La consellera Capella durant la visita a les obres per a millorar la funcionalitat i la seguretat a la C-35 i ampliar la xarxa ciclable al Baix Montseny

Les obres del nou tram de 2+1 i via ciclista a la C-35 finalitzaran la tardor vinent

query_builder   19 gener 2024 17:55

event_note Nota de premsa

Les obres del nou tram de 2+1 i via ciclista a la C-35 finalitzaran la tardor vinent

  1. El Departament té en marxa les obres per a crear un nou tram de 2+1 i una via segregada per a vianants i ciclistes entre Sant Celoni i Riells i Viabrea, en un conjunt d’actuacions per valor de més de 22 MEUR
  2. Territori està executant treballs per a millorar i reordenar accessos a la carretera al seu pas per Sant Celoni
  3. El Govern ampliarà la xarxa ciclable al Baix Montseny per a promoure la mobilitat activa i descarbonitzada
Foto de grup de la visita de la consellera Capella a les obres del nou tram de 2+1 i via ciclista a la C-35 que finalitzaran la tardor vinent{"name":"2024/01/19/17/52/effaec38-bcc0-4bdd-a3ac-352a7ebe8c48.jpg","author":"TERRITORI","type":"0","location":"0","weight":103970}

La consellera de Territori, Ester Capella i Farré, ha comprovat avui sobre el terreny com el Departament avança en el programa d’actuacions que està desenvolupant per a millorar la funcionalitat i la seguretat a la C-35 i ampliar la xarxa ciclable al Baix Montseny. Així, ha visitat, juntament amb representants dels Ajuntaments de la zona, els treballs en marxa per a configurar un nou tram de 2+1 i una via segregada per a vianants i ciclistes entre Sant Celoni i Riells i Viabrea, que finalitzaran la tardor vinent.

Capella ha destacat que la C-35 “és un dels eixos on més esforç estem fent per transformar la vialitat seguint un model integral d’adequació als nous reptes de seguretat, funcionalitat i incorporació de la mobilitat activa”. Alhora, ha posat en valor aquest projecte d’intervenció integral sobre aquest eix viari, “que inclou nombroses actuacions amb una inversió total prevista de 22 milions”, amb obres que ja han entrat en servei recentment i altres que estan en execució o en projecte. Fa un any, van finalitzar les obres d’un tram amb 2+1 entre Sant Celoni i Vilalba Sasserra, al qual donarà continuïtat el tram que s’està construint ara entre Sant Celoni i Riells i Viabrea. Els treballs en execució abasten una longitud de 6,6 quilòmetres i compten amb una inversió de 8,4 MEUR, finançada en part mitjançant fons europeus REACT.

Les carreteres 2+1 són vies d’una calçada amb un separador físic entre els dos sentits de la circulació i tres carrils de circulació, un per cada sentit i el central, que discorre de forma alternada al llarg del seu recorregut. El programa 2+1 del Departamentconsisteix en la conversió a aquest model d’aquelles carreteres on el risc d’accidents frontals, que són especialment greus, pot ser elevat.

Així, les obres abasten el tram de la C-35 entre la rotonda de Sant Celoni i la de Riells i Viabrea, un àmbit que registra un trànsit elevat, de l’ordre dels 25.000 vehicles diaris. A més de la construcció del nou carril per a millorar la funcionalitat de la carretera, l’obra inclou la col·locació d’una barrera rígida de formigó per a separar els dos sentits de la circulació i evitar el risc de xocs frontals, i es complementa amb l’adequació del drenatge i els elements de senyalització, abalisament i barreres de seguretat.

D’altra banda, l’obra en marxa inclou la construcció d’una via ciclable, que forma part d’un itinerari sensiblement paral·lel a les carreteres BV-5301, C-35 i GI-552, que ha d’unir els municipis de Vilalba Sasserra, Santa Maria de Palautordera, Sant Celoni, Gualba, Riells i Viabrea, i Breda, tot configurant una una xarxa ciclista estructurada a l’àmbit del Baix Montseny.

Així doncs, l’actuació de via ciclista té l’objectiu de millorar la mobilitat quotidiana i la connectivitat del corredor per mitjans no motoritzats. Així mateix, aquest nou itinerari també millora la mobilitat turística, aprofitant un entorn d’alt interès natural i paisatgístic.

Els treballs van començar l’octubre passat; actualment, s’estan duent a terme les tasques de reposició de serveis afectats, l’ampliació de les obres de drenatge i l’ampliació de la carretera per encabir el tercer carril. Es preveu que les obres finalitzin la tardor vinent.

D’aquesta manera, en aquesta obra en concret i en les actuacions a l’eix de la C-35, conflueixen dues de les línies troncals del Departament de Territori: la seguretat viària i la mobilitat activa i descarbonitzada.

Reordenació d’accessos

Amb l’objectiu de reforçar la seguretat viària i millorar-hi la funcionalitat, Territori també té en execució, amb un pressupost de 2,4 MEUR, les obres per a reordenar els accessos als polígons industrials de Sant Celoni situats al voltant de la C-35 (les Borrelles i el Molí de les Planes). L’àmbit on s’actua compta amb un bon nombre d’accessos directes i girs a esquerres, tant des dels polígons adjacents per incorporar-se a la C-35, com des del tronc mateix de la carretera per a connectar amb la vialitat local.

Així, l’obra en marxa consisteix principalment en:

  1. La supressió dels accessos directes als polígons, tant a la banda nord com a la sud i la seva reordenació. Els moviments dels vehicles es reconduiran a través d’una nova rotonda i de diverses noves falques d’incorporació i de sortida. La nova rotonda, de 36 metres de diàmetre s’ubicarà en la cruïlla de la C-35 amb els carrers Olzinelles (per la part nord) i Molí del Pont (a la part sud).
  2. La disposició d’un zebrat central per a reforçar la separació dels sentits de la circulació.

Les obres es complementaran amb la millora del ferm i la disposició dels elements de drenatge i senyalització i les barreres de seguretat. Actualment s’està duent a terme el desviament i reposició dels serveis afectats, que en tractar-se d’un zona urbana i a tocar a un polígon industrial, són nombrosos. Es preveu que l’obra quedi completada aquest estiu.

Descarbonització de la mobilitat

El Departament de Territori, d’altra banda, està treballant en dos projectes més pel que fa a la xarxa ciclable a l’àmbit del Baix Montseny. Així, té en redacció el projecte constructiu de la via per a ciclistes i vianants entre Vilalba Sasserra i Sant Celoni, que discorrerà en paral·lel a la BV-5301 i a la C-35 i tindrà 7 quilòmetres de longitud. La inversió prevista és de 2,8 MEUR.

Paral·lelament, també està en redacció el projecte de la via ciclista entre l’estació de tren de Santa Maria de Palautordera i la rotonda de la C-35 amb la BV-5301, d’1 quilòmetre de longitud. Aquesta actuació connectarà la via ciclista que uneix el nucli de Santa Maria de Palautordera i l’estació amb el tram entre Vilalba Sasserra i Sant Celoni i millorarà les condicions de seguretat viària d’accés a l’estació. El pressupost previst és de 900.000 euros.

Millora de l’accessibilitat

Pel que fa a les actuacions programades, també cal remarcar que Territori iniciarà el mes que ve les obres per a millorar l’accés a la urbanització de Can Pagà, al terme de Santa Maria de Palautordera, des de la BV-5301. Els treballs consistiran en l’ampliació de la plataforma per encabir dos carrils centrals (un d’entrada a la urbanització i un altre de sortida a la carretera direcció C-35).

Així mateix, l’actuació implicarà la millora dels girs a dreta tant des de la carretera com de la urbanització, la definició d’un punt de creuament per a vianants, l’enllumenat de la nova intersecció i l’adequació de la senyalització vertical i horitzontal. L’obra compta amb un pressupost de 400.000 euros i tindrà una durada de 3 mesos.

1  

Imatges

La consellera Capella durant la visita a les obres del nou tram de 2+1 i via ciclista a la C-35 que finalitzaran aquesta tardor

La consellera Capella durant la visita a les obres del nou tram de 2+1 i via ciclista a la C-35 que finalitzaran aquesta tardor 168903

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined