Sala de premsa

event_note Nota de premsa

La delegació del Govern a Madrid ofereix un concert de Gabriel Amargant Quartet a Blanquerna

Aquest divendres, 26 de setembre, a les 21 hores, a la seu del Centre Cultural Blanquerna (Alcalà, 44) de Madrid tindrà lloc l’actuació de Gabriel Amargant Quartet, format per graduats i estudiants del departament de Jazz i Música Moderna de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). L’actuació d’aquest conjunt serveix com a represa dels concerts programats en el marc del primer cicle produït per Blanquerna en col·laboració amb l’ESMUC; un cicle que ha portat a la capital l’actuació de destacats professors i estudiants vinculats a aquesta Escola; tots ells, músics de trajectòria remarcable.
 
Tots els concerts son gratuïts, accés lliure.
 
El concert d’aquest vespre servirà per presentar un dels estudiants, ja graduats, més brillants de l’ESMUC. Gabriel Amargant (saxo tenor) és avui un nom habitual a les programacions estables dels principals clubs de Jazz de Catalunya. Es presenta a Madrid acompanyat del pianista Marco Mezquida, del contrabaixista Miguel Serna i de Carlos Falanga, bateria. Gabriel Amargant Quartet presentarà els temes que integraran el seu primer disc, que editarà a finals d’aquest any el segell discogràfic Fresh Sound.
 
 
Sobre Gabriel Amargant, saxos i clarinet
 
Neix l'any 1986 i inicia la seva formació musical als sis anys a l'Aula d'Ensenyaments Musicals d'Argentona. Posteriorment cursa el Grau Mitjà al Conservatori Josep Maria Ruera de Granollers en l'especialitat de clarinet clàssic i saxo jazz amb els professors Carles Riera i Llibert Fortuny, respectivament. L'any 2004 comença la seva carrera de saxo jazz a l'ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya) on rep classes de Xavi Figuerola, Eladio Reinón i Gorka Benítez. El juny de 2008, obté el Títol Superior de Jazz i Música Moderna, obtenint la qualificació de Matrícula d’Honor gràcies al seu projecte final de carrera, articulat com un homenatge al saxofonista Michael Brecker.
 
Ha rebut classes dels clarinetistes Erich Hoeprich, Josep Fuster, Joan Enric Lluna i Colin Lawson i ha assistit a classes magistrals impartides per Perico Sambeat, Juan Mundía, Kirk Covington o Bob Sands.
 
Ha col·laborat amb diverses orquestres, d'entre les quals destaquen l'OEMUC (Orquestra d'Estudiants de Música de Catalunya), la JOSG (Jove Orquestra Simfònica Gèrminans) i l'OCG (Orquestra de Cambra de Granollers), amb la qual ha actuat com a solista dins la temporada estable que realitza aquesta formació al Teatre Auditori de la mateixa ciutat.
 
Pel que fa a les big bands, Amargant ha actuat amb la Barcelona Jazz Orchestra, la Big band de Terrassa, la Big Acoustic Band i la Big band de l'ESMUC en el marc dels principals festivals de Jazz del país: Festival Internacional de Jazz de Barcelona, Festival de Jazz de Terrassa, Festival de Jazz de Reus, així com al Festival Internacional de Donostia i al de San Javier (Múrcia), entre altres. Aquestes col·laboracions li han permès compartir escenari amb solistes de la talla de Benny Golson, Ann Hampton Callaway, Frank Wess o Nicolas Payton. 
 
També ha participat en diversos projectes al costat de músics com Joan Díaz, Pep Cucurella, Joan Monné, Dani Pérez, Guim García, Xavi Maureta, Juan de Diego, Ignasi Zamora, Martí Ventura, Giulia Valle o David Soler, entre altres.
 
Actualment és membre dels grups December Quintet, amb el qual ha enregistrat diversos cd's pedagògics, Soulmates Quintet, The Funklab Quartet, Gabriel Amargant Quindectet i Gabriel Amargant Quartet, amb el qual va obtenir la menció especial en el concurs Intercentros Melómano, celebrat a Madrid el gener de 2008.
 
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia