Quaranta-set dotacions dels Bombers de la Generalitat han treballat al llarg d’aquesta matinada en el foc forestal d’Horta de Sant Joan (la Terra Alta), que segons les darreres apreciacions provisionals hauria afectat una superfície de 100 hectàrees de massa arbrada i matoll.
El foc afecta el barranc dels Covars, des d’on ha avençat cap al Pinar de Don Pedro (flanc esquerre) i la Molera (flanc dret), dalt de la cinglera. És en aquest punt, així com en el cap de l’incendi que els Bombers concentren les seves tasques, per tal d’evitar que les flames continuïn avençant. El fet que durant la matinada no hi ha bufat vent ha afavorit la feina. L’incendi encara està actiu.
En cap cas no ha calgut evacuar ni confinar cap nucli de població. En la zona propera a l’incendi únicament hi ha 3 masos que en cap cas no han corregut perill.
El Centre de Coordinació Operativa de Catalunya, Cecat, manté activada l'alerta del pla d'Incendis Forestals, Infocat, des de les 23.23 hores d'anit.
El Centre de Coordinació Operativa de Catalunya, Cecat, manté activada l'alerta del pla d'Incendis Forestals, Infocat, des de les 23.23 hores d'anit.
Cerdanyola del Vallès, 21 de juliol de 2009
06.33 hores



