Direcció General de Comunicació

El Govern impulsa dues obres de millora de la xarxa viària que sumen una inversió de 112 milions d'euros

query_builder   28 octubre 2008 13:26

event_note Nota de premsa

El Govern impulsa dues obres de millora de la xarxa viària que sumen una inversió de 112 milions d'euros

  • Es tracta del desdoblament de la C-31 entre Platja d’Aro i Palamós i de la millora del traçat de la C-51 entre Albinyana i Valls 
  • Els treballs d’aquestes dues obres s’iniciaran aquest hivern
 
El Govern ha donat llum verd avui a dues actuacions de millora de la xarxa viària: el desdoblament de 13 quilòmetres de la C-31 entre Platja d’Aro i Palamós, al Baix Empordà, i la millora del tram de la C-51 entre Albinyana i Valls que uneix el Baix Penedès i l’Alt Camp. Els treballs, que ha impulsat avui el Govern amb la declaració de l’ocupació dels béns afectats per les obres, començaran aquest hivern i comportaran una inversió total de 112 milions d’euros.
 
Nova autovia de 13 quilòmetres
 
El Govern ha impulsat les obres de desdoblament de la C-31 entre Platja d’Aro i Palamós, al Baix Empordà, que permetran convertir aquest tram de 13 quilòmetres en autovia. La nova via desdoblada donarà continuïtat a les autovies de l’Alou (Llagostera) a Santa Cristina d’Aro, de Palamós a Palafrugell, i a la de Vidreres a l’Alou, que va entrar en servei el juny passat. Els treballs es van adjudicar recentment per un valor de 67,4 milions d’euros i començaran aquest hivern, amb un termini d’execució de 24 mesos.
 
Aquesta actuació abastarà el tram de la C-31 entre el final de la variant de Santa Cristina d’Aro i el final de la variant de Palamós i el desdoblament de carrils s’efectuarà a partir de la via ja existent en la major part del traçat. En algun petit tram, com ara a la zona de Palamós oest, el desdoblament s’apartarà de la carretera actual amb una variant d’uns 900 metres de longitud.
 
La via desdoblada tindrà quatre carrils, dos per sentit de la circulació, de 3,5 metres d’amplada cadascun, vorals exteriors de 2,5 metres, vorals interiors d’1 metre, una mitjana de separació d’amplada variable i barreres de formigó. En un tram d’1,5 quilòmetres al pas de la carretera pel terme de Calonge, es construirà un tercer carril a la calçada del costat muntanya, per a l’avançament de vehicles lents.
 
La carretera comptarà amb sis enllaços per tal de facilitar la connectivitat local; tres al terme de Castell-Platja d’Aro (sud, centre i nord), un a Calonge, i dos a Palamós (oest i nord-est). En les obres projectades, cal remarcar la construcció de dos túnels artificials al terme de Castell-Platja d’Aro: un de 78 metres de longitud a la zona del barri de Fenals i un altre a la urbanització Mas Ros, de 80 metres de longitud. En el tram situat a continuació del túnel artificial de Fenals, es construirà una calçada lateral per accedir a les urbanitzacions del Cim d’Aro i el Mas-nou.
 
Entre les estructures previstes, destaquen el pont de la nova carretera desdoblada sobre la riera de Calonge, similar al de la carretera actual, que tindrà 75 metres de longitud, així com el pont sobre el tronc de l’autovia corresponent a l’enllaç Palamós-est, que tindrà 200 metres de longitud.
 
Així mateix, es formaran diversos passos a diferent nivell que donaran continuïtat a camins o vials que conflueixen en la nova via desdoblada, entre els quals s’ha previst un pont de 90 metres de longitud al vial de Sant Antoni de Calonge.
PTOP
  
44,5 milions d’euros per a la millora del traçat de la C-51
 
El Govern també ha donat llum verd a les obres de condicionament de la C-51 entre Albinyana i Valls, que consistiran en l’ampliació de la carretera, la millora de revolts i encreuaments i en la construcció de dues variants. Així, aquesta actuació contribuirà a afavorir la seguretat i la fluïdesa del trànsit entre el Baix Penedès i l’Alt Camp.
 
Els treballs, que es van adjudicar el mes passat, començaran aquest hivern i tindran un termini de 36 mesos. Aquesta actuació comportarà una inversió de 44,5 milions d’euros. Les obres abastaran un tram de 22 quilòmetres, als termes municipals  d’Albinyana, la Bisbal del Penedès, Rodonyà, Vila-rodona, Bràfim, Alió, Puigpelat i Valls. En aquest sentit, cal recordar que les variants d’Albinyana (la Papiola) i de Vilardida són objecte d’estudis específics.
 
La carretera condicionada comptarà amb dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada, vorals d’1,5 metres i cunetes d’1,5 metres d’amplada. En diversos trams on el pendent ho requereix, s’afegirà un tercer carril per a l’avançament de vehicles lents: a la zona del coll de la Rubiola (o de Santa Cristina) i al terme de Vila-rodona. En total, es formaran prop de 6 quilòmetres de tercer carril.
 
Per tal d’eixamplar i millorar la carretera, en nombrosos trams el traçat se separarà de l’actual C-51, especialment al pas pel terme municipal de la Bisbal del Penedès, a la zona del Coll de la Rubiola. D’altra banda, es construiran dues variants, a Rodonyà i a Alió, amb l’objectiu de reduir el trànsit per l’interior d’aquests nuclis urbans. Les variants tindran una longitud de 2 i 2,4 quilòmetres, respectivament.
PTOP
   
Al llarg del recorregut, la carretera comptarà amb onze enllaços per a facilitar els moviments dels vehicles. Pel que fa a estructures, cal remarcar la construcció de dos ponts: un de 136 metres de longitud per a creuar la riera a prop de l’encreuament actual amb la T-240 a la Bisbal del Penedès i un altre de 116 metres, a la zona de la urbanització de Santa Cristina, que permetrà eliminar un revolt pronunciat.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia