Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Acció Social lliura el títol de monitor i director de lleure de la Fundació Pere Tarrés a més d'un miler de joves

Més d’un miler de joves han rebut, aquesta tarda, el títol de monitor i director d’activitats de lleure atorgat per la Generalitat. Aquest títol, obtingut després de superar un curs de la Fundació Pere Tarrés, els permetrà exercir d’educador en el lleure infantil i juvenil. El secretari general d’Acció Social i Ciutadania, Jordi Rustullet, ha presidit l’acte de lliurament dels títols, acompanyat pel secretari de Joventut, Eugeni Villabí.
 
Exercir de monitor o director d’esplai, colònies o casal és una opció de voluntariat i laboral molt estesa entre la joventut catalana. Els monitors i directors de lleure desenvolupen una funció educativa i social de molta responsabilitat i importància. En aquest sentit, la Fundació Pere Tarrés forma cada estiu més d’un miler de joves en cursos de monitors i directors de lleure que s’imparteixen arreu de Catalunya. Així mateix, 30 escoles de formació més fan cursos per capacitar els joves per a la intervenció educativa en infants, l’adquisició de recursos tècnics i el treball en equip.
 
En total, 920 persones que han cursat estudis de monitoratge i 204 persones que han fet cursos de direcció d’activitats han rebut el seu diploma o carnet. El Secretari General ha destacat la tasca educativa que aquests joves duen a terme durant tot l’any en diverses entitats de lleure o d’acció social, en molts casos de forma voluntària.
 
Capacitació per a la funció educativa
 
El curs de monitor d’activitats de temps lliure està adreçat a persones que vulguin ser voluntàries o treballar com animadors de lleure en colònies, casals, centres, escoles o moviments educatius. El curs consta de diferents parts: formació teòrico-pràctica, pràctiques supervisades per un director titulat i memòria de las pràctiques. A més, està reconegut amb crèdits de lliure elecció a les principals universitats catalanes.
 
D’altra banda, el curs de director d’activitats de lleure s’adreça a persones monitores amb experiència i interès per aprofundir en l’educació en el lleure o a persones que ocupen diferents càrrecs en els centres d’esplai i altres entitats d’educació d’infants i joves en el temps lliure: coordinadors de nivells, coordinadors pedagògics, responsables d’activitats, etc.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia