- El carrer quedarà tallat entre el passeig de Sant Joan i el carrer de Bailèn a partir de dilluns vinent, 12 de maig
- Els treballs d’adaptació de l’estació de l’L4 compten amb un pressupost de 8,6 MEUR

Les obres que el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està duent a terme per adaptar a persones amb mobilitat reduïda l’estació de l’L4 de l’intercanviador de metro de Verdaguer (L4 i L5), a Barcelona, comportaran afectacions al trànsit al carrer de Provença, a partir de dilluns vinent, 12 de maig, fins a la tardor de 2026.
En concret, els treballs requereixen el tancament a la circulació de tota la calçada del carrer Provença entre el passeig de Sant Joan i el carrer de Bailèn. El trànsit es desviarà pel passeig de Sant Joan. D’altra banda, els accessos i sortides als guals s’efectuaran pel carrer de Bailèn. El tancament a la circulació inclou també el carril bici de Provença, per la qual cosa els itineraris ciclistes s’hauran de desviar per Diagonal i pg. Sant Joan.
Els primers dies hi haurà un dispositiu d’informadors a peu de carrer, a càrrec del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i l’Ajuntament de Barcelona, per atendre la ciutadania i els comerços de l’àmbit afectat.
L’intercanviador de Verdaguer, ubicat al carrer de Provença i al passeig de Sant Joan de Barcelona, està integrat per una estació de l’L4 i una altra de l’L5, i rep anualment més de 18 milions de viatges. Des del gener passat, el Departament té en execució les obres corresponents a la primera fase de l’adaptació de l’intercanviador, que abasten l’estació de l’L4 i compten amb un pressupost de 8,6 MEUR. Aquesta actuació compta amb finançament procedent dels fons europeus FEDER.
Els treballs consisteixen principalment en instal·lar un ascensor que connecti el carrer amb el vestíbul de l’L5 i els ascensors que connectin el vestíbul de l’L4 amb les andanes de l’L4, així com el recrescut de les andanes de l’L4 (direcció la Pau i direcció Trinitat Nova) i la substitució de les escales existents al passadís d’intercanvi per rampes.
L’adaptació de l’intercanviador es completarà amb una segona fase, que inclourà l’execució dels nous vestíbuls de l’L4 i l’L5, la connexió amb les andanes de l’L5 i el recrescut de les andanes de l’L5. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica té en redacció el projecte constructiu corresponent, amb actuacions valorades en 19 MEUR.
Adaptació de la xarxa de metro
La xarxa de metro compta amb 155 estacions adaptades d’un total de 163, el 95%, i el Departament està treballant per assolir-ne el 100%.
Així, recentment ha finalitzat l’adaptació de l’intercanviador d’Espanya (L1 i L3) i té en execució, a més de les de Clot L1, les obres d’adaptació de les estacions de Ciutadella I Vila Olímpica(L4) i de la primera fase de l’intercanviador de Verdaguer (corresponent a L4). A més, s’està treballant per adaptar les estacions que resten: Verdaguer L5, plaça de Sants (L1 i L5) i Urquinaona (L1 i L4).
Paral·lelament, estan en marxa un conjunt d’obres per a millorar l’accessibilitat en estacions ja adaptades, com Sants Estació (itineraris entre l’L5 i tren), passeig de Gràcia (connexions entre l’L3 i L4), la Pau (L4) i Catalunya (itineraris entre l’L1 i l’L3).