1. Avancen els treballs de l’obra civil de l’estació, un cop s’ha completat l’excavació del pou i s’inicien treballs preparatoris per l’arribada de la tuneladora que està perforant el túnel del tram central
  2. Les tasques comportaran noves afectacions en la mobilitat al carrer de Mandri, amb el tancament d’un tram al trànsit


El Departament de Territori inicia una nova fase de les obres de la futura estació de l’L9/L10 de Mandri, en el marc de la finalització d’aquesta línia de metro, un cop se n’ha completat l’excavació del pou. Des d’aquesta setmana, es duen a terme un conjunt de tasques per a l’execució de la segona fase de l’obra civil del vestíbul de l’estació, que requeriran ampliar l’espai ocupat en superfície. En paral·lel, a l’interior del pou, es desenvoluparan treballs preparatoris per a l’arribada de la tuneladora que ha de completar el túnel del tram central.


Els treballs inclouran l’execució de les estructures del vestíbul de l’estació, consistent en els murs pantalles perimetrals que resten pendents, la coberta, el buidat de terres de l’interior del recinte, la solera --estructura sobre la qual es pavimentarà el vestíbul--,i els pilars.D’altra banda, s’executaran els treballs per enllestir l’obra civil del recinte de la sortida d’emergència i ventilació del vestíbul de l’estació.


Aquests treballs comportaran afectacions a la mobilitat, fins al segon trimestre de l’any que ve, que consistiran principalment en el tall del carrer Mandri, entre el passeig de la Bonanova i el carrer de Bigai, en sentit descendent i entre el passeig de la Bonanova i el carrerde Maó en sentit ascendent. Així, el trànsit es vehicularà pels carrers Bigai, Maó i Ganduxer.


D’altra banda, es traslladaran les parades d’autobús, en sentit ascendent del carrer Mandri, entre el carrer de Maó i el carrer del Bisbe Sivilla, i entre els carrers de Sant Màrius i Ronda General Mitre, al carrer Ganduxer.En sentit ascendent, es modificaran els recorreguts de les línies de bus V13 i NB8 i en sentit descendent, els de la línia V11 i la línia 70.


Evolució de les obres de l’L9/L10


Les obres que ara s’impulsen s’afegeixen al conjunt d’actuacions necessàries per a completar el tram central de l’L9/L10 i assolir plenament el potencial d’aquesta línia de metro, amb una inversió de 925 MEUR.


Actualment, s’està perforant, mitjançant tuneladora, el tram pendent de túnel del tram central. La màquina ha excavat poc més de 2 quilòmetres dels 4,2 que quedaven; ha superat l’estació de Sarrià i està perforant el terreny en direcció a l’estació de Lesseps.


Paral·lelament, estan en execució l’obra civil de les estacions de Mandri i de Sarrià, estan en licitació les obres per executar les estructures interiors de les futures estacions de Guinardó/Hospital de Sant Pau i de Maragall i les obres per a la connexió dels ramals del nord de l’L9/L10 amb el tram central de la línia a l’àmbit de Macropou de la Sagrera.


1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 382565