oL'estudi proposa al govern central modificacions legals que afecten la Llei de seguretat viària i també planteja mesures internes que milloren el funcionament del Servei Català de Trànsit.oEs proposa, entre d'altres, millorar el procés d'identificació del conductor i la notificació de resolucions, així com la introducció de les noves tecnologies per a la tramitació de denúncies.

El conseller d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Saura, acompanyat del director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, ha presentat aquest migdia en roda de premsa el paquet de mesures que faran arribar al Govern central per escurçar el procediment sancionador del permís per punts. La proposta suposaria, segons ha explicat el conseller Saura, “un estalvi de fins a sis mesos en tot el procés”. A hores d’ara, el procediment des que es comet la infracció fins a la retirada efectiva dels punts es troba en una mitjana d’un any. Amb el document es proposa a l’Estat canvis en l’actual Llei de seguretat viària per tal que el Servei Català de Trànsit (SCT) pugui actuar amb més agilitat. Destaca la posada en marxa d’una prova pilot amb els Mossos d’Esquadra de la Divisió de Trànsit. A partir del 19 del setembre, els agents aniran equipats amb PDA per reduir el temps de tramitació de les butlletes de denúncia, una mesura, que el conseller Saura ha qualificat “d’importantíssima per guanyar temps.” També es digitalitzarà tots els expedients administratius, un procés que es preveu finalitzi a finals del 2008, i s’identificarà per internet els conductors de grans flotes, mitjançant convenis amb grans empreses. Aquesta mesura, que entrarà en funcionament al gener del 2008, significaria “un estalvi d’entre 30 i 40 dies per localitzar aquestes persones”, ha apuntat el conseller. Pel que fa a la proposta de reforma de la normativa de la Llei de seguretat viària, es planteja agilitzar el sistema d’identificació de conductors, el sistema de notificació de multes i el procediment sancionador. Durant la roda de premsa també s’ha fet una valoració de la sinistralitat de la campanya d’estiu d’enguany. Entre el 22 de juny i l’11 de setembre, 93 persones van perdre la vida a les carreteres catalanes, quatre més que en el mateix període de l’any passat, tot i això el balanç global de l’any és més favorable, ja que la sinistralitat ha baixat. Saura, però, ha recordat que “malgrat que l’evolució és positiva, la sinistralitat és un combat quotidià que mai es dóna per guanyat.” Destaca el fet que un de cada quatre morts aquest estiu era un motorista, el que significa que s’ha duplicat la sinistralitat entre els vehicles de dues rodes. En aquest sentit, el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, ha afirmat que la majoria dels accidents es deuen a “velocitats inadequades o maniobres arriscades”. Sobre el perfil de les víctimes, Pérez Moya, ha declarat que “no existeix una franja d’edat determinada”. Sobre aquests accidents, que el conseller Saura i el director del SCT han qualificat de “molt preocupants”, han avançat que a mitjans d’octubre es presentarà un estudi sobre la sinistralitat de les motocicletes que permetrà dur a terme mesures per a reduir els accidents d’aquests vehicles.