· Dins del programa d’actes d’aquest fòrum, Turisme de Catalunya organitza el II Congrés de Col·lectius de Cuina de Catalunya que tindrà lloc el 25 de febrer.
· Amb motiu d’aquest esdeveniment, Turisme de Catalunya també ha organitzat un viatge amb periodistes especialitzats per tal que coneguin in situ l’oferta turística catalana.
Del 21 al 25 de febrer tindrà lloc, al Palau de Congressos de Girona la setena edició del Fòrum Gastronòmic, la fira enogastronòmica més important que se celebra a Catalunya.Enguany el Fòrum compta amb la presènciade més de 300 expositors, on hi són representades gairebé 500 empreses, i reuneix els millors xefs del món i joves talents dels fogons.
Turisme de Catalunya aposta des dels seus inicis pel Fòrum Gastronòmic com un esdeveniment de referència, que a més s’ha consolidat com una plataforma única de difusió de Catalunya com a destinació de turisme enogastronòmic.
El Fòrum Gastronòmic és un punt de trobada de professionals especialitzats que inclou sessions magistrals, tasts i degustacions guiades, tallers, diàlegs i conferències d’experts. Cuiners i ponents de renom internacional provinents d’Austràlia, EUA, Itàlia, França, Portugal, Galícia, Andalusia, País Basc, Madrid, València i Catalunya, es dirigiran al públic professional per presentar les propostes més rellevants del sector de l’enogastronomia.
Entre els catalans participants cal destacar la presència de Ferran Adrià, Carme Ruscalleda, Carles Gaig, Nandu Jubany, Xavier Pellicer, Javier de las Muelas, Fermí Puig, i dels germans Joan, Josep i Jordi Roca, entre altres.
Els actes del Fòrum comencen aquest vespre amb el lliurament dels premis Josep Mercader, el premi Cuiner de l’Any i el premi Costa Brava. Aquest acte compta amb la participació del conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet; el director dels serveis territorials del Departament a Girona, David Mascort; el director de Turisme de Catalunya, Ignasi de Delàs; l’alcaldessa de Girona, Anna Pagans; el president de la Diputació de Girona, Enric Vilert, i els directors del Fòrum Gastronòmic, Pep Palau i Jaume Von Arend. La inauguració oficial del Fòrum Gastronòmic 2009 serà demà dissabte i assistirà el director general de Turisme, Joan Carles Vilalta.
Turisme de Catalunya organitza el II Congrés de Col·lectius de Cuina
Així mateix, Turisme de Catalunya organitzarà el II Congrés de Col·lectius de Cuina de Catalunya, que tindrà lloc el 25 de febrer en el marc d’aquest fòrum. En aquest congrés els participants debatran sobre els models i tipologies dels col·lectius, les estratègies de màrqueting i comercialització de la gastronomia catalana.
Els col·lectius de cuina són agrupacions de restaurants i altres establiments gastronòmics de caràcter eminentment local, que basen la seva proposta en una cuina del territori, de proximitat i qualitat. És una iniciativa pionera a l’Estat espanyol, i en aquests darrers anys ha experimentat un creixement molt important, de manera que actualment Catalunya compta amb 16 col·lectius de cuina que agrupen més de 200 restaurants. Aquests col·lectius constitueixen una eina fonamental per a la promoció i posicionament de Catalunya com a destinació gastronòmica de primer nivell.
Col·lectius de Cuina a Catalunya: Club Tast de Sitges, Cuina de l’Empordanet, Cuina del Vent, Cuina Pirenaica de Cerdanya, Cuina Vallès, Cuina Volcànica, Cuines de la Vall de Camprodon, Cuines del Vendrell, Fogons de la Vall de Ribes, Girona Bons Fogons, Grups Gastronòmic del Pla de l’Estany, Joves Cuiners, La Xicoia, Noguera Cuina, Osona Cuina i Penedès Fogons.
Viatge amb periodistes especialitzats
Amb motiu del fòrum, que coincideix amb la celebració del Centenari de la Costa Brava, Turisme de Catalunya i el Patronat de Turisme de la Costa Brava organitzen un viatge amb periodistes especialitzats per tal que participin de l’esdeveniment i també coneguin in situ la diversitat de l’oferta gastronòmica catalana.
Del 21 al 25 de febrer, visitaran la Fundació Alícia (situada al Món Sant Benet) i la ciutat de Girona, i tindran l’oportunitat de gaudir de les elaboracions gastronòmiques d’alguns dels restaurants pertanyents als col.lectius de cuina catalans. A més, també participaran a la conferència que pronunciarà Ferran Adrià, i a la sessió magistral de Joan, Josep i Jordi Roca, i a alguns dels tallers de cuina que s’impartiran en el fòrum gastronòmic.



