event_note Nota de premsa

El president afirma que en poc més de mig any s'han fet més quilòmetres i estacions de metro que en quinze anys

El tram que avui es posa en servei té 2 estacions i 2,8 quilòmetres. En total ja s’han posat en marxa 11 estacions de l’L9/10 al llarg d’11 quilòmetres
 
Anuncia que abans d’un mes estarà llesta la prolongació de la L2 fins a Badalona i a finals de juliol la prolongació de la L5 al Carmel fins enllaçar amb la L3
 
Assegura que, malgrat la crisi, les infraestructures de transport col·lectiu continuaran essent prioritàries
El president, el conseller Nadal i l'alcalde Hereu. Foto: Rubén Moreno
El president de la Generalitat, José Montilla, ha aprofitat avui l’entrada en funcionament de les estacions d’Onze de Setembre i La Sagrera de l’L-9/L10 a Barcelona per destacar l’obra de Govern realitzada en els últims temps. Concretament, ha dit que “en poc més de mig any, haurem posat en servei més quilòmetres i estacions de metro, del que s’havia fet en els quinze anys anteriors”.
 
A més, ha anunciat que altres obres importants també estan a punt de finalitzar: “A les noves estacions de Sant Coloma, Badalona i Barcelona, -ha dit- abans d’un mes, si no hi ha novetat,  s’hi ha d’afegir la prolongació de la L2 fins a Badalona”.  “I a finals de juliol –ha prosseguit- la prolongació de la L5 al Carmel, fins enllaçar amb la L3”.
 
El tram que s’inaugura avui, de 2,8 quilòmetres de longitud, és el tercer que entra en servei de l’L9/L10, després del ramal de Badalona i del de Santa Coloma de Gramenet. D’aquesta manera, ja s’han posat en marxa 11 estacions de l’L9/L10 al llarg d ' 11 quilòmetres de línia -corresponents als extrems més propers al costat Besòs fins a La Sagrera-, a Barcelona.
 
Durant el discurs, el cap del Govern ha reconegut que “és cert que la necessària política d’austeritat ens obliga, ara, a alentir algunes de les obres públiques previstes. Però el que s’ha fet aquests anys ha estat extraordinari”, ha reblat.
Segons el president, la crisi ens obligarà a fixar clarament les prioritats “diferenciant el que és essencial del que es pot ajornar”, però, en qualsevol cas, pel Govern català les infraestructures de transport col·lectiu “seguiran essent prioritàries”.
 
180.000 euros per una bretolada
 
Finalment, el president Montilla ha volgut remarcar que construir i mantenir aquestes infraestructures costen molts diners i per aquest motiu ha titllat d’“intolerable” els actes de vandalisme en les instal·lacions de transport públic com va passar recentment a l’estació de la Universitat Autònoma. “Reparar els desperfectes causats per aquella bretolada ha costat 180.000 euros de les butxaques de tots”, ha destacat.
 
Per aquest motiu, el cap del Govern s’ha preguntat: “Què no veuen que, en el fons i en la forma, són insolidaris amb els seus conciutadans?. Què no veuen que les molèsties i el cost econòmic del seu comportament incívic i imperdonable el fan pagar directament o indirectament a la butxaca dels ciutadans?”

Nota: S'adjunta dossier de premsa
2
Fitxers adjunts