- Sala de premsa
- Notes de premsa
- Turisme de Catalunya promociona el turisme cultural, esportiu i de ciutat en el mercat turístic alemany
query_builder 11 octubre 2007 18:18
event_note Nota de premsa
El conseller d'Innovació, Universitat i Empresa, Josep Huguet s'ha reunit avui amb representants del sector turístic alemany, el turoperador Dertour i el Club d'Automobilistes Alemanys (ADAC), per impulsar i promocionar Catalunya en el seu mercat com a destinació turística cultural, de ciutat i esportiva.
En motiu de la seva visita a l'estand de Turisme de Catalunya a la Fira del Llibre de Frankfurt, el conseller Josep Huguet ha ofert al sector turístic alemany la capacitat de Catalunya pel que fa a la seva programació cultural, així com també l'esportiva de que disposen les diferents destinacions turístiques del país, tan en l'àmbit professional com en el de l'associacionisme esportiu, que té un mercat a Alemanya de 2 milions de federats.
En clau cultural, el conseller ha assenyalat que "el producte cultural no només ha de ser de consum interior, sinó que també cal donar-li entrada en el mercat turístic internacional". En aquest sentit el conseller ha anunciat properes col·laboracions amb el Departament de Cultura per tal d'impulsar l'oferta cultural de Catalunya.
Alhora el conseller ha recollit la petició del sector turístic alemany que ha demanat que "es posi èmfasi en l'atenció en alemany que reben les persones d'una determinada edat", d'aquesta manera ha explicat que "s'ha d'incorporar els estàndards de qualitat en l'atenció que es realitza en aquesta llengua, juntament amb el català, el castellà, l'anglès, el francès i l'italià".
Amb una població de més de 82 milions d'habitants i uns costums viatgers molt arrelats, l'alemany és el primer mercat turístic emissor d'Europa i el quart en importància per a Catalunya amb 1,5 milions de turistes l'any. Segons el conseller la desestacionalització és un tema pendent del turisme alemany, tot i que es constata actualment una certa tendència de canvi de model, s'està passant d'un turisme de masses a un de més especialitzat.
El conseller ha recalcat la importància de la Fira de Frankfurt per la projecció de la indústria cultural catalana, però alhora ha recalcat que també "la fira és un plataforma per vendre una imatge de país integral, el que s'anomena economia de la identitat" .
Turisme de Catalunya, organisme adscrit al Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, està realitzant a la Fira del Llibre de Frankfurt diverses accions promocionals que s'emmarquen dins l'Any de Catalunya a Alemanya, iniciativa que suposa l'acció promocional més important que l'organisme ha organitzat mai per incidir directament en un mercat emissor estranger. El conjunt de la inversió en aquest pla especial és d'1,3 milions d'euros.
L'Any de Catalunya a Alemanya:
Turisme de Catalunya, amb la col·laboració del Centre de Promoció Turística d'Alemanya, ha estat duent a terme diversos tipus d'accions:
Aquest pla d'actuacions especial a Alemanya compta amb la participació de l'Institut Ramon Llull, el Gremi de Llibreters de Barcelona i Catalunya i Prodeca, ia amb el patrocini i la col·laboració de Grup Mahou-San Miguel, Clickair, La Roca Village i Port Aventura.
Alemanya, mercat estranger clau per a Catalunya
Amb una població de més de 82 milions d'habitants i uns costums viatgers molt arrelats, l'alemany és el primer mercat turístic emissor d'Europa i el quart en importància per a Catalunya amb 1,5 milions de turistes l'any.
Respecte al perfil del turista alemany, cal destacar que augmenten els viatges individuals i que els desplaçaments en cotxe s'han reduït a favor de l'avió, que actualment ja representa un 37% dels viatges. Actualment més de 50 vols directes setmanals uneixen Alemanya amb Catalunya. Un dels aspectes a tenir en compte és el revulsiu que han suposat les companyies de baix cost en un mercat experimentat, previsor i preparat. Tot i que el consumidor alemany cada cop més s'informa per Internet, la reserva encara es fa bàsicament a través d'una agència de viatges o del turoperador.
Destacar que les principals associacions europees han premiat aquest any la qualitat dels càmpings catalans. Des d'Alemanya ho ha fet el Club d'Automobilistes Alemanys (ADAC) que, amb més de 15 milions d'abonats, ha distingit el càmping Aquarius de Sant Pere, i el Deutsche Camping Club que va atorgar el premi Europa-Preis 2007 al càmping La Ballena Alegre, també de Sant Pere Pescador.
Turisme Catalunya disposa de presència estable en el mercat alemany des del mes d'octubre de 2006, data d'obertura d'un Centre de Promoció Turística a Frankfurt.