans.
Representants de Turisme de Catalunya es desplaçaran els propers dies fins aquesta república asiàtica per realitzar les tasques de consultoria, on mantindran reunions amb els principals actors turístics i analitzaran sobre el terreny els potencials recursos d’aquest país que es troba en una fase molt incipient de desenvolupament turístic. L’organisme de promoció català transmetrà els seus coneixements tècnics per permetre les autoritats d’aquest país formular estratègies de planificació, de creació de producte i de màrqueting turístic.
Aquest encàrrec de l’OMT coincideix amb la posada en marxa del Pla d’Internacionalització de Turisme de Catalunya, una prioritat del departament d’Innovació, Universitats i Empresa sorgida del III Congrés de Turisme de Catalunya. Aquest pla contempla l’obertura a l’exterior de l’activitat turística catalana, buscant noves fórmules de negoci en el camp internacional, així com el suport a la implantació exterior de les empreses catalanes.



