Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Catalunya s'apunta a l'Any Xacobeo amb un Camí de Sant Jaume interactiu i accessible

  • Aquesta és una de els principals novetats que  ha presentat avui a Madrid el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, en el marc de la celebració de la Fira Internacional del Turisme( FITUR).
  • Coincidint amb l’Any Xacobeo, el Departament a través de la Direcció General de Turisme ha creat el web “Camí de Sant Jaume per a tothom”, una eina pionera a nivell estatal i internacional concebuda per facilitar l’accessibilitat a persones amb discapacitat sensorial (auditiva i visual) en aquest tipus de recorreguts o rutes.
  • D’altra banda el conseller ha presentat les principals accions promocionals turístiques per aquest 2010, centrades enguany en reforçar la presència de Catalunya en els mercats de proximitat, el francès i l’espanyol.
  • La recent creada Agència Catalana de Turisme, que substitueix l’antic consorci Turisme de Catalunya, organitza a FITUR l’estand de Catalunya, on promociona les 10 marques turístiques catalanes, i presentarà les novetats turístiques per a aquest 2010.
 
Catalunya s’apunta a l’Any Xacobeo amb un Camí de Sant Jaume interactiu i accessible. Aquesta és una de els principals novetats que ha presentat avui a Madrid el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, en el marc de la celebració de la Fira Internacional del Turisme( FITUR).
 
Coincidint amb l’Any Xacobeo, el Departament a través de la Direcció General de Turisme centrarà els esforços aquest 2010 en la promoció del Camí de Sant Jaume, que forma part ja des de l’any passat de la ruta oficial del xacobeo.En aquest sentit el Departament ha creat el web "Camí de Sant Jaume per a tothom”,www.camidesantjaumeperatothom.cat, una eina pionera a nivell estatal i internacional concebuda per facilitar l’accessibilitat a persones amb discapacitat sensorial (auditiva i visual) en aquest tipus de recorreguts o rutes.En aquest sentit el conseller Josep Huguet ha destacat que el Departament“treballa per un turisme inclusiu, buscant la satisfacció complerta del client, innovant i garantit la competitivitat del sector”.
 
D’aquesta manera,  el conseller també ha assenyalat que “Catalunya serà la primera i, de moment, la única de les 9 comunitats que formen part del la ruta xacobea que disposarà d’aquest tipus d’eina, amb l’objectiu que l’oferta turística estigui a l’abast de tothom, sense discriminacions”. De fet, serà la primera web de promoció turística signada per a persones amb discapacitat auditiva de l’estat, a més de ser un dels primers webs signat en les dues llengües de signes oficials (LSC i LSE).
 
Una altra novetat és que el turista, a través del web es podrà descarregar informació de les diferents etapes del Camí de Sant Jaume (recursos culturals, naturals, història, dades d’interès...) al dispositiu que vulguin (mòbil, ordinador o PDA) a través del què s’anomena audio-sgines-guies amb més de 190 minuts enregistrats en català i castellà i seguint tots els estendards i normatives d’accessibilitat reconegudes per les institucions oficials.
 
El Camí de Sant Jaume es un conjunt de pistes, carreteres, camins i senders en constants pujades i baixades, que transcorren per diversos terrenys. D’aquesta manera s’ha realitzat un estudi que ha permès identificar alguns trams que presenten les condicions més optimes per poder ser considerats practicables o aptes per ser recorreguts per persones amb discapacitat física o mobilitat reduïda, i que tanmateix tinguin una especial rellevància cultural o paisatgística. Aquesta Informació també es troba recollida en la Web. En aquesta línea es segueix treballant i estudiant nous trams que puguin incorporar-se com a practicables. 
 
D’altra banda el conseller Josep Huguet ha anunciat que “hem ampliat a 21 les destinacions catalogades com a accessibles, és a dir que n’hem afegit dues de noves”. En primer lloc i  aprofitant les sinèrgies amb el projecte de Turisme Per a Tothom de l’Agencia Catalana de Turisme, s’ha portat a terme una selecció d’aquelles destinacions ja catalogades com a accessibles i que es troben situades dintre de d’itinerari del Camí de Sant Jaume o en la denominada area d’influència, i que en una primera aproximació ha identificat les següents, amb una nova destinació:
 
  • Destinació 8. Ruta Dalí
  • Destinació 9. Costa Brava – Alt Empordà
  • Destinació 10. Vic – Osona
  • Destinació 12. Montserrat
  • Destinació 16. Barcelona
  • Destinació 19. Lleida
  • Ruta Industrial (nova destinació): totes aquelles persones amb discapacitat o mobilitat reduïda podran gaudir dels diferents recursos com museus i hotels que hem inclòs en aquesta destinació, que engloba poblacions com Gavà, on es pot visitar el Museu – Parc Arqueològic Mines de Gavà, o bé passejar per la Colònia Güell de Gaudí ubicada a Santa Coloma de Cervelló, anar a Manresa i visitar el Museu Comarcal ó el Museu de la Tècnica.
 
També com a destinació de turisme accessible el Departament ha creat Enoturisme Accessible- Penedès. Des de l’Agència s’aposta perquè totes les persones amb algun tipus de discapacitat o mobilitat reduïda gaudeixin de la Vinya que es un element present des de l’antiguitat al nostre paisatge, es per això que hem creat la nova destinació “Enoturisme Accessible – Penedès”, ubicada al Penedès i més concretament a les poblacions de Torrelavit, Pla del Penedès, Sant Sadurní d’Anoia o Vilafranca del Penedès. S’han seleccionat diferents recursos entre caves, bodegues, hotels i museus que son practicables o accessibles per tal de que tothom pugi gaudir de l’experiència de conèixer l’elaboració del cava i del vi amb sensacions, l’olor, el tacte i el gust.
 
L’aposta per difondre l’accessibilitat del Camí de Sant Jaume, que comptarà enguany amb més de 500 quilòmetres senyalitzats -des de Sant Pere de Rodes i la Jonquera fins a Montserrat, i de Montserrat a Alcarràs-, és una manera de promoure aquest itinerari. En aquest sentit el conseller Huguet ha explicat que “durant aquest Any Xacobeo, el Departament d’Innovació, Universitats i Empresa ’impulsarà diferents accions per divulgar aquesta xarxa de rutes de pelegrinatge per ser recorreguda a peu, en bicicleta o a cavall, i dotada d’infraestructures d’acollida òptimes”. El Departament haeditat mapes del Camí, dos llibres que estan al mercat, vídeos divulgatius i d’altres accions audiovisuals que impulsarem.
 
Accions promocionals centrades en els mercats de proximitat
 
En el marc de FITUR, el conseller Josep Huguet també  ha presentat les principals accions promocionals turístiques del Departament, centrades enguany en reforçar la presència de Catalunya en els mercats de proximitat, el francès i l’espanyol.El conseller Josep Huguet ha destacat que “davant els efectes del cicle econòmic recessiu i de la fortalesa de l’Euro, els mercats de proximitat han de rebre tota la nostra atenció”. En aquest sentit en l’estratègia de priorització dels mercats de proximitat, 2010 es presenta com l’Any de re-edició de l’acord amb Midi-Pyrénées i com l’any d’inici d’una relació de treball intensa amb Rhône-Alpes, així com també amb Llenguadoc-Rosselló. Amb accions adreçades a públic final , a mitjans de comunicació i a operadors i prescriptors turístics.
 
Pel que fa al mercat espanyol, el Departament reforçarà la presència de Catalunya al mercat de la resta de l’Estat, amb accions per exemple a Madrid, a Galícia, al País Basc, a les Illes Balears o a les Canàries. En aquest sentit s’ha impulsat una campanya conjunta d’àmbit estatal amb l’objectiu de reforçar el posicionament identitari de Catalunya com a país de qualitat, que li confereix una forta personalitat; de transmetre la imatge que Catalunya és un bon destí de vacances per a la varietat i la diferència de la seva oferta, però sobretot per la qualitat dels seus serveis, alhora també per transmetre una imatge de Catalunya propera, positiva, amable i atractiva. Aquesta campanya també té la finalitat de donar a conèixer la diversitat de Catalunya mitjançant els seus productes turístics( cultura, natura, actiu, nàutic, wellness, neu gastronomia..), lligat a la qualitat dels serveis.
 
El conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, acompanyat del vicepresident de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Joan Carles Vilalta, i el director de l’ACT, Ignasi de Delàs, ha inaugurat la participació catalana a FITUR aquest matí, a l’estand de l’ACT a la Fira Internacional del Turisme (FITUR), situat al pavelló núm. 7 del recinte ferial IFEMA a Madrid.
 
L’Agència Catalana de Turisme promociona a FITUR les 10 marques turístiques catalanes i les novetats per al 2010
 
La recent creada Agència Catalana de Turisme, que substitueix l’antic consorci Turisme de Catalunya, organitza a FITUR l’estand de Catalunya, on promocionarà les 10 marques turístiques catalanes, i presentarà les novetats turístiques per a aquest 2010.
 
L’estand de l’ACT té 1.750 m2, i hi són presents com a coexpositors: Turisme de Barcelona, Diputació de Barcelona, Costa Brava, Costa Daurada, Terres de l’Ebre, Terres de Lleida, Pirineus, així com també el Circuit de Catalunya i Port Aventura. A més, l’estand gaudirà d’una àrea gastronòmica que anirà a càrrec de l’IES Escola d’Hotelera i Turisme de Barcelona.
 
En l’estand de l’ACT també es duran a terme diverses presentacions sobre les novetats de l’oferta turística catalana, entre les quals cal destacar les noves certificacions DTF (Destinació de Turisme Familiar) i DTE (Destinació de Turisme Esportiu): Roses ha estat certificada com Destinació de Turisme Familiar, i amb aquesta ja són 10 les DTF existents a Catalunya; així mateix, Blanes i Castelldefels han obtingut la certificació com a Destinació de Turisme Esportiu.
 
Al vespre, el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, presidirà una trobada amb els empresaris catalans, que tindrà lloc a l’Hotel Husa Princesa, i que elaborarà el col·lectiu Cuina de La Ràpita-Delta de l’Ebre, creat recentment, i amb la suma del qual Catalunya compta ja amb 17 col·lectius de cuina, una iniciativa pionera a l’Estat espanyol i que agrupa més de 200 restaurants.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia