- La delegada del Govern a Girona, el rector de la UdG, membres del Consell d’Estudiants de la universitat, i el director dels Serveis Territorials de Territori a Girona, han presentat la campanya <<Arriba la nova T-Jove. No sabem on vols anar, però volem portar-t’hi>>.
- L’acció s’emmarca en el projecte de comunicació <<Vine a la UdG en Transport Públic>>, que va començar el curs passat.
Aquest migdia s’ha presentat la nova campanya de promoció del transport públic impulsada pel Consell d’Estudiants de la UdG en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya i la Universitat de Girona.
La iniciativa va néixer el curs passat amb la creació del projecte de comunicació <<Vine a la UdG en Transport Públic>>, una idea del Consell d’Estudiants de la UdG per animar a tots els membres de la comunitat universitària a utilitzar mitjans de transport sostenibles.
En aquest context, aquest curs 2023-2024 s’ha optat per promocionar la nova T-Jove, el nou títol de transport de l’ATM que va entrar en funcionament arreu de Catalunya el passat mes d’abril, i que permet a les persones d’entre 4 i 30 anys realitzar viatges il·limitats, durant 90 dies, pels municipis de les comarques gironines que participen en la integració tarifària, per un preu més econòmic, 47 € en comptes de 94 €.
A la roda de premsa, celebrada a la Sala de Graus de la Facultat de Dret de la UdG, la delegada del Govern de la Generalitat a Girona, Laia Cañigueral; el rector de la Universitat de Girona, Quim Salvi; l’estudiant Esteve Alonso, membre del Consell d'Estudiants de la UdG i coordinador de la campanya; i el director dels Serveis Territorials de Territori, Sergi Albrich; han destacat la importància de la iniciativa per donar a conèixer els avantatges de la T-Jove entre l’estudiantat i afavorir així la mobilitat sostenible.
En la seva intervenció la delegada del Govern a Girona ha agraït “la implicació del Consell d’Estudiants per abordar temes que ens preocupen i ens ocupen, com és la necessitat de promoure uns hàbits de mobilitat més ecològica”. Cañigueral ha posat en relleu el paper del jovent en aquest procés de canvi “hem de continuar repensant la manera com ens desplacem i seguir apostant per alternatives més verdes. El compromís i l’exemple dels i les joves ben segur que tindrà un impacte positiu pel medi ambient, però també serà una font d’inspiració per a tota la ciutadania”.
Cañigueral també ha explicat que actualment la T-Jove es pot utilitzar en els municipis que participen en la integració tarifària, entre els quals hi ha els de la Garrotxa des del 17 d’abril “els municipis de la Garrotxa han entrat a formar part de la integració tarifària de l’àrea de Girona, i això permet a la seva gent viatjar a preus més assequibles. La rebuda ha estat positiva i s’han incrementat el nombre de viatgers”. La delegada també ha afegit que des del Departament de Territori “s’està treballant per incorporar la resta de municipis de les comarques gironines que queden pendents”.
Per la seva banda el rector de la UdG, Quim Salvi, ha agraït la contribució del Consell d’Estudiants i ha destacat que “el treball en xarxa de totes les institucions és el que ens permet fer grans coses”.
Salvi també ha ressaltat la importància de tres elements com són la sostenibilitat, la cohesió territorial i la inclusió, i ha explicat que “aquestes campanyes de mobilitat sostenible són molt rellevants, tenint en compte que el 70% de les emissions es produeixen per la mobilitat”.
El rector de la UdG també ha explicat que “si el transport públic integra diferents municipis, fomenta una millor cohesió territorial” i ha afegit que “no tothom té mitjans privats per desplaçar-se i aquesta campanya de transport públic permet que l’alumnat que viu a altres municipis tingui una millor accessibilitat a la universitat”.
Esteve Alonso, membre del Consell d'Estudiants de la UdG i coordinador de la campanya ha explicat que aquesta campanya és una feina que va començar el curs passat amb “una bona predisposició de l’estudiantat” i que “va donar els seus fruits amb un augment de l’ús del transport públic per part de la comunitat universitària”. Alonso també ha remarcat que la campanya de la T-Jove d’enguany suposa “un clar benefici pels estudiants, ja que permet als joves anar a la universitat amb transport públic d’una manera assequible”.
Premi d’un abonament gratuït de transport públic per un curs acadèmic
El lema de la campanya 2023-2024 és <<Arriba la nova T-Jove. No sabem on vols anar, però volem portar-t’hi>>.
Amb l’objectiu de millorar la mobilitat sostenible en l’entorn universitari, la campanya d’enguany consta de dues estratègies comunicatives.
Una d’elles ha estat un concurs fotogràfic a través de les xarxes socials, en el qual s’animava als joves a compatir la foto més original del que fan al transport públic.
Durant la roda de premsa d’avui s’han donat a conèixer les persones guanyadores, que han rebut com a premi un abonament gratuït de transport públic per arribar des del seu lloc de residència a la UdG, durant tot el curs acadèmic.
A banda del concurs, la campanya també difondrà en diferents suports el material elaborat pel Consell d’Estudiants per promocionar la T-Jove.
La T-Jove a comarques gironines
La T-Jove va entrar en funcionament a les comarques gironines el 17 d’abril de 2023 i durant aquest mes de setembre s’han efectuat 52.100 viatges amb aquest nou títol de transport a la demarcació de Girona.
Objectius de la T-Jove
El propòsit de la T-Jove és captar nous usuaris pel transport públic oferint un servei competitiu davant el vehicle privat, especialment en aquells desplaçaments de mobilitat obligada que han de fer les persones joves.
També es pretén millorar el servei per aquelles persones que ja utilitzen el transport públic i premiar els desplaçaments per a distàncies més llargues amb una tarifa única per a totes les zones de desplaçaments.