1. Consellera Paneque: “L’objectiu és reforçar els desplaçaments a les hores punta del matí”

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica incorporarà, a partir del 10 de març, vuit noves expedicions de dilluns a divendres feiners a la línia d’autobús 618, que enllaça Pineda de Mar, Calella, Sant Pol de Mar i Barcelona.


Es tracta de quatre noves sortides des de Pineda de Mar a les 7:15 h, 7:45 h, 13:15 h i 16:00 h i de quatre noves sortides des de Barcelona a les 8:45 h, 9:55 h, 14:25 h i 17:20 h. Amb aquestes incorporacions, la línia disposarà de tres expedicions que sortiran de Pineda de Mar entre les 7 h i les 8 h del matí. La resta d’horaris del servei també es modificaran i s’ajustaran a la demanda.


La línia, per tant, passarà a oferir un total de catorze expedicions per sentit de dilluns a divendres feiners. La cobertura horària també s’ampliarà i l’ultima sortida des de Barcelona passarà a ser a les 21:05, quan actualment és a les 20:15.


La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, explica que l’objectiu és “sobretot reforçar les hores punta del matí per facilitar els desplaçaments des de l’Alt Maresme cap a Barcelona per anar a treballar o estudiar”. Afegeix que, d’aquesta manera, “donem resposta a les peticions del territori i a l’alta demanda que ha registrat la línia durant els últims anys, amb el transvasament de viatgers del tren”. La finalitat del Departament, recorda Paneque, és oferir “un transport públic de qualitat, eficient i competitiu” i treballar en favor de “descarbonització de la mobilitat”.


La línia 618 va registrar 95.000 usuaris l’any 2024, una xifra que suposa un augment del 53% respecte l’any anterior, quan en va comptabilitzar 62.000.

1  

Fitxers adjunts

Horaris

Horaris
PDF | 80918