El president durant els parlaments.

President Aragonès: "Catalunya continua amb l'aposta clara i decidida pel ferrocarril amb un compromís ineludible amb la mobilitat sostenible"

query_builder   9 desembre 2022 10:12

event_note Nota de premsa

President Aragonès: "Catalunya continua amb l'aposta clara i decidida pel ferrocarril amb un compromís ineludible amb la mobilitat sostenible"

  1. El cap de l’Executiu i el conseller de Territori, Juli Fernàndez, han presentat l’augment de les freqüències de pas dels trens a cinc minuts i dos i mig a les línies d’FGC del Vallès
  2. Els membres del Govern han viatjat amb Ferrocarrils per conèixer de primera mà les millores que permetran augmentar els passatgers de 80 a 110 milions a l’any


El president durant els parlaments.
El president durant els parlaments.
{"name":"2022/12/09/10/55/2b78b8a5-ab2b-4e28-b02f-f310ca1057ca.jpg","author":"Rubén Moreno","type":"0","location":"0","weight":78709}

El president de la Generalitat, Pere Aragonès i Garcia, acompanyat del conseller de Territori, Juli Fernàndez i Olivares, ha viatjat aquest matí amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i ha pogut conèixer de primera mà les millores que la companyia ha implantat a la línia Barcelona-Vallès. Es tracta d’una nova configuració del servei que Ferrocarrils ha dissenyat per augmentar les freqüències a la línia. Els temps d’espera es reduiran a 5 minuts en hora punta entre Barcelona i Terrassa o Sabadell i 2,5 minuts entre la ciutat i Sant Cugat. També s’amplia l’oferta de trens i es dona resposta a l’augment de la demanda experimentat en els darrers anys.

El president Aragonès ha destacat “l’aposta clara i decidida pel ferrocarril amb un compromís ineludible amb la mobilitat sostenible”, ha explicat davant els mitjans a l’estació de Vallparadís Universitat de Terrassa. El president ha posat el focus en què el Govern fa “un altre salt qualitatiu en la millora del servi públic i sobretot en la millora del dia a dia dels ciutadans”, amb una reforma del servei que suposarà “transformar aquesta important infraestructura en un metro” i ampliar “el nombre de viatgers que pot acollir la línia, passant dels 80 a 110 milions de viatgers anuals”, ha explicat. “Tots aquest passatgers i passatgeres viatjaran millor i tindran més incentius per abandonar el vehicle privat”, ha afegit el president.

Aragonès també ha recordat el recent anunci de la licitació de les obres de la connexió de les dues xarxes d’FGC amb

Les autoritats a l'interior d'un tren d'FGC.
Les autoritats a l'interior d'un tren d'FGC.
{"name":"2022/12/09/11/21/7423d83d-6104-4b3d-8400-0aeb4f1eabd6.jpg","author":"Arnau Carbonell","type":"0","location":"0","weight":146801}

el perllongament de la línia de L’Anoia/Baix Llobregat fins a Gràcia, que millorarà la connectivitat i que millorarà la intermodalitat de la xarxa de Ferrocarrils”, ha insistit. I, per altra banda, ha tornat exigir el traspàs de Rodalies. “El que estem fent en el conjunt d’FGC volem que arribi també al conjunt del país. S’ha demostrat de forma reiterada la ineficiència, la manca d’inversions i l’abandonament del servei de Rodalies a Catalunya. Una situació que no és nova, que ve de lluny i que suposa un problema per a molts ciutadans i ciutadanes del tot urgent i inajornable. Tots els ciutadans i ciutadanes tenen dret a tenir un bon tren que els faci la vida més fàcil en lloc de generar-los mal de caps”, ha afegit.

D’altra banda, el conseller de Territori ha posat en valor que “amb aquest augment de freqüències generem un servei més competitiu per reduir la contaminació, descarbonitzar la mobilitat i reduir el consum energètic del sistema de mobilitat metropolità”. Fernàndez ha afegit que “avui fem un gran salt en la qualitat de l’oferta ferroviària entre el Vallès i Barcelona, estimulant, a més, que cada vegada més gent opti pels modes de transport més sostenibles”.

Aprofitament màxim

El nou servei a la línia Barcelona-Vallès d’FGC implica una nova configuració d’horaris i de línies per aprofitar al màxim la infraestructura i garantir, alhora, l’estabilitat i robustesa del servei. Així, des d’avui el servei el conformen les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Av Tibidabo i L12 Reina Elisenda. Tots els trens paren a totes les estacions i, en concret, els de les línies S1 i S2 cobreixen el servei i les parades de les línies S5, S6 i S7, les quals desapareixen. Amb aquesta configuració, Ferrocarrils simplifica al màxim l’estructura de servei, regularitzant els horaris i la cadència.

La nova oferta de servei suposa un augment de trens per dia entre Barcelona i els ramals fins a Sabadell i Terrassa. En hora punta passa un tren cada 5 minuts per Sabadell i Terrassa i cada 2,5 minuts per Sant Cugat. Aquestes freqüències suposen un increment de l’oferta de trens respecte a la situació anterior: en hora punta circulen el doble de trens per comunicar Barcelona amb Sabadell i Terrassa, un 37% més amb la Universitat Autònoma, un 22% més amb Sant Cugat i un 20% més amb Rubí.

Amb aquesta millora del servei, Ferrocarrils incrementa un 37% el nombre de places que ofereix la línia i es passa d’una capacitat de 80 milions de viatges l’any a 110 milions. Amb això s’assoleix la màxima capacitat d’aquesta línia que uneix Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, Rubí, la UAB, Sant Quirze del Vallès i Bellaterra amb el centre de Barcelona.

La configuració del nou servei i la millora i augment de les freqüències ha estat possible gràcies a la compra de 15 noves unitats de tren amb les quals la flota de la línia passa a ser de 61 unitats. A més, Ferrocarrils ha dut a terme tot un seguit d’actuacions a la línia que han permès simplificar l’explotació, maximitzar la regularitat en la línia i optimitzar els recursos associats.

En aquest enllaç podeu conèixer més detalls del nou servei a la línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils.

1  

Imatges

El president durant els parlaments.

El president durant els parlaments. 2147721