- La inversió forma part del Pla de Competitivitat Turística de la Tàrraco Romana, impulsat pel Govern, per la Secretaria d’Estat de Turisme i per un consorci d’entitats locals tarragonines
- L’objectiu del pla és consolidar Tarragona i els municipis del conjunt arqueològic romà com a destinació de turisme urbà i cultural de la Mediterrània
El Govern destinarà 1,4 milions d’euros fins al 2012 per fomentar el valor turístic de la Tàrraco Romana i consolidar Tarragona i els municipis del conjunt arqueològic romà com una destinació principal de turisme urbà i cultural de la Mediterrània.
La inversió forma part del Pla de Competitivitat Turística de la Tarraco Romana, impulsat pel Govern, per la Secretaria d’Estat de Turisme i per un consorci d’entitats locals format pel Consell Comarcal del Tarragonès i per tots els municipis del conjunt arqueològic romà (Tarragona, Altafulla, Constantí i Roda de Barà) inclosos dins la declaració de Patrimoni Mundial de la Unesco.
El pressupost total d’aquest pla de competitivitat és de 4,2 milions d’euros, repartit entre les tres administracions a parts iguals i amb una durada de quatre anualitats (2009-2012). Cada any, el Govern hi destinarà 350.000 euros.
A més de la millora dels serveis turístics i del medi urbà i natural, el pla preveu prioritzar l’arribada de turistes d’aquelles zones ara ben comunicades amb Tarragona gràcies a l’aeroport de Reus i al Tren d’Alta Velocitat (TAV). També es treballarà per consolidar Tarragona com a destinació de creuers, i es potenciarà la relació del turisme amb els actius de la ciutat, com ara el comerç.