• A banda de prioritzar els programes socials d’accés a l’habitatge, també pretén reactivar el sector de la construcció a les zones amb més demanda
  • El Govern constitueix un grup de treball interdepartamental per prendre mesures davant dels presumptes casos d’espionatge i “recuperar la plena confiança dels ciutadans en l’estat de dret”, ha assegurat el conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Francesc Homs, durant la roda de premsa
Els conseller Vila i Homs
El Govern vol passar de “la protecció dels habitatges” a “la protecció dels ciutadans”. Amb aquest objectiu, ha iniciat els treballs de redacció d’un  nou pla per al dret de l’habitatge, que prioritza els programes socials d’accés a la vivenda per evitar l’exclusió social de les persones més desafavorides, “en sintonia amb les reivindicacions que molts ciutadans han fet aquest cap de setmana”.
 
Aixi ho ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, en la roda de premsa posterior al Consell Executiu. El pla té un primer eix vertebrador, el de facilitar l’accés a l’habitatge i evitar l’exclusió social, “especialment ara que la propietat de l’habitatge ha passat de ser un element de seguretat a un llast per a moltes persones”, ha destacat Vila.
 
En el marc del primer eix, els propers quatre anys el Govern preveu destinar 200 milions d’euros a programes socials, sobretot adreçats al lloguer, ja que segons ha destacat el conseller de Territori i Sostenibilitat, “el 86% dels inscrits al Registre de sol·licitants d’habitatges amb protecció oficial sol·liciten pisos protegits en règim de lloguer”.
 
Les mesures previstes per facilitar l’accés a l’habitatge són, entre d’altres,  evitar la pèrdua de l’habitatge per motius econòmics mitjançant ajuts urgents de fins a 3.000 euros  anuals per pagar el lloguer d’un altre pis i les despeses de la fiança o amb la institucionalització de l’Ofideute, el servei de mediació entre les famílies amb deutes hipotecaris i els bancs.
 
També es vol facilitar l’accés a l’habitatge en condicions assequibles amb la simplificació i la flexibilització dels processos d’adjudicació d’habitatge protegit, fet que permetrà un accés més ràpid a les famílies sol·licitants. Una altra de les mesures destacades consisteix a incentivar la posada en lloguer de pisos buits
 
El nou pla per al dret de l’habitatge també busca la reactivació del sector de la construcció, amb mesures com incentivar la recuperació de la promoció d’habitatge protegit nou i promoure la rehabilitació.
 
 
El Govern constitueix un grup de treball interdepartamental per prendre mesures davant dels presumptes casos d’espionatge
 
El Consell Executiu també ha acordat avui constituir un grup de treball interdepartamental per indagar i prendre mesures davant dels casos de presumpte espionatge que s’han conegut els últims dies. “Volem deixar clar com a Govern la voluntat d’actuar per arribar fins al final de l’assumpte i recuperar la plena confiança dels ciutadans en l’estat de dret”, ha assegurat el conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Francesc Homs, durant la roda de premsa.
 
El conseller ha precisat que aquesta iniciativa no es pren perquè cap membre del Govern se senti “perseguit”, sinó perquè cal actuar “per defensar el bon nom de les persones afectades i per lluitar contra la mala imatge que es vol projectar intencionadament del conjunt del país”. Segons ha explicat Homs, també es posarà a disposició de les persones afectades els serveis jurídics de la Generalitat per tal de facilitar la seva defensa si així ho sol·liciten.
 
El grup de treball estarà integrat per representants dels departaments de la Presidència, d’Interior i de Justícia, que sistematitzaran tota la informació disponible i definiran i coordinaran les possibles actuacions operatives, judicials i polítiques.
 
En paral·lel, el Govern ha posat els Mossos d’Esquadra a disposició de l’administració de Justícia –tant al TSJC com al fiscal en cap de Catalunya- i ha ofert tota la col·laboració de la policia catalana a la resta de forces de seguretat, perquè “si es vol arribar al fons de la qüestió no es pot no comptar amb la policia de Catalunya”, ha reblat Homs. En aquest context, Homs ha confirmat que la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, ha posat en coneixement dels Mossos d’Esquadra els fets perquè s’aclareixi si va ser objecte de les suposades escoltes.
 
El conseller també ha explicat que el Govern ha mantingut “contactes a nivell polític” amb el ministeri de l’Interior, i ha anunciat l’obertura d’un expedient administratiu de caràcter informatiu respecte de les hipotètiques responsabilitats d’empreses de seguretat i de detectius en el cas.
 
Nomenaments
D’altra banda, el Govern també ha aprovat avui el nomenament d’Elsa Artadi i Vila com a directora general de Tributs i Joc del Departament d’Economia i Coneixement.

1  

Vídeos

Vídeo íntegre de la roda de premsa

4  

Fitxers adjunts

Acords del Govern

Acords del Govern
PDF | 763

Fotografia Consell Executiu

Fotografia Consell Executiu
JPG | 698

Foto de la roda de premsa. Autor: Rubén Moreno

Foto de la roda de premsa. Autor: Rubén Moreno
JPG | 1193

Presentació Pla Dret Habitatge

Presentació Pla Dret Habitatge
PDF | 2123