1. La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, valora l’aprovació per part de l’Estat de l’estudi de la nova instal·lació, que facilitarà la intermodalitat

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, ha ressaltat que “la nova estació d’alta velocitat a l’aeroport de Girona-Costa Brava, afavorirà la intermodalitat, potenciarà l’aeroport i generarà noves oportunitats de desenvolupament d’activitat econòmica a les comarques gironines”. Així, Paneque ha valorat positivament l’aprovació definitiva per part del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible de l’estudi informatiu i l’expedient d’audiència i informació pública, que recullen la construcció d’una nova estació en la línia d’alta velocitat Barcelona-frontera francesa per a donar servei a l’aeroport de Girona-Costa Brava.


Per aquesta línia, que discorre a uns 500 metres de la instal·lació aeroportuària, circulen actualment serveis d’alta velocitat i Regionals d’altes prestacions. La nova estació, segons l’alternativa aprovada, es construirà a partir de la prolongació de les vies de l’apartador existent en aquest entorn, als termes de Vilobí d’Onyar i Riudellots de la Selva. La configuració de l’estació permetrà l’establiment de serveis al corredor Barcelona-Girona-Frontera francesa i alhora, mitjançant la construcció d’un ramal, els trànsits ferroviaris directes i exclusius amb Barcelona. L’edifici de l’estació connectarà amb la terminal de l’aeroport amb una passarel·la per a vianants i comptarà amb un vial d’accés a la carretera GIV-5343, i comptarà també amb un aparcament.


La nova infraestructura, ha posat de relleu la consellera, permetrà “facilitar la intermodalitat entre l’avió i el ferrocarril i afavorir la connectivitat de l’aeroport de Girona, de manera que la instal·lació podrà atreure més persones usuàries”, alhora que és rellevant per al sistema aeroportuari català, ja que “es podran compartir sinergies amb l’aeroport de Barcelona”. Així mateix, aquesta actuació, inclosa a l’Agenda Catalana del Corredor Mediterrani, s’emmarca “en la col·laboració de diverses Administracions i ens territorials en favor de les infraestructures i el desenvolupament econòmic tant de les comarques gironines, com del conjunt de Catalunya”, ha remarcat.


Aquesta actuació suposa una inversió estimada en 126,7 MEUR i es preveu que la nova estació capti una demanda de 3,1 milions de viatgers.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 390328