- La titular del Departament fa el primer trajecte en tren entre Tarragona i Barcelona després de les obres al Túnel de Roda de Berà
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, ha fet avui el primer viatge entre Tarragona i Barcelona amb la represa del servei entre les dues ciutats després de la fi de les obres pel Corredor mediterrani al Túnel de Roda de Berà. “Ha estat la primera gran inversió a Rodalies i les obres han acabat en temps i forma”, ha assenyalat des d’una de les andanes de l’Estació de Renfe de Tarragona, just abans de viatjar en el primer tren que ha circulat fins a Barcelona des del tall ferroviari.
La falta d’inversions a Rodalies ha estat denunciada per tots els partits de Catalunya i, en aquest moment, aquesta circumstància ha coincidit amb les obres més difícils en Rodalies a la història de la democràcia. “El moment és molt complicat, aquí, tots haurem de fer el màxim esforç per recuperar al més aviat possible un funcionament digne de Rodalies”.
“Són inversions necessàries, si volem la millora de la xarxa”, ha explicat Paneque, qui també ha afegit que, amb les obres, la freqüència de pas entre Tarragona i Barcelona passarà a ser de 30 minuts.
La consellera s’ha referit també a les afectacions d’aquest dissabte a l’R2 Sud i l’R4 i ha assegurat que durant tot el cap de setmana ha estat en contacte permanent amb el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible i amb el president de Renfe, Álvaro Fernández. En aquest sentit, ha afegit que “la prioritat absoluta del Govern és millorar el servei de Rodalies” i ha assegurat que l’executiu “farà tot allò que estigui al seu abast” per arribar a tenir el servei que “Catalunya mereix, amb trens que surtin puntuals cada matí”. “Són deu anys de desinversió i ho hem de de posar tot a punt”.
La consellera, d’altra banda, ha anunciat que el Govern mantindrà la targeta T10/120 per els trajectes en l’autobús directe entre Tarragona i Barcelona. “És una millora que ha tingut molt bona acollida i que mantindrem a favor dels usuaris a la xarxa sud”, ha indicat. El títol es va posar en marxa per complementar el transport alternatiu de busos de Renfe, que ha “funcionat raonablement bé”, segons ha recordat la consellera.
Paneque, s’ha mostrat convençuda que “no hi haurà ni una sola pèrdua dels drets laborals adquirits al llarg del temps”, davant l'anunci dels sindicats de Renfe i Adif de convocatòria d'una vaga de set dies pel traspàs.




