Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Catalunya rep el premi a l'Iniciativa Educativa pel programa d'Alimentació i Nutrició del PAAS

Catalunya ha rebut el premi a l’Iniciativa Educativa pel programa d’Alimentació i Nutrició del PAAS, Pla per a la promoció de la salut mitjançant l’activitat física i l’alimentació saludable. Aquest guardó va ser lliurat en el marc del I Saló Dieta Mediterrània i Salut, celebrat a Madrid del 22 al 26 d’octubre, i que va comptar amb més de 40.000 participants (4.000 dels quals eren infants).
 
El Pla per a la promoció de la salut mitjançant l’activitat física i l’alimentació saludable (PAAS) va ser elaborat a la fi de l’any 2004 per un grup d’experts coordinat des de la Direcció General de Salut Pública i assessorat pels professors Carles Vallbona i Lluís Serra. Des de la seva posada en marxa a començament de l’any 2005, ha portat a terme o ha donat suport a més de 50 accions en els àmbits escolar, comunitari, sanitari i laboral, amb la participació d’altres departaments de la Generalitat, ajuntaments i ens locals, fundacions, centres universitaris i de recerca, indústria, entitats ciutadanes i institucions, i altres recursos de la comunitat. Entre les iniciatives lligades a l’àmbit educatiu, cal ressaltar la revisió gratuïta de menús escolars, el suport a iniciatives comunitàries de prevenció de l’obesitat infantil i l’edició de diverses guies i materials de suport per a l’alimentació saludable en diferents etapes. En el marc de promoció de la dieta mediterrània, sobresurt el projecte AMED d’establiments promotors de l’alimentació mediterrània.
 
El PAAS ha rebut, des de l’any 2008, 3 premis més
 
El PAAS va rebre, l’any 2008, una Menció Especial de Reconeixement de la Xarxa Espanyola de Ciutats Saludables de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i el premi de la I Jornada EVHAI (Estil de Vida i Hàbits Alimentaris Infantils) de l’Associació Espanyola de Pediatria (AEP), la Societat Espanyola de Nutrició Comunitària (SENC) i la Confederació Espanyola d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes (CEAPA) a la Comunitat Autonòma amb el millor programa d’Alimentació i Nutrició pel PAAS (Pla integral per a la promoció de l’activitat física i l’alimentació saludable). 
 
El Pla d’activitat física, esport i salut (PAFES), que es fa conjuntament amb la Secretaria General de l’Esport i que està emmarcat dintre del PAAS, va rebre el Premi NAOS 2008 a la millor iniciativa en l’àmbit sanitari.
 
I Saló Dieta Mediterrània i Salut
 
Durant el I Saló Dieta Mediterrània i Salut han tingut lloc 228 activitats, entre les quals destaquen conferències, tallers i degustació d’aliments. Els tallers adreçats a infants, per exemple, treballaven aspectes com la compra saludable, la piràmide de l’alimentació saludable, i altres aspectes relacionats.
 
Durant l’acte de cloenda va tenir lloc el lliurament dels primers premis del Saló Dieta Mediterrània. Entre els premis atorgats, el premi al Compromís Empresarial amb la Innovació i la Recerca va recaure a l’empresa Puleva Food-Puleva Biotech. El guardó a la Trajectòria Professional en l’Àmbit de la Comunicació va ser atorgat a Telemadrid i Ediciones ICM pel suport prestat a la salut alimentària a través dels programes de televisió i de les publicacions. El premi a la Trajectòria Professional en el Camp de la Restauració va ser per al restaurador Koldo Royo. Per acabar, el premi Profesor F. Fidanza, a la Trajectòria Professional en el Camp de la Salut, va ser lliurat al professor Gregorio Varela.
 
Més informació:
 
Pla per a la promoció de la salut mitjançant l’activitat física i l’alimentació saludable (PAAS)
 
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia