Sala de premsa

event_note Nota de premsa

El Departament d'Innovació, Universitats i Empresa distingeix 4 establiments de les comarques de Tarragona amb el Premi al Comerç Centenari 2009

La Confiteria Padreny, de Reus; la Cooperativa Agrícola El Vendrell, del Vendrell; l’establiment Mobles Güell, de Masllorenç; i la botiga Ca l’Estrivill, de Solivella, són 4 dels 52 establiments guardonats enguany amb el Premi al Comerç Centenari 2009, que lliura aquesta tarda el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, en un acte que se celebra al Palau de Pedralbes.

En aquest acte, que compta amb la presència del secretari general del Departament, Enric Aloy, i de la directora general de Comerç, Gemma Puig, també es lliuren els Premis a la Iniciativa Comercial 2009, uns guardons que reconeixen l’esforç innovador i qualitat del servei dels establiments comercials i entitats. Un total de 8 establiments seran els guardonats, Casas Sabaters, el Gremi de Comerciants de Bicicletes de Catalunya, l’Ajuntament de Castellars del Vallès i de Llinars del Vallès, la Federació del Comerç del cor d’Horta i el Mercat d’Horta de Barcelona, l’Associació de Concessionaris del Mercat de la Concepció, l’entitat Comerç Figueres Associació i l’Ajuntament de la Fatarella.

En aquesta desena edició dels Premis, el Departament també premia la tasca de 8 persones, empreses i entitats que han contribuït a prestigiar l’activitat comercial a Catalunya. Entre els premiats, s’ha reconegut el treball del Centre d’Iniciatives i Turisme del Vendrell, i les Associacions de Campclar de Tarragona i de venedors del Mercat de Tarragona .


Dijous, 2 de juliol de 2009.– El Departament d’Innovació, Universitats i Empresa  distingeix avui a 4 establiments de les comarques de Tarragona amb el Premi al Comerç Centenari 2009. La Confiteria Padreny, de Reus; la Cooperativa Agrícola El Vendrell,de el Vendrell; l’establiment Mobles Güell, de Masllorenç; i la botiga Ca l’Estrivill, de Solivella, són 4 dels 52 establiments guardonats enguany amb el Premi al Comerç Centenari 2009, que lliura aquesta tarda el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, en un acte que se celebra al Palau de Pedralbes.
 
L’acte de lliurament de la desena edició dels Premis de la Generalitat de Catalunya a la Iniciativa Comercial i als Establiments Comercials Centenaris 2009, comptarà també amb la presència del secretari general del Departament, Enric Aloy, la directora general de Comerç, Gemma Puig, el director de l’Àrea de Promoció del Comerç, Jordi Cuyàs, i la subdirectora general d’Ordenació i Planificació, Clara Díez.
 
La desena edició dels Premis a la Iniciativa Comercial reconeix la contribució de les empreses i entitats representatives del sector a la consolidació del comerç urbà de Catalunya. En aquest sentit, els guardons reconeixen l’esforç de les empreses que s’han destacat durant l’any anterior per les seves tasques de millora en la gestió del sector de la distribució minorista, particularment del comerç urbà de proximitat.
 
 Entre els guardonats amb el Premi a la Iniciativa Comercial hi ha també els ajuntaments de La Fatarella, de Llinars del Vallès i de Castellars del Vallès, el Gremi de Comerciants de Bicicletes de Catalunya, la Federació del Comerç del cor d’Horta i el Mercat d’Horta de Barcelona, l’ Associació de Concessionaris del Mercat de la Concepció, Comerç Figueres Associació, i l’empresa Casas Sabaters.
 
De la seva banda, els Premis al Comerç Centenari distingeixen la trajectòria de comerços catalans amb més d’un segle d’existència. Entre els guardonats hi ha 52 establiments, majoritàriament pastisseries i forns de pa, cansaladeries i carnisseries, farmàcies i també sabateries,  estancs, joieries i perfumeries de 22 comarques d’arreu de la geografia catalana.
Pel que fa als 8 reconeixements, és a persones, empreses i entitats que han destacat per la seva trajectòria professional, per la seva dedicació al sector, per la seva capacitat d’innovació i emprenedoria, per la posada en valor de la funció social del comerç urbà, pel desenvolupament d’estudis o treballs tècnics vinculats al sector, en definitiva, per a haver portat a terme diferents projectes que han contribuït a prestigiar l’activitat comercial a Catalunya.
 
 Premis a la Iniciativa Comercial 2009
 
 En la categoria de projectes d’innovació, expansió i millora de la competitivitat, desenvolupats per petites i mitjanes empreses individuals, els guardó s’ha concedit a:
 
  • Casas Sabaters, Calzados Lamolla: Per la creació d’una marca de canal diferenciada i la seva innovació en el model de negoci. Compta amb tres marques pròpies i és innovadora en aparadorisme, marxandatge i exposició interior dels seus productes. Compta amb cinc tipus d’establiments diferenciats que segmenten el seu mercat i s’adrecen als seu diferents públics: Casas, U-casas, Casas Kids, Casas Internacional i Casas Outlet.
 
En la categoria de projectes d’innovació, expansió i millora de la competitivitat, desenvolupats per agrupacions de petites i mitjanes empreses o per entitats de representació d’un sector comercial, el guardonat ha estat:
 
  • Gremi de Comerciants de Bicicletes de Catalunya: Per la seva contribució a la millora de la competitivitat i la modernització del sector. El Gremi ha desenvolupat un Pla de Dinamització per tal que els comerciants de bicicletes puguin adaptar la seva oferta a les noves tipologies de consumidors, millorar les seves instal·lacions i augmentar, en definitiva, la rendibilitat dels seus establiments. La implementació del pla ha consistit en una auditoria de les botigues, l’acompanyament en les obres de millora i la incorporació de les noves tecnologies.
 
En la categoria, de projectes de millora de l’espai urbà i/o del mercat de marxants desenvolupat per Ajuntaments o altres ens locals, ha estat guardonat:
 
·         Ajuntament de Llinars del Vallès:Pel seu impuls en actuacions de millora i renovació del conjunt d’espais del centre urbà del municipi amb la finalitat de reactivar tot el comerç de la zona. Entre aquestes actuacions cal destacar: l’adequació d'una plaça per a la ubicació del mercat de marxants, molt important perquè complementa l’oferta comercial del municipi i és un pol d’atractivitat de la zona; la realització d’un estudi de diagnosi del comerç, que va establir les línees per reactivar-lo; la creació d'un gran pàrquing obert al costat del mercat i pròxim a la zona comercial; sense oblidar les obres per amabilitzar el carrer més comercial del municipi: el carrer Santiago Rossinyol.
En la categoria de projectes de millora i modernització dels mercats municipals, ha estat premiat:

·         Ajuntament de Castellar del Vallès: Pel seu mercat municipal: un nou equipament comercial que funciona com a element fonamental en el desenvolupament comercial del municipi i que forma part d'un projecte global que ha implicat la construcció del mercat, de la plaça, de nous habitatges i d’un edifici cultural. El Municipi de Castellar del Vallès va posar en marxa un projecte global de ciutat amb una forta implicació i orientació comercial. L’eix principal d’aquest projecte va ser la construcció del mercat municipal a una nova ubicació, que hauria d’esdevenir la nova locomotora comercial del municipi i un referent en la compra de producte fresc i de qualitat. Finalment va establir un model mixt d’oferta comercial que es composa de 14 parades de mercat tradicional més un bar restaurant i un supermercat. 

En la categoria al’excel·lència comercial, d’un projecte desenvolupat per l’associació de comerciants que, de forma rellevant, hagi aconseguit una major implicació dels diferents agents integrants d’un centre urbà o àrea comercial per dotar-lo d’un major grau de competitivitat, eficàcia i eficiència, ha estat guardonat:

·         Comerç Figueres Associació: Per la seva tasca de foment de l’associacionisme, la participació amb entitats públiques i privades de la ciutat per oferir millors serveis, així com pels projectes de dinamització que han realitzat enguany. Figueres Associació ha treballat per consolidar una opció de compra organitzada, orientada a satisfer les necessitats dels compradors de Figueres i dels municipis del seus voltants, sent un referent de centre comercial obert a la Catalunya Nord. El seu esforç s’ha concentrat en tot un seguit d’actuacions amb la voluntat, en tot moment, d’incorporar valor afegit a l’acte de compra. Entre els elements més destacats del seu Pla de Dinamització hi  ha la creació d’una imatge de marca conjunta, l’esforç fet per identificar i senyalitzar els comerços associats, les diferents campanyes, l’edició d’un butlletí informatiu per als clients, la implantació de la “targeta de Comerç de l’Empordà”, les campanyes per atraure demanda turística i les accions i la promoció realitzades amb l’objectiu de donar a conèixer l’oferta comercial i lúdica de la ciutat.

En la categoria al comerç urbà, a la millor iniciativa de dinamització comercial en aquest àmbit, incidint especialment, en la professionalització de la seva gestió i en la prestació de serveis als operadors, ha estat guardonat:
 
  • Federació del Comerç del cor d’Horta i el Mercat d’Horta de Barcelona:Pels projectes de dinamització realitzats durant l’any 2009 de manera conjunta, en especial pel projecte de creació d’una ludoteca, l’adaptació de diversos establiments a la normativa en paisatge urbà i il·luminació i la creació d’una nova pàgina web. Des dels seus inicis, la Federació del Comerç del Cor d’Horta i el Mercat d’Horta de Barcelona han treballat de manera conjunta i han creat sinèrgies entre el comerç de carrer i el mercat per consolidar una opció de compra organitzada, orientada a satisfer les necessitats dels compradors del barri. Entre els elements més destacats del seu Pla de Dinamització hi trobem la creació d’una imatge de marca conjunta, l’esforç fet en la implicació de les millores socials, com ara el servei de ludoteca o el repartiment a domicili, les diferents campanyes, accions i promoció realitzades amb l’objectiu de donar a conèixer l’oferta comercial, com també la participació en les diferents edicions de la passarel·la de Moda Barcelona.
En la categoria al mercat municipal, a la millor iniciativa de dinamització comercial en aquest àmbit, incidint especialment en la millora en la prestació de serveis als usuaris i clients i als propis operadors comercials, ha estat guardonat:
 
  • Associació de Concessionaris del Mercat de la Concepció: Per la celebració del seu 120è aniversari i pel conjunt d’actuacions de dinamització comercial que aquesta associació ha desenvolupat enguany, a més de les activitats infantils, culturals, socials i mediambientals. L’any 1888 el barri de l’Eixample va inaugurar el seu mercat municipal, el mercat de la Concepció que, amb els anys, s’ha consolidat com a oferta comercial del barri. Actualment, l’associació de concessionaris del mercat de la Concepció compta amb el 100% dels paradistes. El seu objectiu és donar servei al client tot facilitant i fent més agradable la seva compra. Durant tot l’any 2009 el mercat de la Concepció ha realitzat diferents actes per celebrar el seu 120è aniversari. A més a més, l’associació ha desenvolupat el seu Pla de Dinamització comercial mitjançant activitats infantils, culturals, socials, mediambientals i la creació d’una pàgina web interactiva.
En la categoria a projectes de singularització, a la millor iniciativa de dinamització comercial en aquest àmbit, incidint en la potenciació de la singularitat de cada territori i en la consolidació de l’oferta de comerç de proximitat atenent a les necessitats de la població, ha estat guardonat:
 
  • Ajuntament de La Fatarella: Per la tasca desenvolupada en la desena Festa de l’Oli, en què han realitzat diferents activitats com ara la jornada tècnica sobre el cultiu de l’olivera, el taller de cuina “La cuina de l’oli”, un tast comentat d’olis d’oliva amb productes de la terra, entre altres. En aquesta Festa de l’Olical destacar la jornada tècnica sobre el cultiu de l’olivera, la campanya de sensibilització mediambiental del reciclatge de l’oli, els tallers de la cuina de l’oli, el tast comentat d’olis d’oliva amb productes autòctons de la terra, la degustació de plats típics de la Fatarella als restaurants locals i la implicació en diferents campanyes de comunicació i animació comercial, amb un marcat caràcter social i festiu del municipi, i amb la mainada com a protagonista. 
Premis Comerços Centenaris 2009
 
El Departament d’Innovació, Universitats i Empresa ha distingit també avui la trajectòria de 52 comerços de 22 comarques d’arreu de la geografia catalana que durant més d’un segle s’han dedicat sense interrupció a l’activitat comercial.
 
 Per comarques, els establiments centenaris guardonats són els següents:
 
 - Barcelona:  23 premiats de 4 comarques diferents
 
·         Maresme (6) : Ca l'Espinaler (Vilassar de Mar), Farmàcia Roca CB (Vilassar de Mar), Farmàcia Almera (Vilassar de Mar), Can Manel (Vilassar de Mar), Maymi Germans, S.A (Cabrera de Mar), GRANERIA SERRA (Argentona).
·         Vallès Oriental (4): Pastes Sanmartí, S.L. (Caldes de Montbui), PINSOS MONTPLET (Sant Celoni), Forn de pa i pastisseria J. Adrobau (Gualba), Estanc-alimentació Prims(Lliçà d'Amunt)
·         Barcelonès (12): Granja M.Viader, S.L. (Barcelona), Sombrereria Mil (Barcelona), Ganiveteria Artero (Barcelona), Forn l'Eixample ( Barcelona), Monsito, S.L. (Barcelona) Salazones y Conservas Emilio Perell (Barcelona), Olives i Conserves Graus (Barcelona), La Cava Universal(Barcelona), Pelegrin-Romeu, S.L.(Barcelona), Fleca Balmes (Barcelona), Forn Providència (Barcelona), Estanc 65 (Barcelona).
·         Garraf (1): Teixits la Rosa (Vilanova i la Geltrú)

- Tarragona:  4 premiats de 3 comarques diferents
 
·         Baix Camp (1): Confiteria Padreny(Reus)
·         Baix Penedès ( 2): Mobles Guell (Masllorenç), Cooperativa Agrícola El Vendrell(El Vendrell)
·         Conca de Barberà (1): Ca l'Estrivill (Solivella)

- Catalunya Central: 10 premiats de 5 comarques diferents
  
·         Bages (1): Forn de pa Coma, SCP (Manresa)
·         Osona (2): Can Mon (Sant Hipòlit de Voltregà), Destil·leries Bosch, S.L. (Sant Quirze de Besora)
·         Anoia (2): Juan Guitart (Igualada), Agriplant Huguet, S.L. (Calaf)
·         Berguedà (1): Montserrat Calçats(Berga)
.        Solsonès (4): Passtisseria Sant Antoni (Solsona), Ca la Carme (Solsona), Forn de pa Cal
         Candi (Solsona), Casa Adroguer Nou (Solsona)
 
- Girona: 7 premiats de 5 comarques diferents
 
 ·         Alt Empordà (2) : Estanc i Supermercat Ayter (Palau Saverdera), Maune Sabaters (Figueres)
·         Garrotxa (1): Carniseria Estela (Besalú)
·         Gironès (2): Ingrid Moda (Torroella de Montgrí), Carniseria- Xarcuteria Can Tonet (Fornells de la Selva)
·         La Selva (1): Pastisseria Vila (La Cellera del Ter)
·         Ripollès (1): Rellotgeria i Joieria Casademunt, S.L. (Ripoll)
 
- Lleida: 4 premiats de 3 comarques diferents
 
·         La Segarra (1) : Ca l'Albert (Torà)
·         Pallars Jussà (2): Ferreteria Corona (Tremp),Calçats Desideri (Isona)
·         Pla d’Urgell (1): Jaume Solé (Mollerussa)
 
- Terres de l’Ebre: 4 premiats de 2 comarques diferents
 
·         Baix Ebre (1) : Moda Barrobés, C.B. (Tortosa)
·         Ribera d’Ebre (3): Bassa, La Imprenta (Móra d'Ebre) Bassa, La Papereria (Móra d'Ebre), Casa Anmella (                                                Móra d'Ebre).
  
Reconeixement a 8 establiments comercials:
 
Enguany el Departament d’Innovació, Universitats i Empresa ha volgut reconèixer la tasca de persones, empreses i entitats que hagin destacat per la seva trajectòria professional o pel desenvolupament d’activitats que contribueixin al prestigi de l’activitat comercial a Catalunya.

·         Ajuntament de Solsona: Per la implantació d’un projecte de senyalització pioner en la demarcació de Lleida que consisteix en la instal·lació de dos punts amb informació ciutadana, els quals permeten distribuir informació en temps real.

·         Associació de Campclar de Tarragona : Per ser una associació de nova creació i treballar pel desenvolupament comercial del barri mitjançant una marca pròpia i identificativa.
 
·         Associació de venedors del Mercat de Tarragona: Pel seu procés de remodelació integral, que enguany ha implicat el trasllat del mercat a una carpa provisional al bell mig de la ciutat, on s’ha continuat desenvolupant el pla de dinamització comercial.

·         Centre d’Iniciatives i Turisme del Vendrell:Per la seva tasca de dinamització del comerç en potenciar la formació dels seus associats i la comunicació entre ells a través de les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
 
·         Federació de Mercats de l’Hospitalet: Per la realització d’actuacions en xarxa, per la realització conjunta de les campanyes de dinamització comercial i altres iniciatives innovadores com ara la creació d’un portal web amb una intranet per a tots els mercats municipals.

·         La Primavera: Per l’originalitat de la creació d’un producte: la fragància anomenada Aigua de Lleida, un perfum innovador que ha contribuït a la projecció de la imatge de la ciutat de Lleida, la qual ha vist néixer i créixer aquest emblemàtic establiment comercial. Aquest perfum ha estat creat per Jimmy Boyds, incorpora la imatge de la seu vella de la ciutat i compta a l’etiqueta amb el sistema braille.
 
·         Josep Collbatallé i Puig: Per la seva tasca al capdavant de l’associació de Comerç Terrassa Centre i de la Fundació Comerç Ciutadà, tot potenciant l’associacionisme i la consolidació del comerç urbà i de proximitat. Ha liderat un canvi transcendental en el comerç del Centre de Terrassa. Ha estat també president de la Fundació Comerç Ciutadà tot contribuint al procés de modernització i adaptació del comerç a les ciutats i viles de Catalunya.
 
·         Lo Cistell de Tortosa: Per la creació d’una nova fórmula comercial dins el sector alimentari: un establiment comercial innovador i diferent anomenat “Lo Cistell”. Es tracta d’un espai que recorda un petit mercat tradicional, que inclou una oferta de carn, peix i fruita i verdura d’alta qualitat amb una presentació impecable.
 
  • TEA SHOP, East West Company Spain:Per la creació d’un concepte comercial innovador en què l’experiència de compra és cabdal; una experiència de compra i consum del te com a estil de vida. A les seves botigues s’ofereix un producte natural de màxima qualitat i frescor complementat per una àmplia gamma d’accessoris i delícies indispensables per a la perfecta degustació del te. Els seus establiments s’emmarquen en un estil rústic i acollidor, on el client gaudeix d’un ambient especial, concebut tant per iniciar-se en el món dels deliciosos aromes del te com per continuar cultivant-hi la seva passió.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia