· Turisme de Catalunya porta la celebració de Sant Jordi al sud de França, per tal de promocionar la destinació catalana. Aquesta acció dóna el tret de sortida al Pla d’accions que ha dissenyat per al 2009 per tal d’atraure turistes del mercat francès
La Colla Vella dels Xiquets de Valls ha aixecat avui un pilar de cinc enmig de la Place du Capitole de Tolosa de Llenguadoc. Turisme de Catalunya organitza durant 6 setmanes una acció promocional al sud de França, per tal de reforçar el primer mercat emissor de turistes estrangers cap a Catalunya (4,2 milions de turistes anuals).
El director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, i el director de Turisme de Catalunya, Ignasi de Delàs, han donat avui a Toulouse, diada de Sant Jordi, el tret de sortida al pla especial de promoció. Vilalta ha destacat que es tracta d’un “mercat important que degut a la crisi econòmica ha patit una certa davallada de turistes, principalment dels turistes que viatgen per carretera”. “Un dels nostres objectius promocionals és reforçar Catalunya en els mercats de proximitat”, ha afirmat en el transcurs de la visita a la mostra de fotografies de “La Catalogne, paradis naturel”, que té lloc a la Maison des Midi Pyrénées, i que forma part de les activitats previstes a Toulouse.
Avui, a més d’acollir la “tour humaine” dels castellers, la Place du Capitole de Tolosa també ha estat l’escenari on s’han repartit unes 3.000 roses i llibres i s’ha obsequiat als tolosans amb una arrossada popular. Enmig de la plaça també s’exposen algunes de les peces de Catalunya en Miniatura, i s’ha instal·lat un punt d’informació turística, i una pantalla gegant amb imatges promocionals de Catalunya.
Durant la jornada també està prevista una presentació turística de Catalunya davant una vuitantena de representants del sector professional, turoperadors i mitjans de comunicació francesos.
El Pla d’accions que Turisme de Catalunya ha encetat avui està previst que es perllongui fins el 2011 a la regió francesa de Midi Pyrénées i a la zona de París-îlle de France.
Entre les accions previstes per al 2009, i que tindran lloc fins al 31 de maig, cal destacar: presentacions de les 10 marques turístiques catalanes, tallers gastronòmics, divulgació del producte cultural català, organització de viatges de familiarització per a intermediaris turístics francesos i també viatges per a la premsa francesa, i celebració el proper 28 d’abril a Tolosa d’una jornada comercial de turisme actiu, que permetrà als empresaris catalans comercialitzar el seu producte directament al mercat francès.
Així mateix, durant el 2010 i el 2011 també es duran a terme un seguit d’accions promocionals a la regió francesa de Midi Pyrénées per tal de seguir fidelitzant els turistes francesos que visiten Catalunya. Aquestes accions compten amb la col·laboració de l’ens turístic de Midi Pyrénées, i s’emmarquen dins la nova dimensió europea de l’Euroregió Pirineus Mediterrània, per tal de promoure els nombrosos atractius turístics comuns: cultura, gastronomia, natura i medi ambient, així com escenaris significatius com són els Pirineus, compartits per ambdós territoris.



