Es redueixen el nombre de morts un 19,23 % respecte al 2011 a la demarcació de Girona
 
En el balanç de sinistralitat viària 2012 es pren com a referència el 2010, atès que és l’any en el qual s’inicia el nou objectiu de la Unió Europea de reduir els morts i ferits greus en accidents de trànsit en un 50% en la propera dècada (2010-2020). En aquest sentit, els morts a la demarcació de Girona es redueixen més d’un 35% respecte el 2010.  
 
Entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2012 la xarxa viària interurbana de Girona ha registrat 37 accidents mortals amb 42 morts a 24 hores. Això representa un decrement del 19,23% de les víctimes mortals respecte el 2011, quan hi va haver 52 persones mortes en 45 sinistres viaris.
 
 
  Morts a 24 Hores
 
Morts a 24h
2010
65
2011
52
2012
42
%Inc 2012.vs.2010
-35.38
%Inc 2012.vs.2011
-19.23
 

 
   Accidents amb Morts a 24 hores3
 
Accidents amb M24
2010
55
2011
45
2012
37
%Inc 2012.vs.2010
-32.73
%Inc 2012.vs.2011
-17.78
 

 
 
 
Prenent com a referència l’indicador conjunt de morts i ferits greus, hi ha hagut un augment del 2,34% respecte l’any anterior. En relació amb el 2010, hi ha hagut un descens del 17%.
 
 
  Morts i Ferits Greus
 
Morts i Ferits Greus
2010
264
2011
214
2012
219
%Inc 2012.vs.2010
-17.05
%Inc 2012.vs.2011
2.34
 
 
 
 
 
Cal recordar que en la categoria de ferit greu s’inclouen totes les persones ferides en accident de trànsit que requereixen una hospitalització de 24 o més hores i que per tant dins aquest concepte hi ha una variabilitat de la lesivitat considerable.
 
 
Pel que fa al total d’accidents amb víctimes (morts, ferits greus i ferits lleus) també al 2012 hi ha hagut un augment del 9,52% respecte el 2011.  
 
 
 
Accidents Totals
2010
1395
2011
1176
2012
1288
%Inc 2012.vs.2010
-7.67
%Inc 2012.vs.2011
9.52


Des del Servei Català de Trànsit (SCT) es considera que al llarg del 2012 s’han produït diverses tendències que es podrien apuntar com a causes de l’augment dels ferits greus i del descens de morts a les carreteres:
 
  • Increment de la velocitat en hora punta matí i tarda. Per tant, això pot ajudar a explicar l’augment general de víctimes per topades, tot i que, tractant-se d’hores punta, aquest augment de velocitat no es tradueix necessàriament en topades mortals. 
  • En els vehicles hi ha una ocupació superior i hi viatgen més passatgers. De fet, el nombre de morts i ferits greus augmenta en furgonetes.
  • Es detecta un descens en l’ús dels sistemes de seguretat passiva en els morts i ferits greus del 2012 i per tant sinistres a priori lleus han pogut provocar ferits de gravetat per aquest motiu.

 

IMPORTANT: S'ADJUNTA MÉS INFORMACIÓ EN EL DOSSIER DE PREMSA EN PDF

1  

Fitxers adjunts

DOSSIER DE PREMSA EN PDF

DOSSIER DE PREMSA EN PDF
PDF | 341