Govern

El Govern aprova una oferta de 1.421 places de serveis essencials i d'estabilització de l'ocupació pública

query_builder   10 novembre 2020 15:09

thumb_up Acords del Govern

El Govern aprova una oferta de 1.421 places de serveis essencials i d'estabilització de l'ocupació pública

Consellera Budó durant la roda de premsa
  • Es podran arribar a convocar fins a 435 places de Mossos d’Esquadra d’escala bàsica, 250 places de l’escala bàsica de Bombers de la Generalitat i 7 d’inspectors del cos de Bombers de la Generalitat
  • El Govern destinarà 20 milions d’euros en ajuts per al sector de les extraescolars i del lleure educatiu
  • L’executiu ha aprovat una línia d’ajuts de 3,6 milions d’euros per a les entitats que es dediquen a l'atenció de col·lectius vulnerables i en risc d’exclusió
  • Budó ha assegurat que el Govern estudiarà la manera d’ampliar l’ajut per a persones treballadores autònomes i “seguirem impulsant ajuts per acompanyar els sectors que ho estan passant malament"

El Govern ha aprovat la proposta d’oferta d’ocupació pública d’administració i serveis del 2020. Es tracta de 1.421 places, la majoria de les quals, corresponen a serveis essencials com mossos d’esquadra, bombers, agents rurals i serveis penitenciaris. Així ho ha explicat la consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Meritxell Budó, en la roda de premsa posterior a la reunió del Consell Executiu.

Del total de places aprovades, 520 són d’estabilització de l’ocupació pública (PES), destinades a reduir l’índex de temporalitat existent i consolidar i estabilitzar llocs de treball ocupats de manera temporal. Això vol dir que no són places noves, sinó places ja existents, ocupades fins al moment per personal interí. En els concursos oposició de les places PES es valora de forma preferent l’experiència en el lloc de treball per facilitar que el personal interí que les ocupa obtingui la condició de personal funcionari.

Aquesta proposta se cenyeix a les possibilitats que marca la normativa bàsica estatal pel que fa a les taxes de reposició i incorpora el nombre màxim de places que permet aquesta taxa. Cal destacar que en el moment de la convocatòria es podran incloure el 10% de places addicionals a les que consten en l’oferta. Per tant, les places que es convoquin podran ser de fins a 435 Mossos d’escala bàsica, 250 de l’escala bàsica de Bombers de la Generalitat i 7 d’inspectors del cos de Bombers de la Generalitat.

Distribució de les places aprovades:

 

Taxa d’estabilització

520 Places

Titulació superior veterinària

80

Diplomatura enginyeria tècnica industrial

40

Cos administratiu

372

Agrupació professional de subalterns adreçades a persones amb discapacitat intel·lectual

 

28

 

 

Taxa general de reposició

901 places

Mossos d’escala bàsica

435

Escala bàsica de bombers

250

Inspectors del cos de bombers

7   

Sotsinspectors agents rurals

32

Tècnics especialistes serveis penitenciaris

232

Escala superior cos d’intervenció

9

 

L’oferta aprovada inclou també 28 places de l’agrupació professional de subalterns adreçades a persones amb discapacitat intel·lectual. Cal destacar, a més, que l’oferta d’ocupació pública reserva un 5% de les places per a persones amb discapacitat no intel·lectual.

En línia amb aquest acord, el Govern ha aprovat un decret llei que autoritza la creació de 245 places del cos de Mossos d’Esquadra, de la categoria d’escala bàsica, per a l'any 2020, que comptaran amb la dotació pressupostària adequada. Aquestes places, sumades a les vacants ja existents derivades de jubilacions i altres situacions, permetran disposar de l’oferta de 435 places de Mossos.

 

20 milions d’euros per al sector de les extraescolars i del lleure educatiu

El Govern ha aprovat un Decret llei de mesures extraordinàries de caràcter social en centres educatius i en l’àmbit de l’educació en el lleure i de les activitats extraescolars. Segons Budó, l’objectiu “és contribuir a reduir els efectes negatius sobre les entitats del món educatiu relacionades amb les activitats extraescolars i de lleure juvenil que han vist suspesa o afectada  la seva activitat com a conseqüència directa de les mesures adoptades per fer front a la situació de pandèmia generada per la COVID 19”. Aquesta norma preveu 20 milions d’euros a ajuts per aquest sector.

Es tracta d’una prestació econòmica de pagament únic destinada a les empreses, treballadors autònoms i entitats que té com a finalitat afavorir la sostenibilitat econòmica del sector, que ha patit una reducció dràstica i involuntària dels ingressos econòmics o un increment de les despeses com a conseqüència de la crisi sanitària de la Covid-19 i, en especial, a causa de la resolució del Departament de Salut del 29 d’octubre, que suspèn les activitats de lleure infantil i juvenil, l’esport escolar i les activitats extraescolars, excepte aquelles que es facin a l’escola amb el mateix grup estable que tinguin en l’horari lectiu.

El Decret estableix aquestes tres modalitats diferents de l’ajut:

  • Modalitat per a les activitats específicament de lleure educatiu: es destinaran 1.500 euros per a entitats, empreses i treballadors autònoms que realitzen activitats de lleure educatiu d’esplais diaris de dilluns a divendres i d’esplais o agrupaments escoltes que fan activitat de cap de setmana.
  • Modalitat per a les activitats extraescolars: 3.500 euros per a professionals autònoms, empreses i altres entitats que realitzen activitats extraescolars. En aquesta modalitat s’hi inclouen, per una banda, les activitats que es fan als centres educatius i, per l’altra, la resta de formació no reglada (de reforç, d’idiomes en escoles privades, de música i dansa, de pintura, de robòtica, etc., i totes aquelles que no depenguin de les federacions esportives).
  • Modalitat per a les instal·lacions juvenils: 5.000 euros per a entitats privades titulars o gestores d’instal·lacions juvenils inscrites al Registre d’instal·lacions Juvenils de la Direcció General de Joventut.

El Decret llei que ha aprovat el Govern avui també regula tres mesures més, relacionades amb la crisi de la Covid-19 en l’àmbit educatiu, adreçades a garantir la seguretat de la comunitat educativa i que han de ser d’aplicació durant el període en què siguin vigents les mesures sanitàries d'intervenció i control de la pandèmia que s'acordin per gestionar la situació de crisi sanitària per la Covid-19. Són la comunicació de dades personals, l’obligació del compliment de les normes sanitàries i el fet de garantir per llei el servei de menjador en cas de confinament a través de menús per emportar.

En primer lloc doncs, es regula la comunicació de dades entre Salut i Educació, indispensables per a la gestió de la crisi sanitària. En segon lloc, es fixen com a obligatòries les mesures de seguretat previstes. S’estableix que la mascareta és obligatòria per accedir al centre i durant el temps d’estada, d’acord amb els protocols vigents, que és de compliment obligat per a totes les persones excepte per als infants de fins a P5. També s’estableix que aquells infants que no puguin portar mascareta per motius justificats, se’ls habilitarà alternatives a la presencialitat. I finalment, que els que no vulguin dur mascareta, no podran entrar al centre. I en tercer lloc, es garanteix també amb rang de llei que, davant l’eventual confinament d’una part o la totalitat d’un centre educatiu, els alumnes beneficiaris de l’ajut de menjador, seguiran rebent-lo,  a través d’un menú que es podran endur a casa seva.

3,6 milions d’euros a l'atenció de col·lectius vulnerables i en risc d’exclusió

El Govern ha aprovat posar en marxa una línia d'ajuts específica per tal de contribuir que les entitats del tercer sector social puguin fer les adaptacions dels seus serveis d’atenció a les persones i que són absolutament necessàries per a què puguin continuar desenvolupant la seva important funció social, amb un pressupost de 3.636.230 euros. Es tracta d'una mesura d'extraordinària i urgent necessitat pel gran valor social que té la feina de les entitats del tercer sector social, com a garant de l’atenció i la defensa dels drets socials de col·lectius vulnerables i en risc d’exclusió que realitzen aquestes entitats.

Aquests ajuts consisteixen en un pagament únic de 10.000€ per a fundacions, associacions i cooperatives d’iniciativa social o de 20.000€ euros per a federacions que tenen com a finalitat l'atenció i la defensa dels drets socials de col·lectius vulnerables i en risc d’exclusió. Segons ha explicat la portaveu, “aquesta línia d'ajuts específica vol contribuir a que les entitats del tercer sector social puguin fer totes les adaptacions dels seus serveis d’atenció a les persones i que són absolutament necessàries per a què puguin continuar desenvolupant la seva important funció social”.

Aquest ajut ve a complementar les línies que ja s’han establert el Govern fins ara de compensació per a les entitats del tercer sector -com ara, el manteniment del pagament del 100% dels serveis durant l’estat alarma- i, per tant, està destinada a aquelles entitats que per qüestions diverses encara no han pogut accedir a cap altres dels ajuts.

Budó: “Des del Govern seguirem impulsant ajuts per acompanyar els sectors que ho estan passant malament”

En el torn de preguntes dels periodistes i sobre la convocatòria d’ajuts a les persones treballadores autònomes, la portaveu Meritxell Budó ha volgut demanar disculpes en nom del Govern “a la gent que ha estat fent intents i no ha pogut tramitar aquest ajut, sobretot a les persones que estan als col·lectius més afectats per aquesta crisi sanitària”. ”Des del Govern seguirem impulsant ajuts per acompanyar els sectors que ho estan passant malament, mirarem la manera com ampliar aquest ajut i com podem mobilitzar més recursos per acompanyar persones i empreses” ha dit Budó. Avui s’han esgotat els 10.000 ajuts que el Govern havia posat a disposició de les persones treballadores autònomes i per això la consellera ha explicat que aquesta tarda tindrà lloc una reunió dels Departaments de Presidència, Vicepresidència, Treball i Polítiques Digitals i Administració Pública “per replantejar aquest tipus d’ajuts”, “perquè el què ha passat en aquesta convocatòria no torni a passar”  i “trobar el mecanisme perquè la gent pugui accedir de manera àgil a aquests recursos”.

La consellera de la Presidència ha assegurat que “no tenim prou diners, aquesta és una realitat que venim reiterant setmana rere setmana des que ha començat aquesta crisi sanitària”. “La setmana passada vam mobilitzar més de 400 milions d’euros d’ajuts als diferents sectors afectats i l’Estat 0” ha volgut recordar Budó que ha afegit que “el suport de l’Estat als autònoms no només ha estat 0 euros sinó que ha estat incrementar la quota d’autònoms”. “Aquesta és la realitat que hem de posar sobre la taula i hem de denunciar” ha reblat Budó.

Quant a les restriccions per fer front a la pandèmia, Budó ha assegurat que “no allargarem ni un dia més del que sigui necessari aquesta situació” i ha afegit que “la flexibilització i reobertura la farem amb les aportacions dels gremis afectats”. Budó ha recordat que “totes les mesures que hem pres han tingut el vistiplau de les autoritats sanitàries”.

Sobre la propera convocatòria electoral del 14 de febrer, la portaveu del Govern ha recordat que s’ha de garantir el dret a vot a tothom i garantir la seguretat i higiene a totes les persones. En aquest sentit, Budó ha explicat que “s’ha aprovat un document per buscar equipaments alternatius com pavellons o espais grans per anar a votar per raons sanitàries evidents com ara que les escoles l’endemà han de poder obrir”.  

Altres Acords

En la reunió d’avui del Govern també s’ha aprovat la memòria preliminar de l’Avantprojecte de llei que haurà de definir i regular el model de prestació del servei d’Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV), considerada d’interès general. Aquesta memòria preliminar  identifica la necessita d’elaborar una nova llei que defineixi de forma integral un model de prestació del servei d’ITV a Catalunya, de manera que doni seguretat jurídica als operadors que actuen o que volen actuar en aquest sector, s’estableixi un model coherent i sense fissures, i s’adeqüi al marc normatiu europeu. Per Budó, “la nova llei haurà d’assegurar la qualitat de la prestació del servei d’ITV, aconseguir que es presti de forma suficient a tot el territori, garantir la lliure elecció d’operadors per part dels usuaris i reduir les càrregues administratives injustificades, i al mateix temps mantenir tots aquells requisits relacionats amb la competència tècnica dels centres d’inspecció”.

L’executiu també ha impulsat la subscripció del Memoràndum d’entesa amb l’entitat pública de la República de Corea Gyeonggi Center for Creative Economy & Innovation. Un memoràndum que se subscriurà a través d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Coneixement- per impulsar els ecosistemes emprenedors als dos territoris. Gyeonggi Center for Creative Economy & Innovation és una entitat pública, la principal acceleradora pública de startups de Corea del Sud.  La consellera ha explicat que “l’objectiu de l’acord, que tindrà una durada de dos anys, és compartir coneixements, bones pràctiques, recursos i infraestructures per impulsar les relacions Catalunya i Corea del Sud en l’àmbit de les startups i l’emprenedoria”. Des d’ACCIÓ es vol posicionar Catalunya com el hub d’entrada al mercat europeu per a startups sud-coreanes i, al mateix temps, acompanyar empreses emergents catalanes en el seu procés d’entrada o expansió en aquest mercat asiàtic mitjançant l’Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ a Seül.

Budó també ha explicat que el Govern avui ha aprovat els nous Estatuts de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya. “Adaptem aquests estatuts a la regulació de les funcions i el funcionament de l’agència als canvis que s’han produït des del 2013 en què es van aprovar els anteriors estatuts” ha explicat la consellera. Així, es reflecteixen les funcions que ara realitza l’AQuAS destacant, entre d’altres, la de garantir l’accés al big data sanitari per a la recerca i la innovació i la seva aplicació en l’avaluació sanitària, l’avaluació de la recerca o l’impuls de projectes d’innovació en el sector salut.

2  

Imatges

Fotografia de la consellera Budó durant la roda de premsa (Autor: R. Moreno)

Fotografia de la consellera Budó durant la roda de premsa (Autor: R. Moreno) 101

Fotografia de la reunió de Govern (Autor: R. Moreno)

Fotografia de la reunió de Govern (Autor: R. Moreno)

1  

Vídeos

Vídeo de la roda de premsa dels Acords de Govern (10.11.20)

1  

Fitxers adjunts

Acords de Govern

Acords de Govern
PDF | 142

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined