FGC {"name":"2023/12/04/09/41/ee3b69c6-9416-4f07-88c5-c51cfc779d9b.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":476940}


  1. El document avaluarà diferents propostes de desdoblament i explotació dels trams Martorell-Igualada i Olesa de Montserrat-Manresa, actualment de via única


  1. El Govern ha licitat avui l’elaboració de l’anàlisi que, un cop adjudicat, tindrà un termini màxim de redacció de tretze mesos

El Govern, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha licitat avui la redacció de l’anàlisi sobre la factibilitat del desdoblament de les línies R6 (Igualada) i R5 (Manresa) amb l’objectiu de millorar la fiabilitat, la resiliència i els temps de viatge. El document inclourà diferents propostes de desdoblament, total o parcial, dels trams Martorell-Igualada i Olesa de Montserrat-Manresa, actualment de via única.


L’anàlisi identificarà diferents escenaris d’explotació de cada corredor (Martorell-Igualada i Martorell-Manresa) i farà una proposta de serveis en cadascun d’aquests escenaris, amb identificació dels punts de creuament i de les necessitats de material mòbil.


A partir dels escenaris d’explotació de cada corredor, es farà una proposta de desdoblament total i parcial per a cadascun, que permeti operar les línies amb les freqüències que s’estableixin. El document farà un mínim de 6 propostes per a cada corredor.


L’anàlisi, que, un cop adjudicat, tindrà un termini de redacció de 13 mesos, ha sortit a licitació per un import de 108.000 euros (abans d’IVA). Inclourà la caracterització de les dades de mobilitat dels àmbits Martorell-Igualada i Martorell-Manresa, un resum dels diversos estudis realitzats fins ara, l’anàlisi de la rendibilitat socioeconòmica i, per a cadascun dels escenaris, el cost d’inversió necessari i el càlcul de la demanda.

1  

Imatges

Fotografia - estació Castellbell i el Vilar

Fotografia - estació Castellbell i el Vilar 476940

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 530068