Aquest model s'ha presentat avui a més de 20 representants de diferents municipis de Catalunya amb l'objectiu d'animar-los a desenvolupar una producció d'artesania lligada als referents turístics, culturals o identitaris d'un determinat territori. El conveni contempla portar a diferents poblacions de Catalunya l'exposició itinerant "Turisme, artesania i disseny a Terrassa", una mostra que acollirà properament Ripoll, Cardona, Palafrugell i Vilanova.
Dilluns, 21 de gener de 2008.- Artesania Catalunya, organisme adscrit al Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, i l’Ajuntament de Terrassa fomenten un model de promoció turística basat en l’elaboració de productes artesans vinculats al territori. Els dos ens han signat avui un acord de col·laboració per a la difusió arreu de Catalunya d’aquest model desenvolupat per Terrassa que vincula el turisme i l’artesania.
 
L’Ajuntament de Terrassa, a través del seu servei Terrassa Turisme, ha desenvolupat un model de promoció turística de la ciutat, mitjançant la proposta a diferents artesans del municipi per tal que, inspirant-se en la riquesa i varietat del patrimoni terrassenc, creïn objectes exclusius i per a diferents tipus de públic; productes singulars, de qualitat i disseny, inspirats en el paisatge, en els monuments i en els edificis característics de la ciutat. Amb aquesta fórmula, han aconseguit disposar d’una rellevant oferta artesana vinculada clarament a elements estratègics i emblemàtics de la ciutat com a carta de presentació al visitant.
Amb l’objectiu de donar a conèixer aquesta experiència de Terrassa, la signatura del conveni s’ha celebrat avui en el marc d’un acte amb alcaldes i regidors de ciutats membres de la Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya. En aquest context la directora d’Artesania Catalunya, Gemma Amat, ha presentat a més de 20 representants d’ajuntaments de diferents municipis de Catalunya aquest projecte de col·laboració amb la finalitat d’animar-los a desenvolupar una producció d’artesania lligada als referents turístics, culturals o identitaris d’un determinat territori.
 
En l’acte de formalització del conveni han signat per part del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa la directora general de Comerç, Dolors Batallé, i per part de l’Ajuntament de Terrassa, l’alcalde del municipi, Pere Navarro.
 
El conveni, entre altres accions, contempla portar a diferents poblacions de Catalunya l’exposició itinerant “Turisme, artesania i disseny a Terrassa”. Una mostra dels productes d’artesania de Terrassa Turisme que es va poder veure a Barcelona la primavera del 2006 a la seu d’Artesania Catalunya, i que properament acollirà Ripoll, Cardona, Palafrugell i Vilanova.
 
Empremtes de Catalunya
En l’acte que s’ha celebrat avui a Terrassa, la directora d’Artesania Catalunya, Gemma Amat ha posat a l’abast dels municipis el projecte Empremtes de Catalunya. L’organisme, està creant noves vies de comercialització que complementin les ja existents i potenciïn la seva presència en el mercat. Una de les vies d’actuació està clarament vinculada amb la promoció turística, amb la creació del projecte anomenat Empremtes de Catalunya, mitjançant el qual es pretén posar en el mercat una gamma de productes elaborats artesanament i que s’identifiquin amb trets rellevants i emblemàtics de la identitat catalana, com són la cultura, art, costums populars, arquitectura i paisatge, entre d’altres.