Foto cotxe conseller

Amb el lema 'Tria bé, formació és futur', el Govern difon el nou programa Parla3 per impulsar el coneixement de terceres llengües

El conseller Mas-Colell destaca la internacionalització i l'ocupabilitat dels estudis universitaris de Catalunya al Saló de l'Ensenyament

Es presenten diferents aplicacions mòbils útils per a l'accés a la universitat com són el 'Posa't a Prova', les 'Guies de Conversa' per aprendre idiomes i el 'Simulador de Notes'

query_builder   18 març 2015 11:38

event_note Nota de premsa

Amb el lema 'Tria bé, formació és futur', el Govern difon el nou programa Parla3 per impulsar el coneixement de terceres llengües

El conseller Mas-Colell destaca la internacionalització i l'ocupabilitat dels estudis universitaris de Catalunya al Saló de l'Ensenyament

Es presenten diferents aplicacions mòbils útils per a l'accés a la universitat com són el 'Posa't a Prova', les 'Guies de Conversa' per aprendre idiomes i el 'Simulador de Notes'

Foto Mas-Colell
El conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, ha destacat la internacionalització i l’ocupabilitat dels estudis universitaris de Catalunya. El conseller Mas-Colell ha fet aquestes declaracions durant la inauguració de la 26a edició del Saló de l’Ensenyament en què el Govern hi participa a través de la Secretaria d’Universitats i Recerca. Pel que fa a la internacionalització dels estudis, el conseller ha subratllat que es tracta d’una aposta de futur i d’una estratègia en l’àmbit de l’educació superior.
 
El conseller Mas-Colell també ha explicat que en l’oferta de graus i màsters universitaris “s’ha tingut molt en compte les sortides professionals, amb una orientació molt clara cap a l’ocupabilitat”. Així, Amb el lema Tria bé, formació és futur, el Govern i les universitats volen transmetre la importància de la formació universitària a l’hora de trobar una sortida professional. Segons l’última enquesta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU), la taxa d’ocupació dels titulats universitaris és 15 punts percentuals superior a la de la població entre 25 i 54 anys.
 
Estudiants i situació al mercat laboral al titular-se (% ocupació)
Població Catalana (25-54 anys)
74,40%
Estudiants grau i cicle
84,78%
Estudiants màster
85,85%
Estudiants doctorat/ tesis llegides
93,13%
 
A banda de l’ocupabilitat, l’altre eix principal que caracteritza la nova oferta d’estudis per al curs 2015-2016 és la internacionalització per avançar en la capacitat d’atracció d’estudiants forans i fomentar els programes de mobilitat. “Hi ha un increment dels graus i màsters en anglès per atreure estudiants de dins i fora de la Unió Europea” ha subratllat el conseller.
 
Oferta d’estudis per al curs 2015-2016
Concretament, les universitats catalanes oferiran 14 nous graus i 32 nous màsters universitaris. El llistat de noves titulacions és:
 
GRAUS
Universitat de Barcelona
Ciències del mar (alta ocupabilitat i alt nivell d’internacionalització)
Comerç i distribució (alt nivell d’internacionalització – en anglès)
Universitat Pompeu Fabra
Fisioteràpia (alt nivell d’internacionalització)
Universitat de Lleida
Estudis sinó-hispànics (doble titulació)
Turisme internacional (alt nivell d’internacionalització)
Veterinària i ciència i producció animal (alta ocupabilitat – doble titulació)
Universitat de Girona
Videojocs i realitat virtual (alta ocupabilitat i alt nivell d’internacionalització)
Fisioteràpia (alt nivell d’internacionalització – en anglès)
Universitat Ramon Llull
Gestió esportiva (alt nivell d’internacionalització)
Animació (alta ocupabilitat i alt nivell d’internacionalització)
Universitat Oberta de Catalunya
Economia (alta ocupabilitat)
Gestió i administració pública (interuniversitari amb la UB)
Història, geografia i art (interuniversitari amb la UdL)
Traducció interpretació i llengües aplicades (alta ocupabilitat –
interuniversitari amb la UVic-UCC)
 
MÀSTERS
Universitat de Barcelona
Bases per a l’atenció i l’educació de les persones amb diabetis
Modelització computacional en física química i bioquímica
Comptabilitat i fiscalitat
Gestió i direcció de biblioteques i serveis d’informació
Turisme urbà
Universitat Autònoma de Barcelona
Reconstructive Microsurgery
Comptabilitat superior i auditoria
Gestió documental, transparència i accés a la informació
Erasmus Mundus in crossing the Mediterranean: towards investment and integration
Erasmus Mundus in education policies for global development
Universitat Politècnica de Catalunya
Direcció de màrqueting (EAE)
Direcció de màrqueting (EUNCET)
Gestió de l’edificació
Universitat Pompeu Fabra
International studies on media, power and difference
Govern i gestió pública a l’Amèrica Llatina
MSc in direct and digital marketing
International Development
Wireless comunications
Universitat de Lleida
Alta professionalització en història de l’art i tècniques analítiques
Internacional dret esportiu
Estudis de gènere i gestió de polítiques d’igualtat
Gestió i administració de turisme internacional
Màrqueting i patrocini esportiu
Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya
Enginyeria de l’esport
Psicologia general sanitària
Universitat Ramon Llull
Hotel management
Programació web d’alt rendiment
Universitat Oberta de Catalunya
Bioinformàtica i bioestadística
Neuropsicologia
Ocupació i mercat de treball: intervenció i coaching en l’àmbit laboral
Desenvolupament d’aplicacions per a dispositius mòbils
Universitat Abat Oliba
Gestió esportiva
 
L’oferta de graus i màsters universitaris es manté estable i és de 475 titulacions en ambdós casos. En el cas dels màsters, l’aprovació inicial de les 32 noves titulacions està subjecta a la verificació i a assolir un nombre mínim d’estudiants. El pròxim curs es deixaran d’oferir una vintena de màsters, el que significa una renovació del 6% de l’oferta.
 
En el cas dels graus, on s’introdueixen 14 de nous, la renovació és d’un 3% gràcies a la reconversió d’alguns estudis. D’altra banda, es continua impulsant la reducció del número de portes d’entrada als graus per tal de simplificar el procés d’accés a la universitat i afavorir que els joves puguin retardar la seva decisió sobre quina sortida encaixa millor amb les seves expectatives. Aquesta reducció s’ha aconseguit gràcies a dues estratègies: l’increment de l’oferta d’estudis amb una única entrada i més d’una sortida en què els estudiants que finalitzaran el grau amb diferents titulacions d’un mateix àmbit cursen junts el primer any i part del segon, així com per l’augment de les dobles titulacions. 
 
Per al pròxim curs, es calcula que una vintena d’estudis oferiran una única porta d’entrada a la universitat i diverses portes de sortida.
 
Alta internacionalització dels màsters
Tot i impulsar noves estratègies d’internacionalització, els màsters universitaris que ofereixen les universitats catalanes tenen una dimensió internacional consolidada. Així un 26% dels estudiants són estrangers i s’ofereixen 100 titulacions on la llengua predominant és l’anglès mentre altres 175 són multilingües. També s’ofereixen un centenar de màsters on predomina el castellà i altres 100 on la llengua vehicular és el català.
 
El curs passat, el número total d’estudiants de màsters va augmentar un 21% i s’espera un increment similar per al curs 2015-2016. Uns creixements que permetran desdoblar alguns grups per tal d’oferir un mateix màster en diverses llengües.
 
Espai del CIC: Itinerari Universitari
La participació de la Secretaria d’Universitats i Recerca en el Saló de l’Ensenyament, que se celebra fins el pròxim diumenge, es fa visible en dos espais: l’estand Itinerari Universitari dedicat als ensenyaments universitaris i a orientar sobre l'accés a la universitat –coordinat conjuntament amb el Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC)– i un altre centrat en la ciència, anomenat EspaiCiència, en col·laboració amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI).
 
D’acord amb l’estratègia d’internacionalització dels sistema universitari català, la principal novetat d’enguany de l’estand del CIC és la presentació del programa Parla3 d’impuls al coneixement de les terceres llengües i del web El teu futur parla idiomes (http://futurambidiomes.gencat.cat/), que conté tota la informació perquè els estudiants universitaris de nou accés puguin acreditar el nivell B2.2 d’una tercera llengua i dels ajuts disponibles per inscriure’s en un curs d’idiomes en cas de no disposar del nivell requerit o per obtenir el certificat del B2.2. El conseller Mas-Colell ha destacat que la posada en marxa d’aquest programa permetrà que en els pròxims anys “les noves promocions tinguin el nivell de llengua estrangera garantit”.
 
També s’ofereixen diverses eines relacionades amb l’ocupabilitat dels estudis. És el cas del web amb la informació de les titulacions amb més inserció laboral (winddat.aqu.cat) i de la Xarxa Universitària per a l’Ocupació (ocupaciouniversitaria.gencat.cat).
 
Unes eines que els estudiants coneixen mentre realitzen el recorregut presencial i virtual en el mateix estand Itinerari Universitari (itinerariuniversitari.gencat.cat). Els joves també poden orientar-se a través del web Què i Per què estudiar a les universitats catalanes?(estudisuniversitaris.gencat.cat), que inclou tota l’oferta universitària i un simulador per calcular de forma aproximada la nota d'admissió per accedir a cadascun dels estudis de grau de les universitats catalanes. L’aplicació mòbil Posa’t a Prova, amb més de 2.500 preguntes, permet assajar els exàmens de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU), mentre que les Guies de conversa universitària per a dispositius mòbils és una eina interactiva en 9 idiomes adreçada als estudiants universitaris de mobilitat internacional.
 
El recorregut Itinerari Universitari també ofereix una àmplia informació sobre els ajuts i beques (www.matriculauniversitaria.cat), que inclou un simulador de preus per calcular el cost aproximat de la matrícula universitària.  Un recorregut que els futurs universitaris poden fer amb el suport de personal especialitzat que els aclareixen tots els dubtes.
         
L’EspaiCiència vol fomentar les vocacions científiques 
Els 70.000 joves de 15 a 18 anys, que visiten cada any el Saló de l'Ensenyament, també poden viure en directe la ciència que es fa a Catalunya a l'EspaiCiència, una iniciativa organitzada des de fa 7 anys dins el certamen per la FCRI en col·laboració amb la Fira de Barcelona. L’ objectiu és atraure els joves vers la ciència i fomentar les vocacions científiques i tecnològiques.
 
L'EspaiCiència integra diferents estands d’universitats, centres de recerca i d'altres institucions catalanes vinculades a la ciència, que ofereixen un programa continu d'activitats divulgatives, i experiments científics lúdics i interactius durant tots els dies del Saló. L'activitat científica i la innovació tecnològica es mostra d’una manera pràctica, atractiva i molt propera al jovent.
 
Aquest espai es planteja com una eina per als joves estudiants d'ESO i Batxillerat que han de decidir el seu futur professional per tal que puguin tenir un primer contacte pràctic amb el món de la ciència i la tecnologia que els motivi per encaminar el seu futur professional cap una carrera científica.

5  

Fitxers adjunts

Nota Saló Ensenyament

Nota Saló Ensenyament
PDF | 46

Foto conseller Mas-Colell

Foto conseller Mas-Colell
JPG | 1377

Foto cotxe Saló

Foto cotxe Saló
JPG | 3482

Foto autoritats Saló

Foto autoritats Saló
JPG | 1630

Fulletó Parla3

Fulletó Parla3
PDF | 2546

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined