El nou pas, que es va posar en servei aquest estiu, forma part del conjunt d’accions previstes en el marc del Conveni de col·laboració signat al setembre de 2006 entre el DPTOP i els ajuntaments de Granollers i Canovelles, amb l’objectiu d’impulsar projectes de millora del transport públic i de l’accessibilitat i la mobilitat de vianants i vehicles en l’entorn dels polígons industrials de la zona, que sumen una inversió d’1,6 MEUR.
La nova passera
La nova passarel·la, situada entre els carrers de Joan Camps i d’Arenys, té 71 metres de longitud i 3 metres d’amplada, i està formada per una estructura de bigues d’acer amb paviment de fusta. El pas, que disposa d’un sistema d’il·luminació integrat a l’estructura, està adaptat a persones amb mobilitat reduïda, ja que incorpora rampes laterals als dos accessos, a més de les escales convencionals.
La passera facilita els moviments a banda i banda del riu Congost i apropa el centre de Granollers, ubicat a un costat del riu, a l’àrea industrial de Jordi Camp i l’estació de Renfe de Granollers Canovelles, que es troben a l’altra banda. Així, es millora la mobilitat i l’accessibilitat de vianants i ciclistes a la zona del polígon i de l’estació de tren des del nucli de la ciutat, amb un recorregut més directe.
D’altra banda, el nou pas, d’ús exclusiu per al trànsit no motoritzat, canalitza els itineraris a peu i en bicicleta des del centre de la ciutat, de manera que es millora la seguretat de la circulació a la zona, tant dels vianants com dels vehicles.
Aquesta actuació ha suposat un cost de 700.000 euros, que ha estat finançat per l’Ajuntament de Granollers (248.000 euros), el DPTOP (200.000 euros), el Pla únic d’obres i serveis (152.000 euros) i la Diputació de Barcelona (100.000 euros).
1,6 MEUR per millorar la mobilitat als polígons
La passarel·la forma part del conjunt d’actuacions previstes en el Conveni signat pel DPTOP i els ajuntament de Granollers i Canovelles al setembre de 2006, mitjançant el qual les tres administracions es van comprometre a impulsar obres de millora de la mobilitat i l’accessibilitat a 11 polígons industrials de la zona del Mercat de Treball de Granollers per valor d’1,6 MEUR.
Així, les tres administracions van voler donar resposta a les noves necessitats de mobilitat sorgides en els entorns industrials del Ramassar, el Pla de Llerona, Can Galobardes, Can Castells, Pla de Llerona, Can Jubany, Jordi Camp, Palou, la Font del Ràdium, Coll de la Manya i Congost, per tal de proposar solucions en matèria de transport públic, equipaments i noves infraestructures per garantir les comunicacions a la zona.
Així, entre les actuacions previstes en el Conveni, cal remarcar:
.- Ampliació del servei de transport urbà de l’L-1 a Granollers per donar servei al polígon el Ramassar i Jordi Camp i extensió del servei del transport urbà de l’L-2 al polígon Palou.
.- Creació de noves línies de transport urbà i interurbà per apropar les àrees industrials
.- Impuls del cotxe compartit, amb una campanya de promoció entre els treballadors dels polígons industrials de la zona.
.- Creació d’un gestor de mobilitat dels polígons industrials per estudiar les millors solucions d’accessibilitat i moviments en les àrees industrials del Mercat de Treball de la conurbació de Granollers.
.- Millora de l’accessibilitat i seguretat viària, amb la pavimentació de voreres i el condicionament d’enllaços als polígons, tant per als vianants com per a vehicles.
.- Col·locació de nova senyalització horitzontal i vertical, marquesines a les línies de transport interurbà, cartells indicadors i bandes sonores per garantir la seguretat viària.