Direcció General de Comunicació

El Govern impulsa les obres de millora de la BV-1225 entre Manresa i el Pont de Vilomara

query_builder   2 febrer 2010 14:06

event_note Nota de premsa

El Govern impulsa les obres de millora de la BV-1225 entre Manresa i el Pont de Vilomara

  • Els treballs permetran eixamplar la carretera i suavitzar revolts en un tram d’1,3 quilòmetres
  • L’actuació, amb una inversió de 3,3 milions d’euros, afavorirà la seguretat i la comoditat en la conducció
El Govern ha impulsat avui les obres de millora de la BV-1225 entre Manresa i el Pont de Vilomara i Rocafort, amb la declaració de l’ocupació de béns i drets afectats per aquesta actuació, que permetrà afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció en aquesta via. Els treballs, que començaran la primavera vinent, comptaran amb una inversió prevista de 3,3 milions d’euros i tindran una durada de 12 mesos.
 
Aquesta actuació té com a objectiu millorar les condicions per a la circulació en un tram d’1,3 quilòmetres de la BV-1225, mitjançant l’eixamplament i la suavització de diversos revolts.Aquesta carretera pertany a la xarxa local i registra un trànsit d’uns 7.700 vehicles diaris de mitjana. A més d’afavorir la seguretat viària, les obres permetran millorar la connexió amb el nucli urbà i el Centre de Tractament de Residus ubicat en aquesta zona.
 
Millora en el traçat
 
El tram que es millorarà, de traçat força sinuós, s’inicia a l’enllaç amb l’autopista C-16 i finalitza al pont sobre el riu Llobregat, d’accés cap al nucli del Pont de Vilomara. Concretament, els treballs comportaran l’eixamplament de la calçada, dels 6-7 metres d’amplada que té actualment fins als 9 metres previstos. D’aquesta manera, els dos carrils de circulació passaran a tenir 3,5 metres d’amplada cadascun i es formaran dos vorals d’un metre cadascun.
 
Així mateix, les obres inclouran la suavització o eliminació d’un seguit de revolts consecutius a la primera meitat d’aquest tram mitjançant la construcció d’una petita variant d’uns 150 metres de longitud. En la segona meitat del tram, es faran millores puntuals en els revolts de la carretera actual.
 
Paral·lelament, es formaran dos quilòmetres de cunetes formigonades transitables i es construiran dos calaixos de 3,5 metres d’amplada i 2 metres d’alçada per crear nous passos d’aigua sota la carretera. Així mateix, les obres inclouran quatre murs d’escullera per minimitzar l’impacte visual i es revegetaran els talussos que es formin. Els treballs es completaran amb la renovació de la senyalització i les barreres de seguretat i la instal·lació de 120 metres de faldons de protecció per a motoristes.
 
Aquesta obra donarà continuïtat a dues actuacions que la Generalitat ha dut a terme en els últims anys en aquest àmbit, corresponents a la millora de l’enllaç amb la C-16 i al condicionament de la BV-1224 –entre el pont del Llobregat i el nucli del Pont de Vilomara.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia