event_note Nota de premsa

Paneque: "El Govern té com a objectiu a les terres de Ponent millorar les freqüències i l'agilitat de la xarxa ferroviària, tant amb l'Aragó com amb Barcelona"

  1. La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, exposa al Parlament que la Generalitat està amb converses tant amb el govern de l’Aragó com amb el Ministeri per aconseguir el finançament per incrementar serveis
  2. El Departament “està negociant amb l’Estat per atendre les peticions de més freqüències i més places d’obligatorietat de servei públic” en els serveis AVANT entre Lleida i Barcelona
Paneque Lleida AVANT Aragó {"name":"2025/05/07/18/49/938f9a72-8ea0-4fc4-97aa-e9f5c0fb49a9.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":325383}


La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, ha exposat avui al Parlament que el Govern de la Generalitat té com a objectiu a les terres de Ponent i està treballant en “la millora de freqüències i agilitat de la xarxa ferroviària, tant amb l’Aragó com amb Barcelona”. “La situació que ens hem trobat és francament millorable”, ha manifestat.


En aquest sentit, el Departament “està en converses amb el Govern de l’Aragó i amb el Ministeri de Mobilitat Sostenible per aconseguir el finançament necessari que permeti la recuperació” d’un quart servei diari de connexió a la línia Lleida-Almacelles-Monsó-Saragossa, ha assenyalat la consellera. “Aquest és un servei que el territori reclama i és una de les seves peticions reiterades”, ha posat de relleu Paneque. “La xarxa de Rodalies de Lleida no pot ser completa sense les connexions amb l’Aragó; en aquests moments, només hi ha tres serveis al dia entre Lleida i Saragossa”, ha afirmat.


Pel que fa a la connectivitat amb Barcelona, la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha explicat que el Govern “està negociant amb el Govern de l’Estat per atendre les peticions” per incrementar “freqüències i places d’obligatorietat de servei públic, que estan subvencionades per l’Estat” en els serveis AVANT d’alta velocitat. “Les línies ferroviàries regionals de la xarxa convencional d’ample ibèric són poc competitives” en temps de viatge, ha valorat la consellera.

1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts