• El tram de vint quilòmetres i quinze estacions entre Zona Universitària i la Terminal-1 permetrà unir Barcelona, l'Hospitalet i el Prat de Llobregat
  • Artur Mas subratlla que el Govern ha prioritzat les obres “sense deixar de protegir l’estat del benestar i prioritzant infraestructures que tenen major rendiment econòmic i social”
El president i el conseller Vila durant la visita
El president i el conseller Vila durant la visita
El president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat avui l’arribada de l’L9 del metro a l’Aeroport de Barcelona-el Prat el primer semestre de 2016. Aquest nou tram de 20 quilòmetres comptarà amb 15 estacions, des de Zona Universitària (intercanvi amb l’L3) fins a la T-1, i amb una previsió de 23 milions de viatgers anuals.
 
Durant una visita a les obres d’aquesta línia, a l’estació de Parc Logístic, el cap de l’Executiu ha assegurat que aconseguir tirar endavant les obres ha suposat “un esforç gegantí” i demostra “fins a quin punt s’han hagut de reconvertir una sèrie de decisions que s’havien pres en matèria d’inversions i d’infraestructures en general”.
 
El president ha explicat que el Govern ha prioritzat “protegir el sistema de benestar” i “seleccionar les infraestructures que tenen un rendiment econòmic i social més gran amb la vista fixada en el creixement econòmic i la creació de riquesa”.
 
La posada en servei de l'L9 és, segons el president, “una aposta pel transport públic i la sostenibilitat general, per un país i una ciutat que siguin capdavanters des del punt de vista de la tecnologia, de la modernitat i de la sostenibilitat mediambiental”.
 
El tram que és previst que entri en funcionament permetrà arribar en metro a la terminal més utilitzada de l’Aeroport i unir els municipis de Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. En el seu recorregut, facilitarà l’accés en transport públic a la zona universitària de la Diagonal, a zones amb el Parc Logístic i la Fira, Mercabarna i l’Aeroport, “grans pulmons d’activitat econòmica, de la ciutat, de l’àrea metropolitana i del país.”, ha dit.
 
En aquest context, i davant els mitjans de comunicació, el president ha explicat que el Govern ha prioritzat la part de l’L9 que creia “més estratègica i on ens hi juguem més” i que s’ha hagut de posposar fins a aconseguir “disponibilitat de recursos”. Així, ha advertit que “totes les inversions que estaven en marxa no es poden continuar en les circumstàncies actuals” i ha assegurat que tenint en compte la situació de les finances públiques, “ara seria absolutament inimaginable encarar una infraestructura d’aquestes característiques”.
 
El president Mas s’ha mostrat molt clar quan ha dit que hi ha una part entre la Sagrera i la Zona Universitària que en aquests moments està aturada i ha assegurat que “no la podem continuar”, perquè fer-ho suposaria “reduir i posar en risc serveis molts essencials per a la població, on ens hi juguem la cohesió social i el nostre sistema d’estat del benestar en sanitat, educació, serveis socials, la lluita contra la pobresa i les polítiques d’habitatge, entre d’altres”. I, en aquest punt, s’ha referit també a la pressió que suposa pel Govern el fet d’haver de reduir el dèficit sistemàticament, “moltes vegades imposat per al Govern espanyol”, que ha comportat haver d’aturar inversions o deixar-les de fer de manera indefinida.
 
L’arribada de l’L9 a l’Aeroport respon a la voluntat del Govern de prioritzar en l’execució d’aquesta línia la connexió amb àrees estratègiques, amb zones que no compten amb servei de metro i amb altres línies de metro o altres xarxes de transport. En aquest sentit, les posteriors fases d’aquesta obra han de permetre posar en funcionament també per al transport de viatgers el ramal de Zona Franca.
 
Les noves estacions de l’L9 que entraran en funcionament són: Zona Universitària (connexió amb l’L3), Collblanc (L5), Torrassa (L1), Can Tries-Gornal (que connectarà en el futur amb el ramal cap a Zona Franca), Europa-Fira (FGC), Fira, Parc Logístic, Mercabarna, les Moreres, el Prat Estació (Rodalies i Regionals), Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T-2 (Rodalies) i Aeroport T-1.
 
 

1  

Imatges

El president i el conseller Vila durant la visita

El president i el conseller Vila durant la visita 1510

2  

Fitxers adjunts

Document informatiu sobre la L9

Document informatiu sobre la L9
PPT | 5179

Nota de premsa informativa sobre la L9

Nota de premsa informativa sobre la L9
PDF | 2077